Mitsubishi Lancer Evo X 2011: více pohody

Mitsubishi připravila pro svůj sportovní model Lancer Evo X v modelovém roce 2011 několik novinek. Návrat dravce nečekejte.

Sedan Mitsubishi Lancer Evolution se stal během let v automobilovém světě skutečným pojmem. Ačkoli se postupně nachýlil spíše k požadavkům civilního ježdění, přesto je to stále velmi rychlé auto. Pro modelový rok 2011 Mitsubishi připravilo několik dílčích změn, jež by měly stroj dále vylepšit.

Již v červnu se v nabídce na některých trzích objevil nový výbavový stupeň s označením Lancer Evolution SE. Vyznačuje se dvouspojkovou převodovkou TC-SST a levnějšími prvky sériové i příplatkové výbavy. U nás zůstane i nadále Evolution X k mání ve dvou stupních GSR a MR, nejvýznamnějšími odlišnostmi jsou dvouspojková, šestistupňová převodovka (GSR pokračuje s manuálním „pětikvaltem“), tužší pérování s pružinami Eibach a tlumiči Bilstein nebo tempomat ve druhém zmíněném provedení. Změny budou skutečně decentní a nečekejte žádné zvyšování výkonu přeplňovaného čtyřválce s objemem 2,0 l, jenž zůstane u výkonu 295 koní (217 kW) a točivého momentu 366 Nm.

Na palubě najdeme vylepšenou audiosoustavu s pevným diskem 40GB a standardně dodávaným systémem FUSE schopným připojit iPod, USB nebo telefon skrze Bluetooth. Ale ruku na srdce, většina z milovníků Lanceru Evo X si tyto vozy kvůli zábavním systémům zpravidla nekupuje. Proto zdůrazníme spíše nově odladěnou výfukovou soustavu. Výkon sice vozu nepřidá, ale řidiči a jeho okolí má přinést „ještě sportovnější zvuk“. Drobnými úpravami prošel také zevnějšek vozu, typ GSR dostane rozměrné přítlačné křídlo na své zádi, zatímco MR si vystačí s decentnějším dílem.

Jak vidno, poslední úpravy směřují spíše k podtržení „civilního” než sportovního charakteru vozu, nářky po návratu skutečně ostrého Eva zůstanou minimálně u jeho desáté generace jistě nevyslyšeny. Pozitivní zprávou ale je, že se několik dílčích inovací nedotkne stávajících cen vozu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mitsubishi Lancer Evo X 2011
Mitsubishi Lancer 1.597
Rok výroby: 1998
Stav: 172 953 km
Cena: 19 000 Kč
Mitsubishi Lancer 1.798
Rok výroby: 2008
Stav: 79 401 km
Cena: 140 000 Kč
Mitsubishi Lancer 1.798
Rok výroby: 2010
Stav: 179 604 km
Cena: 159 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků