Mitsubishi PX-MiEV: jeden z šestnácti

Tento vůz bude v Tokiu na stánku Mitsubishi tvořit pouhou jednu šestnáctinu expozice. Přesto mezi dalšími novinkami jistě nezapadne.

Také 41. autosalon v Tokiu se ponese v duchu moderních technologií a péče o životní prostředí. A výjimkou nebude jistě ani stánek automobilky Mitsubishi, kde tento japonský výrobce hodlá představit hned šestnáct novinek. Mezi nimi se objeví i dvojice studií Concept PX-MiEV a i-MiEV Cargo.

Tyto studie sdílí podobnou koncepci odkazující na bohatou tradici off-roadů, jimiž se značka Mitsubishi proslavila, ale mají zaútočit na různé segmenty trhu. Výchozím typem je provedení Concept PX-MiEV, které vám nabízíme na přiložených snímcích. U něj se setkáváme s hybridním systémem (ostatně jak jinak) kombinovaným se zcela novou přenosovou soustavou S-AWC (Super All Wheel Control).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Každá z náprav je osazena elektromotorem, který v obou případech dosahuje výkonu 82 koní (60 kW) a točivého momentu 200 Nm. Nezbytným prvkem prakticky využitelného hybridního vozu zůstává spalovací motor, v případě studie PX-MiEV se jedná o zážehový čtyřválec s objemem 1,6 l, výkonem 116 koní (85 kW) a točivým momentem vrcholícím hodnotou 125 Nm. Průměrná spotřeba paliva by měla dosahovat jen 2 l/100 km, což je na robustní vůz daného charakteru velmi slušná hodnota. Podílí se na ní jistě také regenerativní brzdění, ale i možnost dobíjení akumulátorů přímo z domovní elektrické sítě. Vůz PX-MiEV je však zároveň doma schopen v pořípadě nutnosti zaskočit jako záložní generátor k napájení domácích spotřebičů

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 
Popisovaná studie nabídne interiér se sedadly pro čtyři cestující (je až s podivem, kolik konceptů poslední dobou směřuje k omezování počtu míst...), stojí na podvozku s rozvorem náprav 2 600 mm a zachovává si relativně kompaktní vnější rozměry. Dlouhá je 4 500 mm, široká 1 800 mm a vysoká 1 660 mm.

Na první pohled studie PX-MiEV čerpá z témat sériového Outlanderu, z něhož podle dostupných informací tento koncept po technické stránce vychází. Interiér byl stavěn s ohledem na dosažení maximální útulnosti, palubní deska s přístrojovým štítem je osvětlena sadami LED, sedadla jsou čalouněna materiálem neutralizujícím alergeny. Dojem komfortu podporuje praktická absence čistě plastových povrchů, jež jsou nahrazeny obklady potaženými alcantrou. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Dvousedadlové provedení i-MiEV Cargo vychází ze sériového modelu i-MiEV a vyznačuje se především mimořádně prostorným a variabilním zavazadelníkem, který lze ve značném rozsahu přizpůsobit aktuálním přepravním potřebám.

Striktně hranaté tvary zadní části karosérie umožňují beze zbytku využít každou skulinku obestavěného prostoru. Půjde zřejmě o čistokrevný elektromobil osazený jedním elektromotorem na zadní nápravě s výkonem 64 koní (47 kW) a točivým momentem až 180 Nm. Své uplatnění v případě sériové výroby nalezne podle všeho především v rozvážkovém provozu, neboť na jedno nabití akumulátorů má ujet zhruba 160 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mitsubishi PX-MiEV
Mitsubishi Outlander 1.968
Rok výroby: 2007
Stav: 199 075 km
Cena: 115 000 Kč
Mitsubishi ASX 1.798
Rok výroby: 2010
Stav: 213 882 km
Cena: 195 000 Kč
Mitsubishi Lancer 1.798
Rok výroby: 2008
Stav: 79 401 km
Cena: 140 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek