Modely Hyundai Tucson a Sonata získaly ocenění IIHS Top Safety Pick+

Hyundai Tucson 2016 a Sonata 2016 obdržely nejvyšší bezpečnostní ocenění. Hodnocení TOP SAFETY PICK+ 2015 získaly v testech bezpečnosti vozidel, které uskutečňuje organizace IIHS (Insurance Institute for Highway Safety), a které patří mezi nejnáročnější v automobilovém průmyslu. Tucson, který byl pro modelový rok 2016 kompletně přepracován, obdržel nejvyšší hodnocení od organizace IIHS poprvé.

IIHS hodnotí vozidla na základě ochrany cestujících v pěti testech: čelní náraz se středně velkým přesahem, čelní náraz s malým přesahem, boční náraz, odolnost střechy a funkčnost opěrek hlavy. Ocenění TOP SAFETY PICK+ 2015 bylo uděleno vozidlům, která získala dobrá hodnocení ve všech výše uvedených testech s výjimkou čelního nárazu s malým přesahem, u něhož je požadováno hodnocení dobře nebo přijatelně. Vozidla musí nabízet systém pro prevenci čelního nárazu s dvěma nejvyššími stupni hodnocení.

„Hyundai Tucson získal díky nové konstrukci pro modelový rok 2016 naše nejvyšší hodnocení v testu čelního nárazu s malým přesahem a Sonata si zachovala své přijatelné hodnocení,“ řekl David Zuby, vedoucí výzkumného oddělení organice IIHS. „Obě vozidla nabízejí systém pro prevenci čelního nárazu, který získal druhý nejvyšší stupeň hodnocení v testu automatického brzdění IIHS, což je klíčové kritérium pro udělení ocenění TOP SAFETY PICK+,“ dodal.

„Hyundai se zaměřuje na dosažení nejvyšší úrovně bezpečnosti cestujících u všech svých modelů,“ řekl Mike O’Brien, viceprezident společnosti Hyundai Motor America, zodpovědný za korporátní a produktové plánování. „Snažíme se vyvíjet technologie, které pomáhají řidičům zcela zabránit nehodám – mezi ně patří například upozornění na riziko čelní kolize, asistent pro jízdu v jízdním pruhu a nouzový brzdový asistent – a máme radost, že modely Tucson a Sonata obdržely tato ocenění za ochranu cestujících v situacích, kdy ke kolizi přece jen dojde,“ vysvětlil O’Brien.

Pro model Tucson 2016 automobilka nabízí celou řadu vyspělých bezpečnostních systémů, například AEB s ochranou chodců, asistent pro jízdu v jízdním pruhu LDWS (Lane Departure Warning System), asistent pro sledování slepého úhlu BSD (Blind Spot Detection), asistent pro upozorňování na vozidla přijíždějící ze stran při couvání RCTA (Rear Cross-Traffic Alert), asistent pro změnu jízdního pruhu LCA (Lane Change Assist), zadní parkovací senzory a standardní zadní kamera. Pasivní bezpečnost nového modelu Tucson zvyšuje odolný skelet karoserie s více než 50% podílem vyspělých vysokopevnostních ocelí. Vozidlo je také standardně vybaveno systémem sledování tlaku v pneumatikách TPMS (Tire Pressure Monitoring System), který upozorňuje řidiče na nedostatečný tlak v jedné nebo více pneumatikách, včetně informace, o jakou pneumatiku se jedná.

Standardní bezpečnostní výbava modelové řady Sonata 2016 zahrnuje systém řízení stability vozidla VSM (Vehicle Stability Management), s elektronicky řízeným stabilizačním systémem ESC (Electronic Stability Control) a protiprokluzovým systémem TCS (Traction Control System), sedm airbagů, včetně kolenního airbagu pro řidiče, kotoučové brzdy na všech kolech, ABS s elektronickým rozdělováním brzdné síly EBD (Electronic Brake-force Distribution) a brzdovým asistentem, jakož i systém sledování tlaku v pneumatikách TPMS (Tire Pressure Monitoring System) se signalizací pro jednotlivé pneumatiky. Na přání se dodávají následující systémy: asistent pro jízdu v jízdním pruhu LDW (Lane Departure Warning), chytrý adaptivní tempomat SCC (Smart Cruise Control) s funkcí stop/start, zadní parkovací senzory, asistent pro sledování slepého úhlu BSD (Blind Spot Detection), asistent pro upozorňování na vozidla přijíždějící ze stran při couvání RCTA (Rear Cross-Traffic Alert), asistent pro změnu jízdního pruhu LCA (Lane Change Assist) a asistent pro upozorňování na riziko čelní kolize FCW (Forward Collision Warning).

Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 115 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2003
Stav: 129 960 km
Cena: 24 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků