Mitsubishi Lancer dalo sbohem TDI, má už svůj vlastní diesel

Mitsubishi se rozhodlo výrazně pozměnit nabídku motorů pro současný Lancer sedan i sportback. Je to takový „up and downsizing”, když jeden motor trochu svého objemu pozbyl, druhý naopak něco získal. Co je ale dost možná důležitější, japonská značka už dále nebude nabízet koncernový motor 2,0 TDI, který v prakticky nezměněné podobě v licenci nabízela pod svým vlastním označením DI-D. Co přesně tedy v Lanceru nově najdeme?

Pokud se o nabídku třech diamantů alespoň trochu zajímáte, jistě víte, že klíčovými motory pro Lancer dosud byla benzinová 1,5 se 110 koňmi a již zmiňovaný naftový 2,0 se 140 koníky. Poměry mezi oběma variantami pohonu se nyní poněkud sblíží, když základní benzinovou volbou bude motor o objemu 1,6 litru s výkonem 117 koní a točivým momentem 154 Nm. Ten ve spojení s manuálním pětikvaltem dodá Lanceru zrychlení na stovku za 10,7 sekundy a maximální rychlost 191 km/h. Kombinovaná spotřeba činí 5,8 litru benzinu na sto kilometrů.

Naftovou novinkou bude agregát o objemu 1,8 litru s výkonem až 116 koní a točivým momentem nejvýše 300 Nm. S tímto motorem a šestistupňovou převodovkou Lancer zrychlí na stovku za 10,4 sekundy a dosáhne maxima 192 km/h. Kombinovaná spotřeba má podobu 5,2 litru nafty na 100 km.

Diesel bude navíc nabízen i v silnější verzi se 150 koňmi, které Lanceru postačí k dosžení kombinace 9,9 s, 207 km/h, 5,6 litru.

Ceny nových variant začínají na 384 900 Kč pro verzi 1,6i Inform, 519 900 Kč pro verzi 1,8 DI-D 116 Inform (a pak že se u evropských značek za diesely připlácí příliš...) a 599 900 Kč pro variantu 1,8 DI-D 150 Intense. Kompletní ceník vozu vč. aktuálních akčních nabidek najdete na webu Mitsu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mitsubishi Lancer ve verzi sportback
Mitsubishi ASX 1.798
Rok výroby: 2010
Stav: 213 882 km
Cena: 195 000 Kč
Mitsubishi Lancer 1.798
Rok výroby: 2008
Stav: 79 401 km
Cena: 140 000 Kč
Mitsubishi Lancer 1.798
Rok výroby: 2010
Stav: 179 604 km
Cena: 150 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

dnes | Radek Pecák | 5 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

včera | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků