Mitsubishi Outlander GT: SUV s přídí Lanceru

Mitsubishi v New Yorku představilo svoji studii Outlander GT Prototype s předkem naroubovaným z Lanceru.

Když Mitsubishi předloni uvedlo novou generaci svého Lanceru, o němž jsme psali třeba na tomto místě, vzbudila jeho mohutná lichoběžníková maska s ostře seřízlými horními okraji předních světlometů smíšené reakce.

Automobilka ale nechala veřejnost tomuto řešení přivyknout a použila jej na svém sportovně střiženém prototypu SUV Outlander GT. Pod kapotou má pohonnou jednotku vyšlechtěnou z provedení Outlander XLS, tedy vidlicová šestiválec 3,0 MIVEC. Úpravy na sacím traktu, nově tvarované vačky a vyšší kompresní poměr přidaly 10 koní výkonu na výsledných 230 koní. Vrchol točivého momentu byl rovněž umístěn do nižších otáček.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Označení GT jasně naznačuje, jakým směrem se snahy konstruktérů při vývoji této studie ubíraly, tedy k zlepšení jízdních vlastností a výkonů. Pod devatenáctipalcovými ráfky OZ Racing prosvítají brzdiče Brembo, což mohutnému SUV přidává na kontaktu s vozovkou a schopnostech opakovaně brzdit z velkých rychlostí

Bezpečné výlety mimo asfalt zajišťuje v rallye osvědčený systém trvalého pohonu S-AWC sv omezenou svorností předního diferenciálu. Jak se již stalo v kraji zvykem, pozornost byla i při vývoji Outlanderu GT  věnována i zajištění slušné spotřeby paliva, kterou však Mitsubishi neuvedlo. Taktéž se nezmínilo o tom, jakým způsobem do ní pozitivně zasáhlo zařazení nového systému Idle Neutral Logic. Ten při zastavení automaticky řadí na převodovce neutrál a teprve po uvolnění brzdového pedálu znovu řadí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Stranou nezůstaly ani pokrokové technologie v interiéru. Outlander GT tak disponuje zábavním a navigačním systémem s hlasovým ovládáním nebo možností bezdrátového připojení telefonů či vnějších paměťových zařízení skrze Bluetooth 2.0 nebo přímo přes porty USB. Samozřejmostí je plná synchronizace s těmito externími jednotkami. Interiér byl vylepšen s použitím umělé kůže se zvárazněnými stehy a chromovaných doplňků. Stylu Lancer Evolution odpovídají chromované pedály a sportovní volant.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ačkoli je Outlander GT označován za prototyp, jeho detaily jsou propracované a takřka žádají o zahájení sériové výroby. A podle nás se jí brzy skutečně dočkáme, představení produkční verze lze očekávat již na podzim ve Frankfurtu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Mitsubishi Outlander GT Prototype
Mitsubishi ASX 1.798
Rok výroby: 2010
Stav: 213 882 km
Cena: 185 000 Kč
Mitsubishi Lancer 1.798
Rok výroby: 2008
Stav: 79 401 km
Cena: 135 000 Kč
Mitsubishi Lancer 1.798
Rok výroby: 2010
Stav: 179 604 km
Cena: 145 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 53 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků