Mitsubishi PX-MiEV: jeden z šestnácti

Tento vůz bude v Tokiu na stánku Mitsubishi tvořit pouhou jednu šestnáctinu expozice. Přesto mezi dalšími novinkami jistě nezapadne.

Také 41. autosalon v Tokiu se ponese v duchu moderních technologií a péče o životní prostředí. A výjimkou nebude jistě ani stánek automobilky Mitsubishi, kde tento japonský výrobce hodlá představit hned šestnáct novinek. Mezi nimi se objeví i dvojice studií Concept PX-MiEV a i-MiEV Cargo.

Tyto studie sdílí podobnou koncepci odkazující na bohatou tradici off-roadů, jimiž se značka Mitsubishi proslavila, ale mají zaútočit na různé segmenty trhu. Výchozím typem je provedení Concept PX-MiEV, které vám nabízíme na přiložených snímcích. U něj se setkáváme s hybridním systémem (ostatně jak jinak) kombinovaným se zcela novou přenosovou soustavou S-AWC (Super All Wheel Control).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Každá z náprav je osazena elektromotorem, který v obou případech dosahuje výkonu 82 koní (60 kW) a točivého momentu 200 Nm. Nezbytným prvkem prakticky využitelného hybridního vozu zůstává spalovací motor, v případě studie PX-MiEV se jedná o zážehový čtyřválec s objemem 1,6 l, výkonem 116 koní (85 kW) a točivým momentem vrcholícím hodnotou 125 Nm. Průměrná spotřeba paliva by měla dosahovat jen 2 l/100 km, což je na robustní vůz daného charakteru velmi slušná hodnota. Podílí se na ní jistě také regenerativní brzdění, ale i možnost dobíjení akumulátorů přímo z domovní elektrické sítě. Vůz PX-MiEV je však zároveň doma schopen v pořípadě nutnosti zaskočit jako záložní generátor k napájení domácích spotřebičů

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 
Popisovaná studie nabídne interiér se sedadly pro čtyři cestující (je až s podivem, kolik konceptů poslední dobou směřuje k omezování počtu míst...), stojí na podvozku s rozvorem náprav 2 600 mm a zachovává si relativně kompaktní vnější rozměry. Dlouhá je 4 500 mm, široká 1 800 mm a vysoká 1 660 mm.

Na první pohled studie PX-MiEV čerpá z témat sériového Outlanderu, z něhož podle dostupných informací tento koncept po technické stránce vychází. Interiér byl stavěn s ohledem na dosažení maximální útulnosti, palubní deska s přístrojovým štítem je osvětlena sadami LED, sedadla jsou čalouněna materiálem neutralizujícím alergeny. Dojem komfortu podporuje praktická absence čistě plastových povrchů, jež jsou nahrazeny obklady potaženými alcantrou. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Dvousedadlové provedení i-MiEV Cargo vychází ze sériového modelu i-MiEV a vyznačuje se především mimořádně prostorným a variabilním zavazadelníkem, který lze ve značném rozsahu přizpůsobit aktuálním přepravním potřebám.

Striktně hranaté tvary zadní části karosérie umožňují beze zbytku využít každou skulinku obestavěného prostoru. Půjde zřejmě o čistokrevný elektromobil osazený jedním elektromotorem na zadní nápravě s výkonem 64 koní (47 kW) a točivým momentem až 180 Nm. Své uplatnění v případě sériové výroby nalezne podle všeho především v rozvážkovém provozu, neboť na jedno nabití akumulátorů má ujet zhruba 160 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mitsubishi PX-MiEV
Mitsubishi Lancer 1.798
Rok výroby: 2008
Stav: 79 401 km
Cena: 135 000 Kč
Mitsubishi Colt 1.332
Rok výroby: 2009
Stav: 112 458 km
Cena: 80 000 Kč
Mitsubishi Colt 1.124
Rok výroby: 2010
Stav: 64 099 km
Cena: 84 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků