Mitsubishi Lancer Evo X 2011: více pohody

Mitsubishi připravila pro svůj sportovní model Lancer Evo X v modelovém roce 2011 několik novinek. Návrat dravce nečekejte.

Sedan Mitsubishi Lancer Evolution se stal během let v automobilovém světě skutečným pojmem. Ačkoli se postupně nachýlil spíše k požadavkům civilního ježdění, přesto je to stále velmi rychlé auto. Pro modelový rok 2011 Mitsubishi připravilo několik dílčích změn, jež by měly stroj dále vylepšit.

Již v červnu se v nabídce na některých trzích objevil nový výbavový stupeň s označením Lancer Evolution SE. Vyznačuje se dvouspojkovou převodovkou TC-SST a levnějšími prvky sériové i příplatkové výbavy. U nás zůstane i nadále Evolution X k mání ve dvou stupních GSR a MR, nejvýznamnějšími odlišnostmi jsou dvouspojková, šestistupňová převodovka (GSR pokračuje s manuálním „pětikvaltem“), tužší pérování s pružinami Eibach a tlumiči Bilstein nebo tempomat ve druhém zmíněném provedení. Změny budou skutečně decentní a nečekejte žádné zvyšování výkonu přeplňovaného čtyřválce s objemem 2,0 l, jenž zůstane u výkonu 295 koní (217 kW) a točivého momentu 366 Nm.

Na palubě najdeme vylepšenou audiosoustavu s pevným diskem 40GB a standardně dodávaným systémem FUSE schopným připojit iPod, USB nebo telefon skrze Bluetooth. Ale ruku na srdce, většina z milovníků Lanceru Evo X si tyto vozy kvůli zábavním systémům zpravidla nekupuje. Proto zdůrazníme spíše nově odladěnou výfukovou soustavu. Výkon sice vozu nepřidá, ale řidiči a jeho okolí má přinést „ještě sportovnější zvuk“. Drobnými úpravami prošel také zevnějšek vozu, typ GSR dostane rozměrné přítlačné křídlo na své zádi, zatímco MR si vystačí s decentnějším dílem.

Jak vidno, poslední úpravy směřují spíše k podtržení „civilního” než sportovního charakteru vozu, nářky po návratu skutečně ostrého Eva zůstanou minimálně u jeho desáté generace jistě nevyslyšeny. Pozitivní zprávou ale je, že se několik dílčích inovací nedotkne stávajících cen vozu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mitsubishi Lancer Evo X 2011
Mitsubishi ASX 1.798
Rok výroby: 2010
Stav: 213 882 km
Cena: 195 000 Kč
Mitsubishi Lancer 1.798
Rok výroby: 2008
Stav: 79 401 km
Cena: 140 000 Kč
Mitsubishi Lancer 1.798
Rok výroby: 2010
Stav: 179 604 km
Cena: 150 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků