Mitsubishi Lancer dalo sbohem TDI, má už svůj vlastní diesel

Mitsubishi se rozhodlo výrazně pozměnit nabídku motorů pro současný Lancer sedan i sportback. Je to takový „up and downsizing”, když jeden motor trochu svého objemu pozbyl, druhý naopak něco získal. Co je ale dost možná důležitější, japonská značka už dále nebude nabízet koncernový motor 2,0 TDI, který v prakticky nezměněné podobě v licenci nabízela pod svým vlastním označením DI-D. Co přesně tedy v Lanceru nově najdeme?

Pokud se o nabídku třech diamantů alespoň trochu zajímáte, jistě víte, že klíčovými motory pro Lancer dosud byla benzinová 1,5 se 110 koňmi a již zmiňovaný naftový 2,0 se 140 koníky. Poměry mezi oběma variantami pohonu se nyní poněkud sblíží, když základní benzinovou volbou bude motor o objemu 1,6 litru s výkonem 117 koní a točivým momentem 154 Nm. Ten ve spojení s manuálním pětikvaltem dodá Lanceru zrychlení na stovku za 10,7 sekundy a maximální rychlost 191 km/h. Kombinovaná spotřeba činí 5,8 litru benzinu na sto kilometrů.

Naftovou novinkou bude agregát o objemu 1,8 litru s výkonem až 116 koní a točivým momentem nejvýše 300 Nm. S tímto motorem a šestistupňovou převodovkou Lancer zrychlí na stovku za 10,4 sekundy a dosáhne maxima 192 km/h. Kombinovaná spotřeba má podobu 5,2 litru nafty na 100 km.

Diesel bude navíc nabízen i v silnější verzi se 150 koňmi, které Lanceru postačí k dosžení kombinace 9,9 s, 207 km/h, 5,6 litru.

Ceny nových variant začínají na 384 900 Kč pro verzi 1,6i Inform, 519 900 Kč pro verzi 1,8 DI-D 116 Inform (a pak že se u evropských značek za diesely připlácí příliš...) a 599 900 Kč pro variantu 1,8 DI-D 150 Intense. Kompletní ceník vozu vč. aktuálních akčních nabidek najdete na webu Mitsu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mitsubishi Lancer ve verzi sportback
Mitsubishi ASX 1.798
Rok výroby: 2010
Stav: 213 882 km
Cena: 185 000 Kč
Mitsubishi Lancer 1.798
Rok výroby: 2008
Stav: 79 401 km
Cena: 135 000 Kč
Mitsubishi Lancer 1.798
Rok výroby: 2010
Stav: 179 604 km
Cena: 145 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 45 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků