Mitsubishi Lancer Evolution nekončí, týmy si ho mohou objednávat

Zkreslená zpráva o konci výrobního programu vozu Mitsubishi Lancer Evolution, dala v minulých dnech vzniknout dohadům, že tento úspěšný model zároveň skončí v automobilových soutěžích. Jenže podle informací z českého zastoupení Mitsubishi je minimálně první informace nepravdivá Výroba Lanceru Evolution pokračuje dál.

„Šéf oddělení produktové strategie Mitsubishi Motors Corporation pan Gayu Uesugi pouze uvedl, že nástupce stávajícího modelu Evolution bude zcela odlišný. Rozhodně však nebylo řečeno, že se přestane vyrábět,“ sdělila AutoRevue.cz Ivana Zimová z oddělení komunikace Mitsubishi Motors ČR.

Vozy Mitsubishi Lancer kralovaly světové rallye koncem devadesátých let, kdy finský pilot Tommi Mäkinen získal čtyři tituly mistra světa. V pozdějších letech japonská automobilka se třemi diamanty ve znaku tovární tým rozpustila a ze šampionátu se stáhla. Její vozy ovšem dál využívají privátní jezdci a stáje v produkční kategorii P-WRC.

„Vozy pro účely soutěžního sportu, takzvané RS verze, se vyrábějí většinou hned s náběhem nového modelu, a to minimálně v prvním půlroce výrobního cyklu. Tyto vozy si pak zájemci přestavují a uzpůsobují sportovním předpisům. Není to ale záležitost továrny, nýbrž samotných týmů. Poslední RS verzi v desítkové evoluci jsme přes českou dealerskou síť dodali deseti zájemcům,“ vysvětlila Zimová.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mitsubishi Lancer 1.798
Rok výroby: 2008
Stav: 79 401 km
Cena: 135 000 Kč
Mitsubishi Colt 1.332
Rok výroby: 2009
Stav: 112 458 km
Cena: 80 000 Kč
Mitsubishi Colt 1.124
Rok výroby: 2010
Stav: 64 099 km
Cena: 84 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků