Mitsubishi Lancer Evo X FQ-400: nejrychlejší Evo

Mitsubishi představuje nejrychlejší verzi Lanceru Evo X. Má tradiční přídomek FQ a za ním číslici 400. A ano, má pod kapotou 400 koní.

Model Mitsubishi Lancer Evolution X FQ-400 bude k dostání výhradně ve Velké Británii, tedy s pravostranným řízením, a svojí dynamikou směle konkuruje vozům Corvette ZR-1, Nissan GT-R nebo Lamborghini Gallardo. Pochopitelně za podstatně nižších pořizovacích i provozních nákladů. V přepočtu se zde totiž bude prodávat jen za 1,5 milionu korun.

Za tuto cenu zákazník dostane čtyřdvéřový, takřka rodinný sedan s výkony supersportovního vozu. Verze FQ-400 navazuje (ač sama byla avizována mnohem dříve) na minulý týden představené provedení FQ-330 SST. Evolution X FQ-400 je nejextrémnější silniční modifikací odvozenou ze soutěžních speciálů značky Mitsubishi. Pod kapotou ukrývá celohliníkový dvoulitrový čtyřválec s přeplňováním turbodmychadlem a proměnným časováním ventilů MIVEC, který je naladěn na výkon 403 koní (300,5 kW) a vozu umožňuje zrychlení z klidu na 100 km/h již za 3,8 s a dosažení elektronicky omezené nejvyšší rychlosti 250 km/h. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na mohutném zrychlení se podílí stálý pohon všech kol S-AWC (Super-All Wheel Control), jenž zajišťuje ideální distribuci výkonu, který pramení z točivého momentu až 525 Nm. Na zvýšené stabilitě se podílí také rozšířený rozchod kol a snížené pérování s tlumiči Bilstein a pružinami Eibach. Devítipaprsková litá kola o průměru osmnácti palců jsou obuta do pneumatik Toyo Proxes R1R pro maximální využití adheze. Změn doznal i brzdový systém se závodními plovoucími třmeny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přes nevšední výkony však FQ-400 stále nabízí relativně pohodlné svezení nutné pro klidnou každodenní jízdu. Na palubě tak kromě jiných najdeme také hands-free Bluetooth, vestavěný pevný multimediální disk s objemem 30GB, DVD navigaci nebo automatické stěrače a světla. Cena odpovídá postavení typu FQ-400 na vrcholu řady Evolution X, ale v Anglii začíná již těsně pod hranicí 50 000 liber.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mitsubishi Lancer Evo X FQ-400
Mitsubishi Outlander 1.968
Rok výroby: 2007
Stav: 199 075 km
Cena: 115 000 Kč
Mitsubishi ASX 1.798
Rok výroby: 2010
Stav: 213 882 km
Cena: 195 000 Kč
Mitsubishi Lancer 1.798
Rok výroby: 2008
Stav: 79 401 km
Cena: 140 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman | 3 příspěvky
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků