Mitsubishi představilo Lancer pro rally Dakar 2009

Japonská automobilka „tří diamantů“ představila včera svůj speciál pro Dakar 2009. První informace jsou doprovázeny i prvním oficiálním renderem, z něhož můžeme usoudit, že pro zvládnutí náročného terénu má celkem dobré předpoklady. Nepředbíhejme však a pojďme se podívat, co zatím automobilka o svém speciálu prozradila. 

Zavodní speciál s označením MRX09 je dlouhý 4 475 mm, široký 1 990 mm a rozvor náprav činí 2 900 mm. Pod kapotou se nachází turbem přeplňovaný 3,0 litrový vznětový šestiválec s výkonem přes 190 kW a maximálním točivým momentem kolem 650 Nm. Vůz samozřejmě disponuje stálým pohonem všech čtyř kol a o distribuci výkonu z motoru na kola se stará pětistupňová sekvenční převodovka Ricardo. Vývojáři se přiznali, že při vývoji bojovali s každým kilogramem, při použití odlehčené ocele a karbonových prvků se jim podařilo dosáhnout hmotnosti 1 900 kg. Vozidlo je registrováno jako Cross-Country rally car a z hlediska předpisů splňuje i nejnovější požadavky, které vstoupí do platnosti až v roce 2010.

Podle některých informací se příští rok bude závodit v Jižní Americe a automobilka doufá, že se svým novým dieselovým agregátem sklidí patřičné úspěchy.

Klepněte pro větší obrázek 
Mitsubishi Lancer MRX09
Mitsubishi Lancer 1.798
Rok výroby: 2008
Stav: 79 401 km
Cena: 135 000 Kč
Mitsubishi Colt 1.332
Rok výroby: 2009
Stav: 112 458 km
Cena: 80 000 Kč
Mitsubishi Colt 1.124
Rok výroby: 2010
Stav: 64 099 km
Cena: 84 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků