Mitsubishi v Ženevě - evropská premiéra

Po devíti letech (a s 1.300.000 vyrobenými vozidly **) se 4. generace pick-upu Mitsubishi L200 pomalu loučí se svými příznivci, aby přenechala místo nové 5. generaci, která bude v evropské premiéře představena na nadcházejícím 85. Mezinárodním Autosalonu v Ženevě. *

L200, která je pro Mitsubishi Motors Corporation strategickým modelem, byla vyvinuta jako sportovně užitkový terénní pick-up tzv. „Ultimate Sport Utility Truck“, který dosahuje vyšší úrovně spolehlivosti, houževnatosti, pohodlí a ovladatelnosti s cílem splnit potřeby zákazníků terénních pick-upů po celém světě (specifikace EU):

Výkon

  • Zcela nový celohliníkový turbodieselový motor 2,4 l MIVEC  (4N15) spolupracující s úplně novou 6stupňovou manuální převodovkou a nízké hodnoty jízdního odporu zajistily snížení emisí CO2
     
    o 17 % až na 169 g/km minimum **** (minimální hodnota).
  • Nový motor 4N15 s výkonem 133 kW / 113 kW (a točivým momentem 430 Nm / 380 Nm) při nízkých otáčkách nabízí vysoký výkon i při zatížení korby vozu nákladem.  Turbodmychadlo s proměnnou geometrií a s malou turbínou zajišťuje mnohem lepší odezvu a poskytuje maximální potěšení z jízdy spolu s novou 6stupňovou manuální převodovkou a automatickou převodovkou s řadicími páčkami pod volantem.

Design

  • Nová L200 si zachovává sportovní a elegantní rysy svého předchůdce, nový design exteriéru ztělesňuje dynamiku evokující jemně vyrýsované svaly atleta. Nový design exteriéru přispívá bk dosažení nízkého koeficientu aerodynamického odporu vzduchu 0,42 Cd a k větší úspoře paliva.

Pohodlný interiér

  • Díky úplně novému vznětovému motoru a protihlukovým úpravám na karoserii vozu má nové L200 překvapivě tišší interiér, který umožňuje konverzaci mezi cestujícími na předních
    a zadních sedadlech dokonce i při jízdě na dálnicích a v terénu.
  • Zvětšená rozteč uložení zadních listových pružin výrazně přispívá k plynulé jízdě a snižuje přenos vibrací tak jako nikdy předtím.
  • Výrazné zlepšení vnímané kvality v kombinaci s vylepšeným posedem řidiče a jeho jízdní polohy pro ještě pohodlnější zážitek z jízdy.
  • Větší vnitřní prostor a konkurenceschopná délka korby.

Agilní řízení a vynikající ovladatelnost

  • Nová L200 nabízí ještě agilnější řízení díky strmějšímu převodu řízení, přičemž si zachovává nejmenší poloměr otáčení ve své třídě 5,9 m tak jako u předchozí generace.

Houževnatost

  • S využitím know-how celosvětově úspěšné předchozí generace byla u nové L200 zvýšena spolehlivost a odolnost díky pevnější karoserii a o 7 % vyšší torzní tuhosti zcela nového rámu podvozku tak, aby vůz vydržel náročné podmínky, za kterých musí pick-upy zvládat širokou škálu různých terénů a situací.
  • Jednodušší údržba pohonného ústrojí (interval výměny oleje prodloužen z 15.000 km na 20.000 km, interval výměny chladicí kapaliny z 60 000 km na 180 000 km, bezúdržbový provoz automatické převodovky AT oproti původnímu servisnímu intervalu 80 000 km, atd.)

Bezpečnost

  • Vylepšená aktivní bezpečnost:
    • Systém pohonu SS4-II (Super Select 4WD II (s redukcí a nově s elektronickým přiřazením pohonu 4WD) přináší větší stabilitu v zatáčkách i na zpevněném povrchu, přičemž si řidič může otočením voliče pohonu vybrat ze čtyř jízdních režimů.
    • Systém aktivní regulace stability a trakce spolu s asistentem stability pro jízdu s přívěsem (Trailer Stability Assist), asistent rozjezdu do kopce a signalizace vybočení z jízdního pruhu přispívají k většímu jízdnímu komfortu.
    • HID světlomety (s integrovaným LED denním svícením a bi-xenonovými hlavními světly) pro lepší viditelnost během zimních měsíců a při jízdě v noci.
  • Vylepšená pasivní bezpečnost: 7 airbagů včetně bočních a hlavových airbagů pro pasažéry na předních sedadlech, a kolenní airbag řidiče.

Nové prvky výbavy (dostupné v závislosti na modelu a trhu):

  • Doplnění zadních dveří pro větší pohodlí u verze Club Cab.
  • Inteligentní systém bezklíčového ovládání centrálního zamykání se spínačem START / STOP.
  • Tempomat a nastavitelný omezovač rychlosti.
  • Duální automatická klimatizace.
  • Ovládací páčky řazení převodových stupňů pod volantem.
  • Výškově a podélně nastavitelný volant.
  • Digitální audiosystém s rádiem.
  • Zadní parkovací kamera.
  • a další ...

Úplně nová L200 byla zkonstruována společností Mitsubishi Motors Thajsko a je určena pro všechny světové trhy. V Evropě bude uvedena v létě 2015, a to v obou verzích karoserie Club Cab a Double Cab.

Mitsubishi Lancer 1.798
Rok výroby: 2008
Stav: 79 401 km
Cena: 135 000 Kč
Mitsubishi Colt 1.332
Rok výroby: 2009
Stav: 112 458 km
Cena: 80 000 Kč
Mitsubishi Colt 1.124
Rok výroby: 2010
Stav: 64 099 km
Cena: 84 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků