Mitsubishi Lancer Evolution X FQ-330 SST: konzervativní extrémista

Jde vůbec konzervativismus s extrémismem dohromady? Ano, to pokud se spojí písmenka FQ, značící ty nejxtrémnější verze Mitsubishi Lancer Evo s číslicí 330, uvádějící její výkon. Po představeném, ale zatím stále ještě neprodávaném superostrém modelu FQ-400 totiž Mitsubishi přichází s přece jen konzervativněji naladěnou verzí FQ-330 SST.

Od „čtyřstovky” se nová verze bude odlišovat nejen nižším výkonem o hodnotě blížící se 330 koním, ale i automatickou převodovkou SST s dvěma spojkami. Je to na každý pád zajímavý vývoj, Evo X, na ro zdíl od svých předchůdců, zatím neproslulo jako zrovna ryzí sportovní náčiní - je těžší, měkčí a mocně propagovaný automat sportovnosti také nenahrává. Verze FQ-400 toto vše beze zbytku odstraňovala, nový FQ-330 SST ale vrací věci opět zpátky k normálu.

Abychom nevynechali klíčová fakta, nové FQ nabídne díky přepracovanému sacímu potrubí, odlišným svodům, výfukovému potrubí a závodnímu katalyzátoru, upravenému mezichladiči stlačeného vzduchu, a přeprogramované řídící jednotce nejvyšší výkon 329 koní při 6 500 ot/min a točivý moment až 322 N.m při 3 500 ot/min.

Zrychlení z 0 na 100 km/h tak zvládne o 0,3 sekundy rychleji než základní model, tedy za 4,4 sekundy. Maximální rychlost je elektronicky omezena na obligátních 250 km/h.

Jak už to u Eva FQ bývá, dostupné je primárně pouze ve Velké Británii a pokud jej chcete plnohodnotně provozovat zde, nevyhnete se větším úpravám. Rozdíl v ceně proti běžnému Evu X není přitom nikterak drastický, FQ-330 stojí o 3000 GPB (tedy o něco málo přes 90 000 Kč) více.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mitsubishi Lancer Evo X
Mitsubishi Lancer 1.798
Rok výroby: 2008
Stav: 79 401 km
Cena: 135 000 Kč
Mitsubishi Colt 1.332
Rok výroby: 2009
Stav: 112 458 km
Cena: 80 000 Kč
Mitsubishi Colt 1.124
Rok výroby: 2010
Stav: 64 099 km
Cena: 84 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků