Mitsubishi Pajero 2010: pár jemných úprav a nový agregát

Evropská divize automobilky Mitsubishi si pro vrcholný off road s trojicí diamantů na přídi připravila několik úprav, které mají vozu dodat druhý dech v dalším boji s konkurencí. Ta nejpodstatnější změna se přitom odehrála pod kapotou, kde si může zákazník dopřát upravený 3,2 litrový vznětový agregát DI-D, který nyní disponuje výkonem 147 kW/200 koní. Z čisto matematického pohledu to pak znamená až 25 procentní nárůst výkonu oproti předchozí verzi. Zvýšený výkon pramení z točivého momentu 441 Nm, pozvednutého z předchozích 381 Nm.

U čísel ale zdaleka nekončíme, automobilka totiž k tomu všemu poupravila i pětistupňovou manuální převodovku, čím se nezlepšily ani tak jízdní vlastnosti ale hlavně spotřeba. Oproti 9,2 l/100 km si inovovaný diesel „vezme“ v kombinovaném provozu už jenom 8,5 litru nafty, u automatické převodovky se spotřeba zvedne na stále přijatelných 9,6 litru.
Další úpravy pak nalezneme v nabídkách 17-ti a 18-ti palcových kol, v multimediálním komunikačním systému MMCS a Mitsubishi avizovalo i lepší odhlučnění interiéru.
Novinka by se na evropských trzích měla objevit již během následujících týdnů.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Mitsubishi Pajero 2010
Mitsubishi Lancer 1.798
Rok výroby: 2008
Stav: 79 401 km
Cena: 135 000 Kč
Mitsubishi Colt 1.332
Rok výroby: 2009
Stav: 112 458 km
Cena: 80 000 Kč
Mitsubishi Colt 1.124
Rok výroby: 2010
Stav: 64 099 km
Cena: 84 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků