Mlží šéf dopravní policie úmyslně, nebo z nevědomosti? [Komentář]

44 komentářů

JirkaK
2. dubna • 10:22

U brzdné dráhy je sice pravda že moderní auta mají lepší brzdy a kratší brzdnou dráhu, ale otázka je o kolik. To by stálo za vyzkoušení. Odhaduji, že pro stejnou brzdnou dráhu to bude proti 90km/h u strého auta maximálně 110km/h. Zatímco jízdní vlastnosti šly u dnešních aut proti těm "socialistickým" zásadně k lepšímu, u brzdné dráhy to není tak jednoduché. Taková Š 120 zase váží nějakých 900kg možná i s řidičem, zatímco oktávka má širší gumy, lepší brzdy, ABS a ESP, jenže je zase o nějaké čtyři metráky těžší.
A hlavně - brzdná dráha se prodlužuje s druhou mocninou rychlosti - tedy ze 160 km je brzdná dráha čtyřikrát delší než z 80 km/h.
Pro zajímavost - tady jsem našel změřené brzdné dráhy z 80km/h u aut ze začátku 70. let:
Fiat 125p - 33m
Škoda 110 LS - 36m
Dacia 1300 - 36,4
VAZ 2103 - 36,5m
Trabant - 36,8m
Škoda 110 R - 37m
VAZ 2101 - 37,5m
Škoda 100 - 37,5m
Volga 24 - 40m
Moskvič 412 - 42m
Wartburg 353 - 44m
Fiat 125p měl už tehdy kotouče na všech 4 kolech, Wartburg, Trabant, Volga a Moskvič naopak ještě na všech 4 kolech bubnové brzdy. Otázka je, jak by to dopadlo dnes, tenkrát se taky ještě hodně jezdilo na diagonálních pneumatikách.

Q
2. dubna • 14:12

podivejte se sem
http://www.repubblica.it/popup/servizi/2007/motori... ...
to je sice taky starsi test, ale ukazuje ze dnesni auta potrebuji v podstate podobne ci i kratsi vzdalenosti na zastaveni z vyssi rychlosti, tedy ze 100kmph. vzato vzorcem, tak uvazime-li dejme tomu pro 100kmph dnesnich aut drahu 40metru, z 80kmph by to bylo kolem 30 metru, tedy o ctvrtinu lepe..

D.
2. dubna • 9:47

Díky za článek, při čtení perly na iDnesu jsem viděl rudě z nadšení autora článku pro represi založenou na omylech (nechci psát přímo lžích) pana Lercha. Je dobře, že někdo tyhle bludy uvádí na pravou míru, přestože cílová skupina je trochu jiná a z většiny si naštěstí vše zmíněné uvědomuje sama. Díky.

puk123
2. dubna • 2:58

Citovaný rozhovor s šéfem dopravky mi tak strašný nepřijde. Doba Leoše Tržila, vykladače zákonů, je už snad pryč. Podle mne tam Lerch nejvíce ujel v pasáži o reflexních prvcích u chodců.

Petr Škubal
2. dubna • 0:32

ano, nepřiměřená není nedovolená, jak píše autor článku a chce být určitě zajímavým. ale já stále tvrdím, že přiměřená rychlost se nerovná maximální dovolené, takže i když je např. v místě max. 50 km/h, tak někdy je v tomto úseku nepřiměřená rychlost i 20 km/h, ale to už musí vyhodnotit ten mezikus mezi volantem a pedály sám. a smyk nikdy nedostaneme ( to tak max. chřipku nebo angínu ), ten si vždy přivodíme sami právě nedodržením přiměřené ( ne dovolené ) rychlosti v daném úseku, čase a podmínkách.

puk123
2. dubna • 2:35

Myslím, že jste v tomto s autorem zajedno. V tom je právě škodlivá ta propaganda policejních mluvků a loajálních pisálků. Jako by nabádali řidiče: Nepřekračujte dovolenou rychlost a nic se vám nemůže stát.

Franta
1. dubna • 19:08

To jste se tady zase sešli. Jen abyste se nesetkali v nebi. Kolik vás stála koupě řidičáku?

puk123
2. dubna • 2:40

Kdo si koupil řidičák, půjde stejně do pekla, takže může jezdit jako prase. :-) Otřepaný vtip s autobusákem, farářem a nebeskou bránou už snad nemusím vypisovat.

rohYpnol
1. dubna • 18:46

Co byste chtěli?
Vždyť když se začneme bavit jen o TOP mediální masírce typu policejní Passaty, resp. Superby - když se úspěšnost projektu hodnotí podle toho, kolik vůz "vydělal" :-O:-O ...?Policie je tu od toho, aby vydělávala nebo od toho aby chránila společnost?Na nebezpečných místech policie většinou není, zato rovné přehledné konce obcí jsou obvykle sázkou na jistotu... Za poslední hooodně dlouhou dobu si vzpomínám na jedinou akci, za kterou bych policii pochválil - to když na oblíbenou E50 Bučovice - Uherské Hradiště nasadili helikoptéru s kamerou a chytaly dobytky přímo na cestě. Tak by to mělo být, a ne na D1 chytat 145 km/h ...Dál už snad ani nemá cenu pokračovat, věřím jen té statistice, kterou jsem si sám zfalšoval B-]

Tom
1. dubna • 14:13

Po 20 letech řízení, v posledních letech tak 25-30tis/rok.
Jezdím mimo města lehce nad limit, ve městě tak do 60 tacho a nikdy jsem neměl problém s žádnou buzerací ze strany PČR a stavěli mě všehovšudy 3x vesměs v nočních hodinách v Praze. Naopak na D1 při defektu "asistovali" přítomností v odstavném s majáčky a odjeli až když jsem kolo vyměnil a odjel.
To MP je zcela jiná kategorie, ale o tom to zde není.
Ale chápu, dneska se každý ohání svobodou, ale trochu se zapomíná na to že moje svoboda končí tam kde začíná svoboda druhého....a nejsme na silnicích jen my

k22
1. dubna • 18:15

Souhlasím, mám podobnou zkušenost, trochu odpovědný řidič to nevalí po okresce 140 a v městě přes 60, stejně tím nic nezíská ale hodně může ztratit...B-]

LOL
1. dubna • 14:31

Sohlas, PaChové se i z mých zkušeností snaží spíše pomáhat a hlavně se víceméně chovají rozumně (alespoň v mém regionu). Městapo je jinde, ale taky hodně poplatné svému "zřizovateli", takže se dají najít lepší a horší.Blbce lze ovšem najít všude, profese s tím až tak nesouvisí.

LOL
1. dubna • 14:00

Článek beru jako takové kvalitní aprílové zpestření.. Zloba jako ze zpráv TV H@vna z něj přímo kape..co si to ta benga vůbec dovolujou, měřit a prudit, když já, král silnic a blízkého vesmíru jedu se svým jen lehce pozánovním Pašíkem pouhých 150 v obci, předjíždím na dvojité plné apod.?!

Zelí
1. dubna • 16:53

OK. Je to aprílovka. Nicméně zápach se i dnes šířil a v jarním počasí vytáhli z kanceláří na čerstvý vzduch, aby si ho užili. Přes zimu nejsou moc vidět, ale teď, kdo má ruce a nohy je v terénu a měří radarama, pistolema a kasírujou.

Jakub
1. dubna • 10:41

Dovolím si nesouhlasit se slovním spojením "pocitová rychlost". To, že někdo před 30ti lety vnímal 90ku v trabantu jako světelnou rychlost a dnes se cítí bezpečně při 150 je sice hezké, má to ale jeden háček. Zabrzdit ze 150 nebo z 90ti je sakra rozdíl. Projet s autem zatáčku nebo se dokonce prosmýknout mezi čumákem auta vystrčeným z pravé strany do křižovatky a protijedoucím kamionem ve 150ti a v 90ti je počin hodný uznání a zareagovat na nevychovaného haranta v obci ve 30ti nebo v 50ti je také něco úplně jiného. A je přitom úplně jedno, jestli řídíte moderní postkomunistké auto zvané fáčko nebo Mercedes se smrtkou na sedadle spolujezdce. Do hry totiž vstupuje věda zvaná fyzika, která říká, že brzdná dráha závisí na rychlosti a tření. Nic víc. Neni tam ani hmotnost, ani stav bodového konta, ani bankovního konta ani délka pér*. Prostě s=v^2/(2*g*f).
Proto je potřeba s tou pocitovou rychlostí zacházet hodně opatrně hlavně v případě, že si jedete pohodově po silnici do doby než zjistíte, že tomu kamionu z vedlejší je prostě rovinka mezi křižovatkou a vámi krátká, protože ji zdoláte skoro 2x rychleji, než počítal a podle silničního zákona předpokládal. Jemu totiž v hlavě také šrotuje matematika a fyzika. A pokud ho má 15m dlouhý, musí se rozjet a ujet 33metrů abyste mohli pohodlně proletět. Potřebuje třeba 10-15 vteřin. Což je vašich 500metrů.
A teď babo raď. On nesmí ohrozit ani omezit. Vy máte jet 90.btw: nejsem Mirek Dušín. Vím, kde je na tachometru 90ka, ale...

Emil
1. dubna • 14:45

Ano, ale jakou brzdnou dráhu má vozidlo škoda 120 a nové vozidlo? Staré když pojede 90 a bude naplno brzdit, tak udělá stejnou brzdnou dráhu jako nové, které pojede 130 km/h. A pokud mi vběhne někdo do cesty, nebo bude potřeba rychlý manévr, tak s vozem novým se bezpečně vyhnu, ale se starým i v dřívější době se sklouzne bez asistentů pěkně do smyku a ohrozí všechny ostatní.jde jen o princip, ano ve vesnici by se mělo měřit, ale proč na dálnici? Proč na čtyřprodudové silnici dávat pokuty za to, že namísto 90tky jede někdo 110? to je holý nesmyls. To jestli jede někdo na dálnici 130 nebo 150 tím nikoho neohrozí. Ale jede li někdo na dálnici v levém pruhu 100 km/h a neuhýbá nikomu a tvoří se za ním kolony o desítkách aut, tak takovým by měli sebrat řidičák, protože vpravo mají volno a schválně brzdí provoz, ale těm pokutu nikdo nedá ...Je to vše relativní, ale tím jen narážím na to, že se řeší na silnicích většinou banální nedůležité přestupky, které nikoho neohrožují, ale podstatné věci nikdo neřeší.

Jakub
1. dubna • 15:04

Za předpokladu, že ta 120ka nebude mít úplně jalový 30 let starý gumy, tak bych nevsadil ani pytlík brambůrků, že na suchým čistým asfaltu oIII nebo cokoliv jinýho zabrzdí na menší vzdálenosti ze 130ti než škodovka 120ka z 90ky ;-)
Na mokru a sněhu už může trochu hrát roli absence abs, ale stejně bych si na to nový auto nevsadil.
Co se týče toho vyhýbání. Zase. Na suchu a slušným asfaltu bych klidně seděl v tý starý škodovce. Na nějakým rozbitým už bude hrát roli to, že nový auta mají podvozek o dost jistější.
A co se týče toho měření 90ky a 110ky. Já fakt podle předpisů mimo obec moc nejezdím. Na dálnici taky ne. Neni výjimka i rafika u 160 nebo 180 nebo 210 (motorka). Jen jsem měl potřebu okomentovat tu pocitovou rychlost, protože pro začátečníka může být dost zrádná - nechá se uchlácholit jistotou auta a pak prostě nebude mít dost času a prostoru :-/

puk123
2. dubna • 2:23

Souhlasím. Je třeba si i uvědomit, že ta nová kára bude oproti Š120 pravděpodobně o nějakou půlku těžší. Výrobci vozidel taky nejsou charita, aby montovali brzdy lepší a dražší než musí. Snad u nějakých sportovních modelů, kde si to nechají zaplatit, ale u masovek se snaží o co možná nejnižší výrobní cenu.

Smx
1. dubna • 13:37

"Dovolím si nesouhlasit se slovním spojením "pocitová rychlost". To, že někdo před 30ti lety vnímal 90ku v trabantu jako světelnou rychlost a dnes se cítí bezpečně při 150 je sice hezké, má to ale jeden háček. Zabrzdit ze 150 nebo z 90ti je sakra rozdíl."I když budeš brzdit z 90km/h se Š120 a ze 150km/h s novou OIII?

LOL
1. dubna • 14:29

on tam ten rozdíl moc nebude v "hardware", ale v "software," tj. v tom pikolíkovi za volantem. Brzdná dráha bude asi stejná, ale reakční doba řidiče taky, a to je velký rozdíl, jestli za sekundu ujedeš 25 metrů nebo skoro 42 metrů...... aháá....

ironie
1. dubna • 13:25

Šéf tedy mlží spíše že zvyku nebo podle nejlepších policejních tradic. ;-)

Emil
1. dubna • 9:24

Bohužel tomu tak je, čtyřproudá silnice, nikde nikdo nejede, je tam 90-tka, člověk si zde jede 110 a přiřítí se policie jaké strašné ohrožení řidič způsobil, pak zastaví auto na krajnici tak, že dva vedle sebe jedoucí kamióny způsobí havárii a na to policisté odpoví, že to je nezajímá, že dávají pokutu za zcela nesmyslnou věc a to, že o 20 km/h se překročila rychlost na silnici, kde se bezpečně dá jezdit i 150 km/h. Z historie se můžeme podívat na to, že dřívější rychlosti 90 km/h apod. byly stanoveny na vozy typu škoda 120, trabant apod. v těchto vozech byla pocitově i technicky rychlost 90 km/h stejná, jako když dnes jedete 150 novým vozem běžné kategorie. Dnes jsou vozy stavěny na vyšší rychlosti, jsou stabilnější, lépe brzdí, lépe zrychlují a jsou bezpečnější. A stále pro ně platí limity (bavíme se dálnice a mimo obec) stejné, jako pro auta před dvaceti roky. Především policie nemá soudnost, dávají pokuty když se jim to hodí, to že více dopravních nehod způsobí neukáznění řidiči, kteří jak jsem naposledy viděl, žena zastaví v zatáčce v křižovatce a vyleze z vozu s mapou a jde se ptát řidiče za sebou kam má jet a za ní je 100 metrová kolona, nebo že jezdí lidé na červenou, nedávají přednosti, otáčí se v místech, kde je to hazard, zastaví, aby si zavolali v zatáčce, kde je 90 km/h a není tam vidět ... tak takové situace nepokutují ... to jedou směle dále, ale to že někdo na dálnici jede o 15 km/h více, tak to je strašné ohrožení všech zúčastněných :-)Zkrátka tak, jako většina zákonů jsou i tyto mimo logické myšlení a jsou jen buzerací slušných řidičů a naopak těch, kteří nejvíce ohrožují, tak ty nikdo nepokutuje.Stejně tak jsem kdysi zažil, že policie pokutovala a metrem si měřila, jak na sídlišti lidé stáli byť jen 20 cm od přiměřené vzdálenosti od přechodu apod., dávali za to velké pokuty. V tu stejnou dobu ožralec zaparkoval uprostřed křižovatky svůj křáp, oddělal značky a utekl. A co myslíte? Policie jezdila kolem 3 týdny a vozidla stálo stále v křižovatce a nic se nedělo ... prostě paradox :-)

k22
1. dubna • 10:19

Známy jel v golfu 120 po okresce, z polní cesty (nebylo tam vidět kvůli porostu), to na něho vybalila multikára: řidič multi zahynul po převozu, v golfu 2 težce zraněný (známý byl 1 rok v PN). Soud: multi sice měla dát přednost ale smrt jejího řidiče jde za řidičem golfu , kdyby jel 90 nebyly by následky tak vážné..
A teď mudrujte mudrlanti...

Tom
1. dubna • 17:13

Kdyby to v 90 napálil z boku do multikáry, nebyly by následky tak vážné?? Viděl jste někdy multikáru? Možná kdyby jel 40, nebyly by tak vážné, ale mezi nárazem do multikáry v 90 a 120 nemůže být reálný rozdíl. Imho důkaz toho, že předpisy nikoho neochrání.

Antiautomat
2. dubna • 12:54

@Tom & k22 : druhy stupen zakladnej skoly:
Kineticka energia rovna sa jedna polovica x hmotnost x RYCHLOST NA DRUHU.
Alebo take nieco sa uz v nasom super skvelom modernom 'zapadnym stylom' skolstve uz neuci? :)
Vypocitajte si teda delta Ek z horeuvedeneho vzorca pre oba pripady a rychlo pochopite
ze ano, rozdiel medzi 90 a 120 bude znacny, ze. No a v pripade tej multikary, kde vodic sedi predsa len akosi ''nad'' zonou narazu nezabije zrejme priamo ten naraz ale nasledne zrychlenie, riadiace sa zase 'stvorcovou' velicinou. Navyse, vdaka tej neprimeranej rychlosti vodic tej nebohej multikary nemusel mat vobec sancu vcas auto a hrozbu spozorovat.=> rozhodnutie sudu bolo samozrejme spravne, vodic mal dostat minimalne poriadnu podmienku.

puk123
2. dubna • 2:13

Na to by bylo třeba si přečíst znalecký posudek. Nepíše, že 120 jel v okamžiku střetu. Pravděpodobně se snažil snížit následky brzděním, ale ze 120 se to nepovede tak jako z 90. Nakonec tak asi znalec neposuzoval možnosti přežití při 120/90, ale třeba 80/30.
Poučením z příspěvku je, že na 90., kde 100% nevím, že tam nic nemůže najet, je v tom místě nad 90 dvojnásobné riziko a možná i těch 90 tam je moc.

petr
1. dubna • 19:42

No, asi by předpisy ochránily řidiče Golfu.

BohatýR
1. dubna • 9:41

Hlavně by jste si měli uvědomit,že i policajt je člověk a musí z něčeho žít.
Za prevenci on nedostane nic a ještě ho to otravuje,navíc v pracovním výkazu takovou kolonku asi ani nemají,zato kolonku výběr pokut ano.Navíc na něj tlačí šéf ať i on mám plus bodík,takže policista i kdyby nechtěl,tak musí vykazovat svojí činnost a jak jinak než výběrem pokut,které hravě vykáže a navíc ho šéf pochválí a oba dostanou prémie navíc,které jsou součástí mzdy,ze které i on,policajt musí živit rodinu.
Takže taky záleží na tom jak se kdo vyspí a jak má momentálně splněno ,nebo nesplněno.
Bohužel je to tak.

Eda
2. dubna • 9:37

To je vžitý omyl, policajt by i rád dělal správnou práci, ale má nadřízené a ty jsou dosazení pro to aby na nich vyžadovali především vybírání peněz, přestaňte si neustále lhát. To je jako kdyby holka na přepážce v bance mohla za různé poplatky co máte na účtu, nebo babka na kase v Tescu za to že zdražili. Ale je to dobře zařízeno, většina lidí nedohlídne dál než k těm klukům na ulici a ti co si je zvolíte tak mají klídek.

Jus
4. dubna • 19:36

Dukazem je soucasna praxe posilani pokut postou. Kdyz zaplatis, stat se nazral a neresi kdo to spachal, neudeluje body a "vychovny efekt" postihu. Prachy jsou to, oc ti jde. Prevence pojem neznamy. Proto se postihuji bagatelni prestupky nulove nebezpecnosti a ne nebezpecne zhovadilosti a praseciny.

pinpo
1. dubna • 11:43

na odpovede typu "on je tiez len clovek", "kto by to za tie peniaze robil", "on ma tiez rodinu" a pod.
ked to nechce robit poriadne nech ide robit nieco ine, alebo aj nic! nech umre od hladu
preco by sme mali podporovat lajdakov a fuserov?

dtsmaniac
1. dubna • 9:52

takze takovejhle tip policajta je vlastne k hovnu. jen ho platime ze svejch dani a pokut aby "vykazoval" cinnost B-]

st
1. dubna • 9:06

Autor mi mluví z duše. Policie místo cílené edukace, která by měla mít za cíl zvýšení bezpečnosti, plynulosti i rychlosti silničního provozu se snaží zvláště tu rychlost démonizovat a udělat si z toho živnost.
Podle mě je daleko nebezpečnější nejen na dálnici nedodržování bezpečného odstupu než vyšší rychlost. Bohužel někoho někde zpoza buku změřit je jednodušší než měřit odstupy. Nemluvě o expertech co brzdí provoz. Ti jsou podle mě mnohem nebezpečnější než někdo, kdo jezdí rychleji.

Vana666
1. dubna • 8:01

Plný souhlas s článkem. Policajti si ty svoje demagogie omílají furt dokola takže jim nakonec už i sami věří. Přiměřenost rychlosti kontrolovat neumí - v podstatě přiměřená je každá rychlost při které se ještě nic nestane. Zato pro kontrolu nedovolené rychlosti mají velmi jednoduché podmínky takže jich rádi zneužívají. Například 160 km/h na prázdné dálnici je reálně velmi pohodová cestovní rychlost na kterou jsou auta s velkou rezervou konstruována i homologována, z hlediska policie a mnohých reportérů se ovšem jedná i naprostý hazard. I to je ovšem demagogie, nevěřím že by tihle reportéři i policajti sami úzkostlivě dodržovali předepsané limity.
Každý si akorát hřeje svoji polívčičku a ve skutečnosti je to všecho jen veliké pokrytectví.

Jus
4. dubna • 19:31

Kdyzvic nez polovina skoleni statnich i obecnich policistu je uci rutine v demagogickych postupech a jen ten zbytek jsou znalostni a oborova skoleni, neni se cemu divit. Nedavno mi jeden i..iot obecni pri sundavani neopravne nasazene boticky udelal tak nesmyslne skoleni na tema platnost dopravnich znacek, ze jsem zapochyboval o tom, zda ma alespon maturitu na ucnaku traktorista-kombajner. A nejvic ho s.alo, ze musel tu botu na prikaz operacniho sundat gratis a jeste jsem odmitl domluvu, at to posle do spravniho rizeni. Coz neudelal. Takze resil prestupek, ktery se nestal domluvou, blb.

Eda
1. dubna • 7:55

To že nepřiměřená není dovolená se probírá roky a roky, to jste zase objevil ameriku, nebo už je okurková sezona? To vám to nedocvaklo moc brzo. A pokud někdo nedává pozor na cestu a lelkuje kolem nebo se nesoustředí, jak to chcete prokázat??? Domnívat se můžete cokoliv, ale jinak je to nepřiměřená rychlost pro toho dotyčného, že nebyl schopen zvládnout vozidlo.

mex
1. dubna • 7:51

Dle mého názoru dochází k hodne nehodám z duvodu neplynuleho provozu. Pozoruji to cestou do práce, když jede kolona zhruba nad 80 km/h (tachmetrove) přiměřené zrychluje při výjezdu z obci, tak prakticky nikdo nepředjíždí, resp. sem tam nějaký rychlík. Ale jak rychlost klesne pod 70, tak je zajímavé pozorovat, jak spousta aut znervozni, namacknou se více na sebe, jedou vice při stredu a při sebemenších skulinkach začínají předjíždět, coz se v kolonce, kde jede 15 aut namačkaných na sebe celkem spatne praktikuje. Pritom stačí aby ten 1. v koloně přestal jet dou svoji 60 obec neobec a zrychlil na 80, pak se kolona zase uklidni a mezi auty zase vzniknou mezery. Řídící se zkratka chovají podle určitých vzorců a když se jim jede nekomfortne (např. musí jet neprimerene nízkou rychlosti), tak se snaží se zase do té své zóny komfortu dostat, proto začnou takhle blbnout.
Vidim to i sám na sobe, jezdím každé ráno do práce stejnou trasu a ve stejnou dobu, takze už znám dost aut se kterými se potkávám a vím jak kdo jezdi. Když tedy dojedu auto o kterém vím, ze jede tou svoji 60 nebo je to vocipovanej kouřící naftak, tak ho zkratka predjedu kdekoliv a kdykoliv a takhle to dela hodne řidičů. Zkratka zaklínadlo je plynulost.
O jizde v prostředním pruhu na dalnici rychlosti 100 km/h ani nemá cenu psát, tihle lide vytvářejí doopravdy krizové situace a už jsem viděl 2 bouračky kvůli těmhle pakum a to po dálnicích moc nejezdím.

Antiautomat
2. dubna • 12:29

S plynulostou suhlas, ale prave v tomto by som s tym strednym prudom bol v tych tvrdeniach opatrnejsi. Pamatam si jedneho, co sa na mna tlacil a gestikuloval, hoci v pravom prude boli nasekane kamiony keden za druhym a dialnica bola natolko plna vybocujucich aut ze sa v tom strednom ani rychlejsie ist nedalo (vybocujuce auta, zabrzdna vzdialenost apod). A tak ma predbehol a vo svojej pitomosti to zarazil, samozrejme lebo dalej to neslo. A to som ani poriadne nevyliezol z mesta. Siel som v starom aute aj s vleckou, keby bola prazdnejsia cesta tak to donho asi nasijem na jeho poistku a to jednoducho z dovodu dlhsej brzdnej drahy.Nehody na trojprudovke skor sposobuju vybocujuce auta a vsetci ti schumacherovia co sa snazia vocpat na kazdy meter stvorcovy. Nasilne urychlovanie stredneho prudu v pripade priemernej/hustej premavky a praveho prudu plneho nakladakov (kde rozdiel medzi nakladakom v pravom prude a hned vedla iducimi autami je 40-50kmh) je jasnym poukazom na nehodu. Staci ked v medzere medzi nakladakmi pojde auto, ktore zakonite vcas neuvidite (a ani ten vybocujuci nemusi toho v strednom prude, ktory ide 130 vidiet vcas). No a nasleduje bud prudka brzda a retazovka v strednom, pripadne instinktivne vybocenie do laveho a retazovka tam. Preto ked je pravy pruh plny, mam za to aby sa jazdilo v strednom pomalsie, predide to nehodam a svetelnou signalizaciou tu rychlost prave na tych 100 (ok 110) kmh nutene obmezit. Premavka bude paradoxne plynulejsia. No a ked je zase dialnica prazdna, co Vam brani toho v strednom obehnut?

jusa
3. dubna • 7:26

Omg tohle je presne to nemocne chapani jizdnich pruhu. Neuhnu doprava, protoze taaaamhle bych zase musel vybocit doleva. A co kdyby to zrovna neslo.. no tak zustanu v prostrednim nebo levem, vsak oni se ti vzadu nepose..ou.
Zakon ovsem mluvi opacne. Mimo pravy pruh jen pri predjizdeni a pri zmene jizdniho pruhu nesmim ohrozit ani omezit.

Tomáš Fuk
1. dubna • 14:35

Vztaženo k prostému dodržování zákona, pak 100% řidičů nedodržuje platné předpisy a to mnohonásobně opakovaně. Včetně úředníků, policistů, kohokoliv. V tomto státě není ani jeden řidič, který by vždy a všude jezdil přesně v rámci mantinelů zákona. A troufám si tvrdit, že není ani jeden řidič, včetně úředníků a policistů, který by ty zákonné mantinely bezezbytku znal.
Česko se dostalo do stavu megabyrokracie, kdy veřejný sektor, úřady, policie, politici,... manipulují s platnými zákony i dobrými mravy způsobem, který nemá v historii obdoby. ani v CK Rakousku, ani v neCK totalitě. Zažíváme epochu, kdy dle eráru je zákon (v chápání a podání onoho eráru) zneužíván ve prospěch pohodlí, argumentace a hodnocení úředníka vyšším úředníkem. a nejen v dopravě a přestupcích. Stejné je to úplně všude, ve stavebním řízení, v územních řízeních, v tisících rúzných povolovacích procesů atd. Proto úřady tak často prohrávají soudy o výklad zákona, proto má kancelář ombudsmana tolik výhrad a proto hypertrofuje otrávenost občanů. A ti zas naopak opepří úřadům život kdekoli to jde pomocí různých občanských aktivit, ekoteroristických sdružení, lokálních nátlakových a protestních skupin atd. Jde o nevyhlášenou válku, která nemá vítěze. Jen poraženého. Tím je slušný občan, který holt občas jede rychleji praví zákon a jindy chce postavit rodinný dům.

rohYpnol
1. dubna • 18:34

To tu zase někdo plácá populistickou slámu...Nikdo tu žádnými zákony nemanipuluje, tedy ne v nějakém velkém objemu. Jistě že vyjímky se najdou, ale rozhodně to není pravidlo. Málokterý obyčejný úředník si "lajzne" udělat něco proti předpisům. Proč? Protože se ho nikdo nezastane a průser jde za ním. Naopak je ve společnosti velký strach a spíše se každý bojí zákony aplikovat, aby neudělal chybu. Vše chce mít černé na bílém, jasně podložené.A o to jde. Zákony, vyhlášky a vnitrorezortní předpisy jsou totiž jednak poměrně děravé a hlavně nexistuje mnoho výkladů téže věci. Takže řeči typu - je to přece dané zákonem, jsou často naprosto povrchní žvásty.Prvotní problém je v samotných zákonných úpravách. Jenže co můžeme chtít, když žijeme v neustálých novelách, takže žádný zákon se prakticky ani nestihne zaběhnout? No a korunu tomu nasadil nový občanský zákoník, kdy doslova smetl 50 let výkladů a zaběhnutých pravidel. Díky Eliáši, doufám, že jednou za ten čin budeš skládat účty B-]

jusa
3. dubna • 7:22

Koukam zes veliky idealista nebo veliky lhar. Cesky urednik je prototypem prekrucovatele zakona. Arogance byrokracie, ktetou prozivame dnes je bohuzel krutou realitou. Pokud to nevidis, pak jsi bud slepy nebo uredni osoba.

rohYpnol
3. dubna • 20:21

Ne. Já jen říkám, že úředník obvykle není ten, kdo překrucuje, chápeš? Máš nějaké výklady, pravidla, úřední postupy... Úředník si je nevymýšlí, jen aplikuje to, co dostane shora. A 1000x s tím nemusí souhlasit.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jus
4. dubna • 19:23

Výklady? Čí? Úředníka nebo jeho nadřízeného. Asi ti uniká smutný fakt, jak často policie a rozličné úřady nerespektují pravomocná soudní rozhodnutí, jak často je napadají s naprosto id..otskými argumenty a jak často je různými fígly obcházejí. Vrať se ze své idealizované utopie do české reality, hochu. Pročpak je asi u mezinárodních soudních sporů český erár tak masivné neúspěšný proti v tuzemsku bezbranným človíčkům? Protože by málo platil právníkům to rozhodně není.......

Doporučujeme

Články odjinud