Modernizovaná Mazda3 oficiálně: Facelift mění pouze detaily

Po nedávném úniku kompletní brožury přichází Mazda s oficiálním představením faceliftu pro model 3. Nic radikálního nečekejte, mění se pouze detaily. 

Na pohled zůstalo téměř vše při starém. Mazda dokonce ve své tiskové zprávě oficiálně zmiňuje na téma vnějšího vzhledu pouze novou barvu Eternal Blue Mica. Samozřejmě můžeme přidat ještě nová adaptivní diodová hlavní světla, upravenou masku chladiče a lehce pozměněné mlhovky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na pohled se nezměnilo skoro nic. Facelift poznáte hlavně podle nových mlhových světel nebo lehce upravené masky chladiče 

V interiéru najdeme nový volant a vylepšený head-up displej. Ten je nově barevný a v případě, že jsou v autě elektricky ovládaná sedadla s pamětí, uloží se kromě jejich nastavení do paměti i nastavení head-up displeje. Mazda také přichází s elektronickou parkovací brzdou a tudíž přepracovaným středovým tunelem. Podle tiskové zprávy ale tato věc není vyhrazena všem motorizacím, týká se pouze dieselů o objemu 2,2 litru. 

Testy | Škoda | Srovnávací testy | Mazda | Kombi | Škoda Superb

Mazda6 Wagon AWD vs. Škoda Superb Combi 4x4: Otázka priorit

Mazda také zapracovala na odhlučnění naftových motorů, motory obecně mají nabídnout lepší odezvu na plyn a do nabídky přichází čtení značek nebo přednárazový systém schopný nově zasahovat v rychlostech 4 - 80 km/h. Nový systém také dokáže v rychlostech 10 - 80 km/h rozpoznat chodce. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Další novinky najdeme v interiéru. Naftové motory Skyactiv-D 2.2 dostanou elektronickou parkovací brzdu, head-up displej je nově barevný a kromě jiného na něm najdete také informace ze systému čtení značek

Co se motorů samotných týká, japonská tisková zpráva zmiňuje příchod dieselové jednotky o objemu 1,5 litru (tu už ale třeba v německém ceníku pro Mazdu3 najdete), další technickou novinkou má být kombinace motoru Skyactiv-D 2.2 s pohonem všech kol i-ACTIV AWD.

Testy | Srovnávací testy | Mazda | Sportovní auta | Kabriolety | Subaru

Srovnávací test Mazda MX-5 vs. Subaru BRZ: Jen tak pro radost  

V neposlední řadě pak Mazda přichází také se systémem G-Vectoring Control, který upravuje točivý moment motoru. Cílem má být lepší kontrola příčných a podélných sil působících na vůz, respektive optimalizované zatížení každého kola. Mazda3 by i díky tomuto měla nabídnout ještě lepší jízdní vlastnosti. 

Prodej modernizované Mazdy3 na japonském trhu začíná právě dnes, jak to bude s Evropou, to se zatím neví. Pravděpodobně se ale modernizovaná „trojka“ ukáže na podzim v Paříži. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mazda CX-5 2.191
Rok výroby: 2012
Stav: 122 713 km
Cena: 440 000 Kč
Mazda 6 1.999
Rok výroby: 2006
Stav: 141 903 km
Cena: 90 000 Kč
Mazda 6 1.798
Rok výroby: 2005
Stav: 132 534 km
Cena: 75 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman | 3 příspěvky
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků