27
Fotogalerie

Mitsubishi Outlander 2016 je Octavia RS230 ve verzi SUV [první jízdní dojmy]

Outlander je sice na trhu teprve tři roky, ale už má za sebou dva facelifty. Ten aktuální přinesl více než stovku změn a jednu hodně zajímavou novinku týkající se pohonu všech kol.

Kapitoly článku:


Třetí generace Mitsubishi Outlander se představila v roce 2012. Určitě si na to vzpomenete, protože se všude psalo o tom, jak je tohle auto designově nepovedené. Možná i proto brzy přišel první facelift, který vzhled vozu trochu poupravil.

Dnes máme rok 2015 a Outlander dostal další modernizaci, jenže tentokrát už se nebavíme pouze o opravách vzhledu. Mitisubishi provedlo více než stovku změn, přičemž změny to jsou tak rozsáhlé, že sama automobilka označuje Outlander 2016 za novou generaci.

Co je nového? To byste nečekali

Ne, opravdu nemám v plánu zde vypisovat seznam čítající stovku položek, vezmu to stručně. Výrazně se změnil design automobilu, upravoval se také interiér, pár novinek se týká i motorů, které teď samozřejmě plní normu Euro 6, zapracovalo se ovšem také na odhlučnění, podvozku a ta největší novinka se týká pohonu všech kol.

_DSC0722.jpg_DSC0726.jpg
Nová tvář, která má odkazovat do historie automobilky, Outlanderu sluší. Nově může mít vůz diodová hlavní světla a diody najdete i vzadu

Vrcholná výbava Instyle totiž nově dostala samosvor na přední nápravu. Ano, v podstatě jde o stejnou věc, jakou se nedávno chlubila Octavia RS230. V kategorii těchto SUV jde o záležitost mírně řečeno dost neobvyklou, která dává Outlanderu oproti ostatním vskutku nečekanou výhodu - výborné jízdní vlastnosti. No řekněte, napadlo by vás takhle od pohledu, že zrovna tohle nafouklé auto bude chtít přesvědčit zákazníky o svých kvalitách rychlými průjezdy zatáčkou?

Systém funguje stejně jako u zmíněné Octavie. Diferenciál dostal navíc sadu lamel, pomocí které se řídí jeho svornost. Auto jsem si vyzkoušel na trase dlouhé zhruba 140 kilometrů. Abych se přiznal, dokud jsem nevěděl, že nový Outlander dostal tuto vychytávku, nepoznal bych to. Jenže to má velmi snadné vysvětlení. Abyste přínos samosvorného diferenciálu vpředu využili, musíte přidat v zatáčce plyn a to je u takhle velkého SUV trochu proti přírodě.

_DSC0736.jpg_DSC0739.jpg
Zapomeňte na designové inovace a podobné prkotiny. Hlavní novinkou pro Outlander 2016 je samosvor na přední nápravě a tedy skvělé jízdní vlastnosti v zatáčkách 

Jenže jak to vyzkoušíte, okamžitě poznáte, že pohon všech kol S-AWC funguje výborně. Obzvlášť, když vypnete stabilizaci a zbavíte se tak zásahů kontroly trakce, která vám v zatáčkách kola brzdí. Teprve pak se diferenciál naplno opře do vnějšího kola a Outlander proletí zatáčku způsobem, jaký byste od něj ani náhodou nečekali. Otázkou samozřejmě je, zda zákazníci tuto výhodu vůbec využijí, ale to je vedlejší. Navíc se samosvorný diferenciál hodí také při rozjezdech na kluzkém povrchu.

Nečekaně dobré jízdní vlastnosti má na svědomí také upravený podvozek, který je další z řady novinek tohoto faceliftu. Auto dostalo tužší nápravnice, tlumiče i pružiny. A jak asi očekáváte, celkově je díky tomu Outlander tužší. Ale není to přehnané a nabízený komfort je i na osmnáctipalcových kolech velmi slušný.

Musím otevřeně přiznat, že jsem na prezentaci omlazeného Outlanderu nešel s velkým očekáváním, ale vrátil jsem se velmi mile překvapen. Ještě teď se trochu usmívám při vzpomínce na to, jak lze tuhle přerostlou krabici posadit do zatáčky a jak se nic nestane. Tak to zkusíme ještě rychleji a ono se zase nic nestalo. Opravdu velmi zajímavé...

_DSC0738.jpg_DSC0747.jpg_DSC0743.jpg

Mitsubishi

Mitsubishi je japonský průmyslový koncern skládají se z mnoha společností různých zaměření. Začal v roce 1870 jako loďařská firma.

Výroba automobilů se u Mitsubishi datuje od roku 1917. Model A byl první japonský sériový automobil.

Mitsubishi Space Star • Mitsubishi Outlander • Mitsubishi ASX • Mitsubishi Eclipse Cross • Mitsubishi  L200

Doporučujeme

Články odjinud