Mitsubishi odhaluje Eclipse Cross: Do Ženevy přijede s novým motorem

V Ženevě Mitsubishi představí svůj stěžejní model - SUV Eclipse Cross. Půjde o globální model, který se zařadí mezi ASX a Outlander.

Nové SUV střední velikosti přijíždí se slavným jménem. Z předchozích eclipsů si ale bere kromě označení vlastně jen splývavou linii střechy ve stylu kupé. Přídomek Cross napovídá o zcela jiném zaměření vozu.

Vůz na délku měří 4405 milimetrů, je 1805 milimetrů široký, 1685 milimetrů vysoký a má rozvor 2670 milimetrů. Konkurenci hledejme především u prodejního bestselleru, což je Nissan Qashquai.

Vzhled prozrazuje silnou inspiraci u konceptu XR-PHEV. Zajímavě tvarovaná maska chladiče navazuje na protažené přední zamračené světlomety. Zadní část pak zaujme především rozděleným sklem. Oddělují jej zadní svítilny. Jedná se o další prvek, který má připomínat prvky kupé.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Interiér je o poznání střízlivější. Přesto však při srovnání se svými značkovými sourozenci působí o poznání moderněji. Svůj podíl na tom má zabudovaný infotainment, který se dnes stává možná nejdůležitějším prvkem automobilových interiérů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Pokrok je i v oblasti nabízených funkcí systému. Lze jej spárovat s chytrými telefony prostřednitvím Apple CarPlay  či Android Auto. Ovládat jej lze skrze touchpad na středové konzoli.

Na výběr bude mezi dvěma motory. Svou premiéru si v Ženevě odbude zcela nový přeplňovaný čtyřválec o obejmu 1,5 litru. Má přímé vstřikování a výkon posílá přes bezestupňovou převodovku CVT. Ve sportovním režimu nabízí osm virtuálních stupňů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Druhým agregátem je diesel. Agregát o objemu 2,2 litru má svůj původ u francouzského koncernu PSA. Nyní však prošel výraznou modernizací. Odpůrce bezestupňových převodovek potěší spojení tohoto motoru s měničovým automatem s osmi skutečnými stupni. Oba motory spolupracují s pohonem všech čtyř kol s mezinápravovou spojkou.

Byznys | Mitsubishi

Mitsubishi ukončí výrobu Lanceru v srpnu. Nová generace je v nedohlednu

Veškeré technické údaje zatím Mitsubishi nezveřejnilo - do Ženevy tak zřejmě přinese alespoň toto překvapení.

Prohlédněte si obsáhlou fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mitsubishi Colt 1.332
Rok výroby: 2009
Stav: 112 458 km
Cena: 85 000 Kč
Mitsubishi Lancer 1.499
Rok výroby: 2009
Stav: 98 281 km
Cena: 129 000 Kč
Mitsubishi Lancer 1.798
Rok výroby: 2008
Stav: 69 316 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 62 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků