Mladí Poláci preferují ojeté německé vozy

Volkswagen, Opel a pak Renault, Ford, Audi. Poláci milují hlavně vozy německé výroby. Až na to, že je nekupují nové, ale z druhé ruky. Jen čtrnáct procent aut z téměř půl milionu zaregistrovaných vozidel v prvním čtvrtletí letošního roku bylo koupeno přímo v autosalonu. Podle deníku Rzeczpospolita zaplatil každý klient za ojetinu v přepočtu průměrně 76 tisíc korun, což je až o několik desítek tisíc korun méně než v letech předchozích.
 
Polský trh s registrací šesti starých aut na jedno nové patří mezi evropskou výjimku. Například v Německu je to poměr dvě ku jedné.

Podle studie francouzské banky BNP Paribas Fortis si nejvíce starých aut kupují polští řidiči ve věku do třiceti let, ojeté vozidlo má dokonce až 86 procent z nich. Pro polské řidiče je vedle ceny důležitější než stáří vozu kvalitní značka, velikost auta a výbava.

Polovina nově registrovaných ojetých vozidel pochází ze zahraničí, Poláci jich od vstupu do Evropské unie dovezli do země přes šest milionů. Na rozdíl od České republiky je nesvíral limit věku importovaných vozidel, který byl v Česku v prvních letech členství v EU nastaven na osm let, aby se země nestala odkladištěm autovraků.

Právě na příliš benevolentní přístup vlády k dovozu ojetin si stěžují polské autosalony. Polské silnice brázdí značná část vozidel starších deseti let, které nepodléhají ze strany státu žádným zásadním regulacím. Od ledna jsou naopak zatíženy vozy nové, neboť na ně dopadla vyšší DPH.

Více na E15 
 

Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 141 717 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2003
Stav: 188 745 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Passat 2
Rok výroby: 2005
Stav: 172 154 km
Cena: 75 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 8 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků