Modernizovaná Kia Soul je v Česku. Za 204 koní dáte 564.980 Kč

Druhá generace Kie Soul se v modernizovaném provedení ukázala už začátkem měsíce v Paříži, na český trh však dorazil teprve nyní. Designových změn je málo, v nabídce však přibyl nový motor.

V rámci modernizace se lehce změnil design přední a zadní části, musíte být ale velcí fanoušci značky, abyste novinky zaregistrovali. Více zásahů na druhou stranu nebylo potřeba, auto je už tak dost výrazné a v podstatě nestárne.

Základní linie Active, kterou byste našli ještě v zářijovém ceníku, je nyní minulostí, nabídka startuje linií Comfort za 384.980 Kč (ještě v září byla o 20.000 Kč levnější). Cena se váže k atmosférickému motoru 1.6 GDI o výkonu 97 kW, v základu je šest airbagů, manuální klimatizace, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, přední mlhovky, zatmavená okna zadních dveří, elektrické ovládání bočních oken, centrální zamykání s dálkovým ovládáním nebo rádio s MP3 přehrávačem s dvěma USB vstupy. Mírné zdražení ale nezůstává bez odezvy – zatímco před modernizací vyjížděl vůz na 16palcových ocelových kolech, nyní má v základu hliníkové disky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Po stránce motorů je nejobsáhlejší linie Excluvise. Dříve absolutní vrchol nabídky začíná s motorem 1.6 GDI na 434.980 korunách (před modernizací stál o 20.000 Kč méně), vyjíždí na litých 17palcových kolech (dříve o palec menší), nechybí mu automatická jednozónová klimatizace, navigace se sedmipalcovým dotykovým displejem nebo projektorové světlomety.

Zároveň se zákazníkům otevírají další možnosti příplatkové výbavy. Metalíza (13.000 Kč) nebo dvoubarevné lakování (17.000 kč) jsou shodné pro všechny linie, připlatit si ale můžete za SUV paket SUV (novinka za 35.000 Kč), paket Premium s 18“ litými koly nebo přístrojovým štítem Supervision, či paket Style za 32.000 Kč.

Autosalony | Premiéry | Paříž 2016 | Kia

Paříž živě: Kia představila faceliftované modely, kdy se dozvíme ceny?

Novinkou je linie Sport, která se váže k nejsilnějšímu motoru nabídky – šestnáctistovce T-GDI o výkonu 150 kW, kterou známe ze Cee´du GT. Cena začíná na 564.980 korunách, v základu je ale už i sedmistupňová převodovka DCT, za kterou se jinak připlácí 55.000 Kč, a kopec výbavy. Jmenujme například litá 18palcová litá kola, xenony, polokožené čalounění vyhřívaných sedadel (vpředu i vzadu), vyhřívaný sportovní volant nebo bezklíčové odemykání a startování. Pokud pominu zmíněné lakování za třináct nebo sedmnáct tisíc korun, nelze si už za nic jiného připlatit.

Kia Soul facelift na českém trhu - technická data ceny
Motor 1.6 GDI 1.6 T-GDI 1.6 CRDi
Zdvihový objem [cm3] 1591 1591 1582
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Převodovka 6M (6A) 7A 6M(7A)
Největší výkon [kW/min-1] 97/6300 150/6000 100/4000
Největší toč. mom. [N.m/min-1] 161/4850 265/1500 300/1500
Max. rychlost [km/h] 185 (180) 200 180(182)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,0(11,7) 7,8 11,2(11,1)
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,5(6,9) 6,9 4,8(5,0)
Cena Comfort [Kč] 384.980 - -
Cena Exclusive [Kč] 434.980 - -
Cena Sport [Kč] - 564.890 489.980
Příplatek za automat činí 40.000 Kč, Příplatek za DCT činí 55.000 Kč
Kia Ceed 1.582
Rok výroby: 2012
Stav: 153 105 km
Cena: 125 000 Kč
Kia Carnival 2.902
Rok výroby: 2007
Stav: 167 077 km
Cena: 80 000 Kč
Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2010
Stav: 91 313 km
Cena: 125 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 46 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků