Mitsubishi Outlander GT: vrcholné provedení

Americké zastoupení Mitsubishi zákazníkům pro rok 2010 nabídne i Outlander v provedení GT s technickými prvky z Lanceru Evo.

Model Outlander prošel pro modelový rok 2010 dílčími změnami, o nichž jsme vás informovali na tomto místě. Americké zastoupení Mitsubishi však představilo navíc ještě vrcholné provedení GT, jež ve větší míře vychází ze studie Outlander GT z letošního autosalonu v New Yorku, kterou jsme vám představili na tomto místě.

Z této studie si sériový Outlander GT sice neodnesl specifický tříramenný volant, chromované doplňky karosérie ani devatenáctipalcové ráfky O.Z., ale těšit se můžeme alespoň na slibovaný systém S-AWC (Super All-Wheel Control) odvozený ze soustavy použité ve voze Lancer Evo X. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Srdcem tohoto systému je aktivní přední diferenciál s proměnnou svorností, jenž se díky elektronické regulaci celého pohonného traktu podílí na omezení rozdílů otáček nejen mezi koly na přední a zadní nápravě, ale také na každé straně zvlášť, čímž přispívá k lepším jízdním a trakčním vlastnostem a stabilitě. Mitsubishi Outlander GT přichází s osmnáctipalcovými litými ráfky, vylepšeným interiérem s koženým čalouněním (za příplatek je tento materiál použit i k obkladu palubní desky), sportovními předními sedadly, hliníkovými pedály, barevným LCD s úhlopříčkou 3,5 palců uloženým na středové konzoli, střešním oknem nebo výkonnou audiosoustavou Rockford Fosgate o výkonu 710 W. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Někteří mohou namítat, že Outlander GT se od ostatních verzí liší jen několika těmito cetkami, a budou mít pravdu. Ale Američané si potrpí na okázalá jména a komfortní výbavu, a proto jim Outlander GT jistě postačí. A možná si ani nevšimnou, že tato vrcholná verze bez jakýchkoli změn přejímá pohonou jednotku standardního Outlanderu XLS, tedy třílitrový šestiválec s výkonem pro modelový rok posíleným o 10 koní na výsledných 230 koní (168 kW) při 6 250 ot./min. Výkon  se přenáší na kola obou náprav skrze šestistupňovou automatickou převodovku s možností manuálního řazení skrze páčky pod volantem.

Konečná cena nového Mitsubishi Outlanderu GT byla stanovena na bezmála „baťovských“ 29 250 dolarů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mitsubishi Outlander GT
Mitsubishi Colt 1.124
Rok výroby: 2010
Stav: 64 099 km
Cena: 84 000 Kč
Mitsubishi Space Star 1.87
Rok výroby: 2002
Stav: 261 880 km
Cena: 25 000 Kč
Mitsubishi Outlander 2.268
Rok výroby: 2012
Stav: 173 873 km
Cena: 310 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků