Mladoboleslavská legenda: byla vyrobena 1,5 miliontá Octavia II

Škoda vyrobila 1,5 miliontou Octavii druhé generace. Snímek, který při té příležitosti poskytla mladoboleslavská automobilka, sice není příliš hezký, ale jistě neubere na radosti všem, kdo si tento vůz oblíbili. Octavia vstoupila mezi legendy.  

Jubilejní vůz – bílá Octavia Combi ve verzi „GreenLine“ – sjel z linky hlavního výrobního závodu v Mladé Boleslavi. (Do jubilejního počtu se nezapočítává čínská produkce technicky totožného modelu, prodávaného pod názvem „MingRui“.) 

„Octavia je už 15 let srdcem značky Škoda. Je to pravý ‚simply clever’ vůz – prostorný, praktický, rodinný a finančně dostupný,“ říká Michael Oeljeklaus, člen představenstva Škoda pro oblast výroby a logistiky.

První „novodobá“ Octavia (Octavia I) byla vyrobena v roce 1996. Produkce druhé generace (Octavia II) byla zahájena v roce 2004.

Vůz se dodává jako limuzína nebo kombi, v nabídce jsou kromě toho vozy s pohonem všech kol a sportovní varianta „RS“. S modelem Octavia Green E-Line vyvinula mladoboleslavská automobilka první vůz značky s čistě elektrickým pohonem.  

Octavia II

Vyrábí se (popřípadě montuje) na celém světě, v závodech v Mladé Boleslavi a Vrchlabí (Česká republika), Kaluze (Rusko) a Aurangabádu (Indie) jako CKD, v Usť-Kamengorsku (Kazachstán), Bratislavě (Slovensko) a Solomovnovu (Ukrajina). Vůz, prodávaný v Číně pod názvem „MingRui“ se od roku 2007 vyrábí v podniku Shanghai Volkswagen. 

 

 
 
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 20 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků