Mitsubishi Outlander GT: SUV s přídí Lanceru

Mitsubishi v New Yorku představilo svoji studii Outlander GT Prototype s předkem naroubovaným z Lanceru.

Když Mitsubishi předloni uvedlo novou generaci svého Lanceru, o němž jsme psali třeba na tomto místě, vzbudila jeho mohutná lichoběžníková maska s ostře seřízlými horními okraji předních světlometů smíšené reakce.

Automobilka ale nechala veřejnost tomuto řešení přivyknout a použila jej na svém sportovně střiženém prototypu SUV Outlander GT. Pod kapotou má pohonnou jednotku vyšlechtěnou z provedení Outlander XLS, tedy vidlicová šestiválec 3,0 MIVEC. Úpravy na sacím traktu, nově tvarované vačky a vyšší kompresní poměr přidaly 10 koní výkonu na výsledných 230 koní. Vrchol točivého momentu byl rovněž umístěn do nižších otáček.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Označení GT jasně naznačuje, jakým směrem se snahy konstruktérů při vývoji této studie ubíraly, tedy k zlepšení jízdních vlastností a výkonů. Pod devatenáctipalcovými ráfky OZ Racing prosvítají brzdiče Brembo, což mohutnému SUV přidává na kontaktu s vozovkou a schopnostech opakovaně brzdit z velkých rychlostí

Bezpečné výlety mimo asfalt zajišťuje v rallye osvědčený systém trvalého pohonu S-AWC sv omezenou svorností předního diferenciálu. Jak se již stalo v kraji zvykem, pozornost byla i při vývoji Outlanderu GT  věnována i zajištění slušné spotřeby paliva, kterou však Mitsubishi neuvedlo. Taktéž se nezmínilo o tom, jakým způsobem do ní pozitivně zasáhlo zařazení nového systému Idle Neutral Logic. Ten při zastavení automaticky řadí na převodovce neutrál a teprve po uvolnění brzdového pedálu znovu řadí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Stranou nezůstaly ani pokrokové technologie v interiéru. Outlander GT tak disponuje zábavním a navigačním systémem s hlasovým ovládáním nebo možností bezdrátového připojení telefonů či vnějších paměťových zařízení skrze Bluetooth 2.0 nebo přímo přes porty USB. Samozřejmostí je plná synchronizace s těmito externími jednotkami. Interiér byl vylepšen s použitím umělé kůže se zvárazněnými stehy a chromovaných doplňků. Stylu Lancer Evolution odpovídají chromované pedály a sportovní volant.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ačkoli je Outlander GT označován za prototyp, jeho detaily jsou propracované a takřka žádají o zahájení sériové výroby. A podle nás se jí brzy skutečně dočkáme, představení produkční verze lze očekávat již na podzim ve Frankfurtu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Mitsubishi Outlander GT Prototype
Mitsubishi Space Star 1.87
Rok výroby: 2002
Stav: 261 880 km
Cena: 25 000 Kč
Mitsubishi Outlander 1.968
Rok výroby: 2007
Stav: 130 340 km
Cena: 148 000 Kč
Mitsubishi Outlander 2.268
Rok výroby: 2012
Stav: 173 873 km
Cena: 310 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků