Mitsubishi Outlander GT: vrcholné provedení

Americké zastoupení Mitsubishi zákazníkům pro rok 2010 nabídne i Outlander v provedení GT s technickými prvky z Lanceru Evo.

Model Outlander prošel pro modelový rok 2010 dílčími změnami, o nichž jsme vás informovali na tomto místě. Americké zastoupení Mitsubishi však představilo navíc ještě vrcholné provedení GT, jež ve větší míře vychází ze studie Outlander GT z letošního autosalonu v New Yorku, kterou jsme vám představili na tomto místě.

Z této studie si sériový Outlander GT sice neodnesl specifický tříramenný volant, chromované doplňky karosérie ani devatenáctipalcové ráfky O.Z., ale těšit se můžeme alespoň na slibovaný systém S-AWC (Super All-Wheel Control) odvozený ze soustavy použité ve voze Lancer Evo X. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Srdcem tohoto systému je aktivní přední diferenciál s proměnnou svorností, jenž se díky elektronické regulaci celého pohonného traktu podílí na omezení rozdílů otáček nejen mezi koly na přední a zadní nápravě, ale také na každé straně zvlášť, čímž přispívá k lepším jízdním a trakčním vlastnostem a stabilitě. Mitsubishi Outlander GT přichází s osmnáctipalcovými litými ráfky, vylepšeným interiérem s koženým čalouněním (za příplatek je tento materiál použit i k obkladu palubní desky), sportovními předními sedadly, hliníkovými pedály, barevným LCD s úhlopříčkou 3,5 palců uloženým na středové konzoli, střešním oknem nebo výkonnou audiosoustavou Rockford Fosgate o výkonu 710 W. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Někteří mohou namítat, že Outlander GT se od ostatních verzí liší jen několika těmito cetkami, a budou mít pravdu. Ale Američané si potrpí na okázalá jména a komfortní výbavu, a proto jim Outlander GT jistě postačí. A možná si ani nevšimnou, že tato vrcholná verze bez jakýchkoli změn přejímá pohonou jednotku standardního Outlanderu XLS, tedy třílitrový šestiválec s výkonem pro modelový rok posíleným o 10 koní na výsledných 230 koní (168 kW) při 6 250 ot./min. Výkon  se přenáší na kola obou náprav skrze šestistupňovou automatickou převodovku s možností manuálního řazení skrze páčky pod volantem.

Konečná cena nového Mitsubishi Outlanderu GT byla stanovena na bezmála „baťovských“ 29 250 dolarů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mitsubishi Outlander GT
Mitsubishi ASX 1.798
Rok výroby: 2010
Stav: 213 882 km
Cena: 195 000 Kč
Mitsubishi Lancer 1.798
Rok výroby: 2008
Stav: 79 401 km
Cena: 140 000 Kč
Mitsubishi Lancer 1.798
Rok výroby: 2010
Stav: 179 604 km
Cena: 150 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 53 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků