Mitsuoka Himiko od TGMY: elegantní "retro" ujede 550 km na jedno nabití

Japonská automobilka Mitsuoka je tradičním malosériovým producentem automobilů připomínajících alespoň svým vzhledem „zlaté časy“. V její nabídce najdeme celou škálu vozů vzbuzujících vzpomínky na Lotus Seven, Jaguar Mk. II i někdejší Bentley, ovšem  kompaktním balení, přičemž naposledy jsme o nich psali v souvislosti s prezentací modelu Mitsuoka Viewt II. Horkou novinkou se však stává dvoumístný a celkem pohledný roadster z dílen ladičské společnosti TGMY, který se změnil v čistý elektromobil, jenž na jedno nabití svých baterií ujede až 550 kilometrů.

Vůz spočívá na podvozku Mazdy MX-5 (jež mimochodem nyní oslavila výrobu 900 000. vozu své řady), ale obvykle používaný čtyřválec 2,0 DOHC pánové od TGMY nahradili asynchronním elektromotorem a řízením od firmy Azure Dynamics doplněným dvoustupňovou převodovkou Shigehara. Akumulátory li-pol dodává přímo specialista ve svém oboru Himko. Níže vyobrazený vůz má být připraven k objednávkám ve druhé půli letošního roku, kdy se také dozvíme podrobnosti k technickým specifikacím i cenám.

Klepněte pro větší obrázek 
Lehký "retro - roadster" Mitsuoka Himiko s eletrickým pohonem ujede na jedno nabití 550 km 


 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků