Mladoboleslavská legenda: byla vyrobena 1,5 miliontá Octavia II

Škoda vyrobila 1,5 miliontou Octavii druhé generace. Snímek, který při té příležitosti poskytla mladoboleslavská automobilka, sice není příliš hezký, ale jistě neubere na radosti všem, kdo si tento vůz oblíbili. Octavia vstoupila mezi legendy.  

Jubilejní vůz – bílá Octavia Combi ve verzi „GreenLine“ – sjel z linky hlavního výrobního závodu v Mladé Boleslavi. (Do jubilejního počtu se nezapočítává čínská produkce technicky totožného modelu, prodávaného pod názvem „MingRui“.) 

„Octavia je už 15 let srdcem značky Škoda. Je to pravý ‚simply clever’ vůz – prostorný, praktický, rodinný a finančně dostupný,“ říká Michael Oeljeklaus, člen představenstva Škoda pro oblast výroby a logistiky.

První „novodobá“ Octavia (Octavia I) byla vyrobena v roce 1996. Produkce druhé generace (Octavia II) byla zahájena v roce 2004.

Vůz se dodává jako limuzína nebo kombi, v nabídce jsou kromě toho vozy s pohonem všech kol a sportovní varianta „RS“. S modelem Octavia Green E-Line vyvinula mladoboleslavská automobilka první vůz značky s čistě elektrickým pohonem.  

Octavia II

Vyrábí se (popřípadě montuje) na celém světě, v závodech v Mladé Boleslavi a Vrchlabí (Česká republika), Kaluze (Rusko) a Aurangabádu (Indie) jako CKD, v Usť-Kamengorsku (Kazachstán), Bratislavě (Slovensko) a Solomovnovu (Ukrajina). Vůz, prodávaný v Číně pod názvem „MingRui“ se od roku 2007 vyrábí v podniku Shanghai Volkswagen. 

 

 
 
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků