Mitsubishi Pajero 2010: pár jemných úprav a nový agregát

Evropská divize automobilky Mitsubishi si pro vrcholný off road s trojicí diamantů na přídi připravila několik úprav, které mají vozu dodat druhý dech v dalším boji s konkurencí. Ta nejpodstatnější změna se přitom odehrála pod kapotou, kde si může zákazník dopřát upravený 3,2 litrový vznětový agregát DI-D, který nyní disponuje výkonem 147 kW/200 koní. Z čisto matematického pohledu to pak znamená až 25 procentní nárůst výkonu oproti předchozí verzi. Zvýšený výkon pramení z točivého momentu 441 Nm, pozvednutého z předchozích 381 Nm.

U čísel ale zdaleka nekončíme, automobilka totiž k tomu všemu poupravila i pětistupňovou manuální převodovku, čím se nezlepšily ani tak jízdní vlastnosti ale hlavně spotřeba. Oproti 9,2 l/100 km si inovovaný diesel „vezme“ v kombinovaném provozu už jenom 8,5 litru nafty, u automatické převodovky se spotřeba zvedne na stále přijatelných 9,6 litru.
Další úpravy pak nalezneme v nabídkách 17-ti a 18-ti palcových kol, v multimediálním komunikačním systému MMCS a Mitsubishi avizovalo i lepší odhlučnění interiéru.
Novinka by se na evropských trzích měla objevit již během následujících týdnů.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Mitsubishi Pajero 2010
Mitsubishi ASX 1.798
Rok výroby: 2010
Stav: 213 882 km
Cena: 185 000 Kč
Mitsubishi Lancer 1.798
Rok výroby: 2008
Stav: 79 401 km
Cena: 135 000 Kč
Mitsubishi Lancer 1.798
Rok výroby: 2010
Stav: 179 604 km
Cena: 145 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 39 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků