Mitsubishi Proudia a Dignity: karta se obrátila

Pro značku Mitsubishi jsou tyto dva modely jistě návratem do vyšší společnosti, ovšem přicházejí s poněkud hořkou pachutí: jde jen o licenci Nissanu…

Firma Mitsubishi především na domácích trzích nabízela své vlastní luxusní modely Proudia a Dignity v devadesátých letech předchozího století a v první dekádě století současného. Byly to vozy celkem zdařilé a obchodně úspěšné a v licenci je v Jižní Koreji vyráběla automobilka Hyundai pod jmény Centennial a Equus.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový model Mitsubishi Proudia je jen decentně upraveným typem Infiniti M

Ovšem karta se obrací a Hyundai si již své luxusní modely, včetně nového typu se staronovým jménem Hyundai Equus, vyvíjí a vyrábí sám. Naopak Mitsubishi, který v segmentu prestižních modelů v posledních letech chyběl, byl nucen sáhnout k licenci. Již podle úvodního snímku jste jistě poznali, že za vzor posloužilo Infiniti M z koncernu Nissan Group.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Větší typ Mitsubishi Dignity nabízí více prostoru a komfortu cestujícím na zadních sedadlech

Jméno Proudia má být podle tvrzení Mitsubishi složeninou anglických výrazů „proud“ a „diamonds“ vyjadřující propojení hrdosti a trojice diamantů ve znaku značky. Odlišností mezi vozy Mitsubishi Proudia a Dignity a výchozím typem Infiniti M je ale na první pohled pouze velmi málo. Kromě nových znaků na přední a zadní části karoserie si všimneme snad jen upraveného předního nárazníku a pozměněné masky chladiče.

Testy | Zajímavosti | Život řidiče | Technika | Sportovní auta | Fascinace | Palivo | Hybridy | Infiniti

Test: Infiniti M35h - elektrikář rekordman

Menší model Mitsubishi Proudia vychází ze standardního Infiniti M25/M37 a k dispozici bude s vidlicovými šestiválci 2,5 l a 3,7 l s výkony 225 koní (165 kW) a 333 koní (245 kW). Větší typ Mitsubishi Dignity je pak upravenou verzí o 150 mm prodlouženého sedanu Infiniti M35hL, který Nissan připravil především pro své čínské zákazníky a spolu se slabším modelem M25L jej představil letos na autosalonu v Pekingu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Změny nečekejte ani v interiéru, ani na podvozku či pohonných jednotkách

Rozdíl mezi typy Proudia a Dignity je také v prostoru pro pasažéry vzadu. Cestující tam mají k dispozici stavitelná sedadla, oddělené ovládání rádia a klimatizace a dvojici monitorů v zadní části hlavových opěrek předních sedadel. Prodloužené Mitsubishi Dignity přebírá pohonnou soustavu z „nejrychlejšího hybridu současnosti“ v podobě aktuálního provedení modelu Infiniti M35h s celkovým výkonem 364 koní (268 kW).

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mitsubishi ASX 1.798
Rok výroby: 2010
Stav: 213 882 km
Cena: 185 000 Kč
Mitsubishi Lancer 1.798
Rok výroby: 2008
Stav: 79 401 km
Cena: 135 000 Kč
Mitsubishi Lancer 1.798
Rok výroby: 2010
Stav: 179 604 km
Cena: 145 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 53 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků