Modernizace D1 začíná. První omezení přijdou koncem dubna

To, o čem se dlouho mluvilo, se stává realitou. ŘSD dne 11. dubna formálně předá první dva úseky dálnice D1 zhotovitelům k modernizaci.

Naše nejvytíženější dálnice D1 už hodně přesluhuje. Stará konstrukce v kombinaci s hustým provozem znamenají na mnoha místech havarijní stav. O této situaci se ví dlouho a dlouho se také plánuje rozsáhlá oprava, což je mimochodem důvod, proč na částečné opravy D1 putovalo méně finančních prostředků.

Život řidiče | Byznys | Názory

Dálnice D3: místo PPP projektu evropské peníze

Ministerstvo dopravy dnes definitivně podepsalo smlouvy se společnostmi, které dostanou na starost první dva úseky označené jako 14 a 21. V prvním případě se bavíme o úseku EXIT 104 Věterný Jeníkov – EXIT 112 Jihlava, druhý jmenovaný se týká úseku mezi exitem 153 Lhotka a 162 Velká Bítěš. Jedenáctého dubna dojde k předání zmíněných úseků a počítá se s tím, že práce a s tím související uzávěrky budou odstartovány v posledním týdnu měsíce dubna. Za opravu úseku 14 zaplatíme 650 milionů Kč, za úsek 21 to bude 597 milionů. Obě ceny jsou bez DPH.

Život řidiče | Cestování | Názory

Stavbu dálnice D3 u Tábora komplikuje spor o sjezd

Letos určitě proběhne první a druhá fáze modernizace úseků 14 a 21, tedy se bude provizorně rozšiřovat vozovka, upravovat mosty (aby bylo možné vozovku rozšířit) a nové budou také inženýrské sítě. Každá fáze zabere tři až čtyři měsíce. Následné pokládání nového povrchu tím pádem vychází na začátek zimy a je velmi pravděpodobné, že se odloží až na jaro příštího roku.

Kompletní modernizace celkem 160 km dálnice D1 může trvat až šest let. Na konci celého procesu by měla být v podstatě nová dálnice, která bude v každém směru širší o 75 cm (to umožní i při uzavření jednoho pruhu stále zachovat uspořádání 2+2) a kterou bude možné (až to bude intenzita dopravy vyžadovat) rozšířit na tři jízdní pruhy v každém směru.

Podrobný článek na toto téma očekávejte zítra.
 

Mini One 1.397
Rok výroby: 2008
Stav: 75 406 km
Cena: 129 000 Kč
Mini One 1.397
Rok výroby: 2008
Stav: 101 723 km
Cena: 115 000 Kč
Mini One 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 127 642 km
Cena: 75 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků