Modernizace D1 má začít v červenci

Stavební práce na nejvytíženější české dálnice D1 z Prahy do Brna chce Ředitelství silnic a dálnic zahájit v červenci. Nejstarší dálnice v Česku je už téměř deset let za svojí životností. Mnoho mostních a inženýrských objektů je podle ŘSD ve stavu, kdy opravy už není možné odkládat.

Stavět by se mělo začít na prvních pěti úsecích z celkem 21. Celá modernizace mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru má běžet postupně do roku 2018. 

Ředitelství tento týden podalo žádosti o stavební povolení na první úseky. Veškerá potřebná povolení chce mít do konce března. Současně vypíše tendr na zhotovitele stavby. Vedle nového povrchu by D1 měla dostat moderní bezpečnostní prvky včetně svodidel a nájezdů.

„Projektové a přípravné práce směřují k zahájení stavebních prací v červenci 2012, a to za předpokladu bezkolizního průběhu stavebních řízení a výběrového řízení na zhotovitele stavby,“ uvedla mluvčí ŘSD Nina Ledvinová.

Klepněte pro větší obrázek
Úsek D1 Mirošovice - Kývalka určený k modernizaci je vyznačený červeně.

ŘSD chce podporu EU, stavět se ale bude i bez ní

Celý projekt modernizace D1 ředitelství připravuje tak, aby splňoval parametry projektů spolufinancovatelných z prostředků EU. Celková výše je podle Ledvinové předmětem jednání na úrovni ministerstva dopravy. V minulosti se objevily informace, že prostředky EU nebude v tomto případě možné použít, protože jsou určeny jen na výstavbu nových komunikací. Na modernizaci dálnice je v plánu staveb dopravní infrastruktury vyčleněno 23,6 miliardy korun.

 „Přestože tento scénář nepředpokládáme, strategický význam a technický stav této komunikace neumožňuje další zásadní odklad modernizace a bylo by tudíž nutné hledat jiné finanční zdroje,“ doplnila Ledvinová.

S rozšířením D1 o další pruh se nepočítá

První úsek dálnice D1 mezi Prahou a Mirošovicemi stavbaři dokončili před 41 lety. Šlo o vůbec první dálnici na českém území. Celá D1 mezi Prahou a Brnem začala sloužit v listopadu 1980. Nejvytíženější tuzemská dopravní tepna se nyní vyznačuje zejména v moravské části výraznými nerovnostmi.

O zařazení modernizace nejstarší české dálnice mezi prioritní projekty rozhodlo ministerstvo dopravy loni v červnu. V minulosti vedení resortu plánovalo její rozšíření o jeden pruh v každém směru. V současnosti s tím nepočítá.

Zdroj: E15.cz

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 240 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků