Mitsubishi Lancer dalo sbohem TDI, má už svůj vlastní diesel

Mitsubishi se rozhodlo výrazně pozměnit nabídku motorů pro současný Lancer sedan i sportback. Je to takový „up and downsizing”, když jeden motor trochu svého objemu pozbyl, druhý naopak něco získal. Co je ale dost možná důležitější, japonská značka už dále nebude nabízet koncernový motor 2,0 TDI, který v prakticky nezměněné podobě v licenci nabízela pod svým vlastním označením DI-D. Co přesně tedy v Lanceru nově najdeme?

Pokud se o nabídku třech diamantů alespoň trochu zajímáte, jistě víte, že klíčovými motory pro Lancer dosud byla benzinová 1,5 se 110 koňmi a již zmiňovaný naftový 2,0 se 140 koníky. Poměry mezi oběma variantami pohonu se nyní poněkud sblíží, když základní benzinovou volbou bude motor o objemu 1,6 litru s výkonem 117 koní a točivým momentem 154 Nm. Ten ve spojení s manuálním pětikvaltem dodá Lanceru zrychlení na stovku za 10,7 sekundy a maximální rychlost 191 km/h. Kombinovaná spotřeba činí 5,8 litru benzinu na sto kilometrů.

Naftovou novinkou bude agregát o objemu 1,8 litru s výkonem až 116 koní a točivým momentem nejvýše 300 Nm. S tímto motorem a šestistupňovou převodovkou Lancer zrychlí na stovku za 10,4 sekundy a dosáhne maxima 192 km/h. Kombinovaná spotřeba má podobu 5,2 litru nafty na 100 km.

Diesel bude navíc nabízen i v silnější verzi se 150 koňmi, které Lanceru postačí k dosžení kombinace 9,9 s, 207 km/h, 5,6 litru.

Ceny nových variant začínají na 384 900 Kč pro verzi 1,6i Inform, 519 900 Kč pro verzi 1,8 DI-D 116 Inform (a pak že se u evropských značek za diesely připlácí příliš...) a 599 900 Kč pro variantu 1,8 DI-D 150 Intense. Kompletní ceník vozu vč. aktuálních akčních nabidek najdete na webu Mitsu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mitsubishi Lancer ve verzi sportback
Mitsubishi Outlander 1.968
Rok výroby: 2007
Stav: 199 075 km
Cena: 124 000 Kč
Mitsubishi Colt 1.499
Rok výroby: 2006
Stav: 36 377 km
Cena: 74 000 Kč
Mitsubishi ASX 1.798
Rok výroby: 2010
Stav: 213 882 km
Cena: 204 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků