Mladí řidiči se více bojí ostatních řidičů než vlastní smrti, ukázal průzkum

Řekli byste, že budou mít začínající řidiči větší strach z ostatních účastníků provozu, než třeba z pavouků a hadů?

Zajímavý průzkum provedla automobilka Ford mezi mladými řidiči ve Spojených státech. Výsledky jsou možná i trochu šokující, neboť začínající řidiči mají větší strach z ostatních nebezpečných řidičů než třeba z vlastní smrti či z pavouků.

Průzkumu se zúčastnilo přes 1000 začínajících řidičů ve věku od 16 do 34 let (v některých amerických státech se smí řídit už od šestnácti). Hned 88 % dotázaných uvedlo, že mají strach z ostatních nebezpečných řidičů. Vypadá to, že imaginární „piráti silnic“ se usadili i v hlavách řidičů za oceánem.

Bezpečnost | Život řidiče

V České republice máme nejhorší řidiče. Horší je pouze Korea

Strach z ostatních řidičů dokonce překonal jindy obvyklé fóbie mladých lidí, jako třeba mluvení na veřejnosti (75 %), strach ze smrti (74 %) a strach z pavouků a hadů (shodně 69 %).

Pokud byl okruh otázek zúžen jen na obavy spojené s řízením auta, nejvíce se začínající a mladí řidiči bojí jízdy za snížené viditelnosti (83 %) a pak namrzlé a zasněžené silnice (79 %). Zvláštní, někteří majitelé zadokolek se nemohou takových podmínek celý rok dočkat...

Tři čtvrtiny dotázaných také uvedly, že mají strach z parkování do úzké mezery a 74 % se bojí vycouvávání na rušnou ulici. Sedmdesát procent řidičů se pak bojí, že přehlédnou auto v mrtvém úhlu zrcátek a 69 % uvádí, že mají strach z toho, že se na silnici ztratí.

Zajímavé také je, že velký strach mají začínající řidiči z těch, kteří se nevěnují řízení, a svádí to na moderní zábavní systémy v autech a mobilní telefony. To by mohlo značit, že si začínající řidiči hrozbu nepozornosti uvědomují docela dobře, i když statistiky ukazují, že právě mezi mladými řidiči je nevěnování se řízení velmi častou příčinou nehod.

Bezpečnost | Video | Život řidiče

Teenageři za volantem: 6 z 10 nehod způsobilo nevěnování se řízení

Naopak se mladí řidiči nebojí autonomních vozů. Hned polovina dotázaných z nich strach nemá vůbec a dokonce 52 % z nich by raději jelo autonomním vozem, než aby museli řídit sami.

Dotázaní si také myslí, že by se měly automobilky snažit pomoci začínajícím řidičům tyto fobie překonat například změnou designu aut, aby z nich bylo lépe vidět a aby tolik nesváděla k nevěnování se řízení. Například 65 % dotázaných by si určitě do auta koupilo automatický parkovací asistent, 62 % pak systém hlídání mrtvých úhlů.

Život řidiče | Statistiky | Příslušenství

Průzkum: Řidiči jsou zmateni výbavou aut a plno věcí nepoužívají

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků