Mitsubishi svolává auta s převodovkou CVT kvůli váhavým rozjezdům

Mitsubishi je nuceno svolat do servisů několik desítek tisíc aut kvůli automatické převodovce CVT, která může přestat reagovat a způsobit pomalejší nebo vůbec žádnou akceleraci. Problém se týká modelu Outlander ročníku 2016, dále modelu ASX ročníků 2015 a 2016 a také modelu Lancer 2016.

Převodovky CVT pro Mitsubishi dodává společnost JATCO, která montuje CVT převodovky také například pro Nissan. Nissan dokonce donutil výrobce převodovek upravit jejich software, aby se více chovaly jako klasické automaty.

Zajímavosti | Byznys | Mitsubishi | Nissan

Nissan koupil 34% podíl v Mitsubishi Motors za 52 miliard korun

Problém opožděné nebo zpomalené akcelerace může být velmi nebezpečný. V momentě, kdy se řidič rozhodne jet, mohou rozhodovat zlomky sekund, zejména pokud se jedná o rušnější křižovatku, která vyžaduje svižnější akceleraci z místa.

Tak nás ale nepadá, že pokud by chtěl někdo úplně vyřešit problém pomalých a váhavých rozjezdů, musel by svolat do servisů asi devadesát procent všech řidičů. Denně jich zažijete několik desítek, kteří pět sekund po rozsvícení zelené začnou zjišťovat, kam kdo schoval řadící páku, aby o dalších několik sekund později začali vymýšlet, kam se vlastně dává jednička... A pak na tachometrových 45 km/h akcelerují zhruba půl hodiny.

Mitsubishi Lancer 1.798
Rok výroby: 2008
Stav: 79 401 km
Cena: 135 000 Kč
Mitsubishi Colt 1.332
Rok výroby: 2009
Stav: 112 458 km
Cena: 80 000 Kč
Mitsubishi Colt 1.124
Rok výroby: 2010
Stav: 64 099 km
Cena: 84 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků