Modernizovaná Kia cee´d uvádí sportovní edici „GT Line“

  • Dynamický vzhled a sportovní prvky karoserie
  • Zcela nová hospodárná jednotka 1,0 T-GDI 120k a 172 Nm
  • Nejnižší úroveň emisí CO2 ze všech zážehových jednotek u modelu cee´d
  • Nové technologie Kia Connected Services
  • Zahájení prodeje v České republice v září roku 2015

Na výrobní lince žilinského závodu Kia Motors Slovakia, byla dnes vyrobena první sportovní edice GT Line. Tato nová specifikace vychází z modernizované modelové řady Kia cee´d, jejíž výroba byla spuštěna v červnu letošního roku. V nabídce bude u všech tří karosářských provedení (pětidveřový cee’d, kombi Sportswagon a třídveřový pro_cee’d).

Modernizovaný model v nové specifikaci GT Line, zaujme sportovním vzhledem a dynamickými prvky karoserie

Exteriér řady GT Line navazuje na designový jazyk modelu cee’d GT, včetně LED diod pro denní svícení ve stylu kostek ledu nebo hlubších nárazníků lemujících charakteristickou masku chladiče Kia ve stylu tygřího nosu. V zadních partiích pak hatchback cee’d i třídveřový pro_cee’d zaujmou rozšířeným nárazníkem z verze GT společně s dvojicí koncovek výfuků, zatímco kombi Sportswagon používá dvojitou koncovku a subtilní zadní difuzor. Všechny modely řady GT Line jsou standardně vybaveny atraktivním lemováním dveřních prahů z modelu GT a zadními LED světly, stejně tak jako novými 17" koly ve stylovém designu.

Změny se projevily i v interiéru celé modelové řady cee’d GT Line. Ta se chlubí novým prvotřídním čalouněním v kombinaci šedé, bílé a černé se šedým stehováním, několika emblémy GT Line po celé kabině a stejným volantem v kůži a klavírním černém laku a stejnými hliníkovými pedály jako u nejvýkonnějších modelů Kia GT. Na samotné přístrojové desce může rovněž zaujmout nové hliníkové tlačítko start-stop (dle výbavy), středová konzola zpracovaná ve stylu GT, podsvícené zdířky USB a AUX nebo nový chromový dekor kolem výdechů ventilace a spínačů elektrického ovládání oken.

Nový agregát 1,0 T-GDI

Sportovní model Kia cee´d GT Line je prvním vozem, pod jehož kapotou se objeví zcela nový agregát 1,0 T-GDI (zkr. Turbo Gasoline Direct Injection – přeplňovaný zážehový motor s přímým vstřikováním). Tento motor byl vyvinutý interně výzkumným a vývojovým týmem Kia z vývojového centra R&D sídlícího v korejském Namyangu. Cílem vývoje bylo snížit spotřebu paliva a emise, ale současně nabídnout spolehlivý a okamžitý výkon s bezprostředními reakcemi na pokyny od řidiče. Agregát používá vysokotlakou soustavu přímého vstřikování paliva, pokrokovou technologii chlazení motoru a integrované sběrné výfukové potrubí s ohledem na čistší emise a kompaktnější zástavbu. Hlavními pilíři vývoje nového motoru byla bezprostřední odezva motoru a vysoce hospodárné spalování, v souladu s udržitelnou strategií Kia v oblasti snižování zdvihového objemu motorů.

V rámci sportovní edice GT Line bude nabízena výkonnější varianta motoru 1,0 T-GDI s 120k a točivým momentem 172 Nm. Nejvyšší točivý moment motoru je k dispozici od 1 500 do 4 000 ot/min, což této jednotce propůjčuje působivou pružnost za všech jízdních podmínek. Základní verze motoru 1,0 T-GDI o výkonu 100k a shodným točivým momentem 172 Nm bude nabízena u standardní verze modernizované modelové řady cee´d. Homologace obou verzí by měla proběhnout ještě do konce letošního roku; u varianty o výkonu 100 i 120 koní se očekává nejnižší úroveň emisí CO2 ze všech zážehových jednotek, které se pod kapotou modelu cee’d dosud objevily.

Zákazníci v Evropě u modelu cee´d s oblibou volí vznětové motory, a tak se modernizace dotkla i agregátu 1,6 litru CRDi určeného nejen pro modernizovanou verzi, ale i právě pro sportovní specifikaci. Výkon tohoto vznětového motoru vzrostl ze 128 na 136 k a maximum točivého momentu z 265 na 285 Nm. Nyní mírně posílený agregát nabídne maximum točivého momentu již od 1 500 ot./min (dříve od 1 900 ot./min, platí v kombinaci s manuální převodovkou), což znamená hbitější akceleraci za všech jízdních podmínek.

Nová služba Kia Connected Services

Novinkou je široká škála multimediálních informačních služeb s označením Kia Connected Services. Součástí této nové služby konektivity od firmy TomTom jsou nepřetržité dopravní aktualizace, informace o umístění rychlostních kamer, lokální vyhledávání a předpovědi počasí. Služby Kia Connected Services jsou nabízeny v celé modelové řadě cee´d.

Kia cee’d GT line v modelovém provedení 2016

Sportovní edici modelové řady cee’d GT Line, budou autorizovaní prodejci Kia nabízet již od září letošního roku, standardně i včetně jedinečné sedmileté záruky Kia (s omezením na 150 000 km).

Vozy modelové řady cee’d, navržené a zkonstruované v Evropě, se poprvé představily v prosinci roku 2006 a vyrábějí se v závodu Kia ve slovenské Žilině. Jsou stále jedním z nejlépe prodávaných modelů značky, přičemž jen v roce 2014 našly na evropských trzích přes 75 tisíc nových majitelů.

V květnu tohoto roku vyrobila Kia již miliontý vůz model cee’d, což od evropské premiéry před devíti lety představuje významný milník. 

Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2009
Stav: 67 003 km
Cena: 95 000 Kč
Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2008
Stav: 92 453 km
Cena: 75 000 Kč
Kia Ceed 1.582
Rok výroby: 2012
Stav: 153 105 km
Cena: 125 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků