Modernizovaná Mazda3 oficiálně: Facelift mění pouze detaily

Po nedávném úniku kompletní brožury přichází Mazda s oficiálním představením faceliftu pro model 3. Nic radikálního nečekejte, mění se pouze detaily. 

Na pohled zůstalo téměř vše při starém. Mazda dokonce ve své tiskové zprávě oficiálně zmiňuje na téma vnějšího vzhledu pouze novou barvu Eternal Blue Mica. Samozřejmě můžeme přidat ještě nová adaptivní diodová hlavní světla, upravenou masku chladiče a lehce pozměněné mlhovky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na pohled se nezměnilo skoro nic. Facelift poznáte hlavně podle nových mlhových světel nebo lehce upravené masky chladiče 

V interiéru najdeme nový volant a vylepšený head-up displej. Ten je nově barevný a v případě, že jsou v autě elektricky ovládaná sedadla s pamětí, uloží se kromě jejich nastavení do paměti i nastavení head-up displeje. Mazda také přichází s elektronickou parkovací brzdou a tudíž přepracovaným středovým tunelem. Podle tiskové zprávy ale tato věc není vyhrazena všem motorizacím, týká se pouze dieselů o objemu 2,2 litru. 

Testy | Kombi | Škoda | Srovnávací testy | Mazda | Škoda Superb

Mazda6 Wagon AWD vs. Škoda Superb Combi 4x4: Otázka priorit

Mazda také zapracovala na odhlučnění naftových motorů, motory obecně mají nabídnout lepší odezvu na plyn a do nabídky přichází čtení značek nebo přednárazový systém schopný nově zasahovat v rychlostech 4 - 80 km/h. Nový systém také dokáže v rychlostech 10 - 80 km/h rozpoznat chodce. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Další novinky najdeme v interiéru. Naftové motory Skyactiv-D 2.2 dostanou elektronickou parkovací brzdu, head-up displej je nově barevný a kromě jiného na něm najdete také informace ze systému čtení značek

Co se motorů samotných týká, japonská tisková zpráva zmiňuje příchod dieselové jednotky o objemu 1,5 litru (tu už ale třeba v německém ceníku pro Mazdu3 najdete), další technickou novinkou má být kombinace motoru Skyactiv-D 2.2 s pohonem všech kol i-ACTIV AWD.

Testy | Sportovní auta | Srovnávací testy | Kabriolety | Mazda | Subaru

Srovnávací test Mazda MX-5 vs. Subaru BRZ: Jen tak pro radost  

V neposlední řadě pak Mazda přichází také se systémem G-Vectoring Control, který upravuje točivý moment motoru. Cílem má být lepší kontrola příčných a podélných sil působících na vůz, respektive optimalizované zatížení každého kola. Mazda3 by i díky tomuto měla nabídnout ještě lepší jízdní vlastnosti. 

Prodej modernizované Mazdy3 na japonském trhu začíná právě dnes, jak to bude s Evropou, to se zatím neví. Pravděpodobně se ale modernizovaná „trojka“ ukáže na podzim v Paříži. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mazda 5 1.798
Rok výroby: 2006
Stav: 141 633 km
Cena: 99 000 Kč
Mazda 3 1.56
Rok výroby: 2009
Stav: 78 028 km
Cena: 140 000 Kč
Mazda CX-5 2.191
Rok výroby: 2012
Stav: 123 004 km
Cena: 419 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků