Není dne, aby nás páni redaktoři neoblažili nějakou svou dementní úvahou. Z jakého důvodu by evo d-hybrid přišlo o sportovní ambice, pane redaktore? Co technická data? Co audi a Le Mans?
Jsem docela rad, ze automobilku nezivi spokojeni novinari, ale prodeje aut ... proto se asi jeste nekteri budou dlouho divit, ze porsche dela SUVka, ze je v tom diesel. Ze daji do Eva automatickou prevodovku a nebo i klimu apod.
Prodeje často živí skutečnost, že není jiná volba, protože pokud by byla, mnoho ze zákazníků by volilo něco jiného.Takže argumentovat, že prodeje rozhodují ve smyslu - proč dělat střední třídu s váhou 1300 kg, když si ji stejně všichni kupují s váhou 1600 kg v době, kdy prostě není jiná volba... trošku uhozené.Něco podobného zde již bylo v minulosti. Byla to taková celá doba, kdy nám říkali, že banány nikdo nechce, protože si je nikdo nekupuje. Také žádné nebyly, tak se není čemu divit.Druhou věcí jsou pak nové prvky v automobilech, které dané značce nebyly vlastní. Každý chce prodat a to je také důvod, proč jsou auta stále více stejná. Téměř nastala doba, kdy je zcela jedno kde půjde zákazník koupit, protože si kupuje stejně jen již design a pocit, nic víc.Pokud tato unifikace a nemožnost si vážně vybrat vyhovuje vám, pak děkujte, že tato doba nastala. Já bych se od všeho z minulosti neotáčela zády a mnohé bych přivítala. Samozřejmě bavíme se o autech.
Aha, takže když například Volvo a Subaru nebylo možno objednat s xenony, mělo to tak z důvodu tradice a pestrosti zůstat navždy, ABY NEBYLA UNIFIKACE?
Špatně jste to pochopil. Nejde o to, že zmíněné Porsche nemůže prodávat SUV, proč by nemohlo. Každá tradice musí někdy vzniknout a stejná Petra jako já za pár desítek let bude mít za to, že SUV je pro Porsche stejně tradiční jako model 911. Nejde také o výbavy a nové technologie, ty jsou naopak tradiční. Většina automobilek postupně přidává nové technologie. Nikdo ve větší výrobě dnes nepoužívá karburátory, i když ty byly původně a byly tradiční.Jde mi spíše o různý charakter vozů, který mizí. Dnes označujeme za sportovní vozy s váhou bezmála dvě tuny, které sou sportovnost mají jen díky nahromaděnému výkonu. Vše je řádně utlumené, řádně komfortní a to je to o čem píšu.Mění se charakter těch vozů, protože automobilky potřebují prodávat. Pokud já chci něco pro denní použití a aby to jelo, nemám jinou volbu, než si koupit něco s váhou +- 1700 kg, co bude mít turbo, bude měřit bezmála 5 metrů. Ne proto, že bych toužila zrovna po tomto, ale proto, že nic, co by bylo použitelné pro denní život, měřilo 4 metry, vážilo 1200 kg není. (prosím toto berte jako příklad a nesnažte se ukázat, že taková kombinace existuje, možná ano a možná ne, to nehraje roli).Takže stejně jako rostou prodeje mobilů s foťákem, protože jiné se již pomalu nedělají, stejně jako roste prodej notebooku s displejem 16:9 protože klasické již téměř nejsou, tak roste prodej určitých typů vozů. Ne proto, že by na trhu byly v rovnováze jak původní charakterové alterantivy tak ty současné a zákazníci dávají přednost tomu novému, ale proto, že není často jiných možností, než sáhnout po tom. A toto pak někteří pokládají za to, že zákazníci si sami vybrali co chtěli a dali tím jasně najevo zájem. Ano, mnozí ano, všichni zdaleka ne. Jezdit je třeba a není z čeho vybírat. Žít v Lotusu nebo Caterhamu není opravdu nic kvalitního.
Milá zlatá, turbo auto ani neprodlouží na 5 metrů, ani mu nepřidá 500 kg hmotnosti. Svazující jsou předpisy a bezpečnost. Proto Fabia nemá 850kg ale 1200. Ale vozidel délky +/-4metry s hmotností +/- 1200kg je na trhu spousta. Tedy pokud se mám rozhodovat za sebe, tak já podle hmotnosti auta tedy fakt nevybírám. Proč bych to proboha dělal? Vyberu si spektrum značek, které jsem ochoten vzít v úvahu, velikost a tím i model, výbavu, provedení, barvu, druh a výkon motoru a převodovku, ale jestli to má o 100kg víc nebo míň, to je mi fakt úplně jedno.A mimochodem, notebooků s klasickým poměrem stran je na trhu taky spousta, ale ne v lowendových webshopech a lowendových řetězcích typu Makro, Hypernova, K+B, Euronics, EW, Datart,....... Musíš k profesionálům, ne k trhovcům.
Škoda, že se neumíte přesnést přes psané slovo, které slouží jako příklad a berete jej doslovně. Přitom jsem na to záměrně upozorňovala, ať se to nestane. Bohužel.Má reakce směřovala hlavně k tomu, že prodeje současných výrobků nejsou ani tak dány tím, co zákazník chce, ale tím, že nemá prostě na výběr. To, že vy si vůz vybíráte určitým způsobem v tom přece nehraje roli. Vy si ani nemůžete zadat parametr váhy, protože byste si nic nevybral.Zvětšování rozměrů a váhy je přitom v otázce bezpečnosti okrajovým negativem, auto se současnou bezpečností lze udělat s výrazně menší váhou, stejně jako tlumící materiály lze dodat s menším objemem a váhou, jenže pak by základní model nestal 299 900 Kč, ale třeba o 50tis. více.Takže dnes, aby auto zrychlilo na stovku za 8 sekund musí mít ve střední třídě alespon 200 koní. I přes nárůst účinnosti motorů za poslední léta mají pak vozy v reálném provozu vyšší spotřebu. Přeci jenom pro rozjezd vozu s 1200 kg je potřba méně energie, než pro to samé při váze 1700 kg. Takže dnes máme střední třídu co má 4,8 metrů, jen těžko se dostane pod 1500 kg, aby jelo jako vůz před pěti lety musí mít o 20% větší výkon a k tomu dostanu vyšší realnou spotřebu.Takže vy něco neřešíte a berete, že takto to má být. Máte částečně omezený pohled, protože odmítáte uznat, že jiný to může vidět jinak. A díky takovému odmítání je výběr nejen ve vozech, ale často i jinde takový jaký je. Když se někomu nechce, tak z toho udělá standardPS - mám cca týden nový notebook 4:3, nebojte umím si vybrat. Nemusíte se chovat jako hlupák, diskusi to ničím neprospěje.
Za sebe přiznávám, že nechápu, co tu už třetím opakováním pořád stejných dogmat hodláte světu a lidstvu sdělit. Pokud jsme jako populace pořád větší (což jsme) a tlustší (což jsme) a pořád rozmazlenější, protože chceme větší pohodlí a víc místa na bagáž, pak výrobcům nezbývá nic jiného, než v rámci kategorií stejná auta dlat větší a tedy i těžší. Proč nad tím lkáte, to opravdu nechápu. Tím spíš, že nemáte už vůbec pravdu se svou přihlouplou teorií o výkonu versus spotřeba. Podívejte se na auto střední třídy s obvyklou dynamikou před dvaceti lety a dnes. Před dvaceti lety se v něm na zadní sedadla vešly maximálně dva adolescenti plus jedno dítě školou povinné a kufr měl plusminus 430 litrů. S benzínovým dvoulitrem o výkonu 115k mělo dynamiku dnešních čtrnáctistovek a spotřebu někde kolem 9-10 litrů. Dnes je nikoli libovůlí výrobců, jak se nás snažíte balamutit, ale na základě poptávky zákazníků, velké pro pět dospělých, má kufr 500litrů, naftový dvoulitr s výkonem 140-170k, dynamiku o třídu lepší než tehdy a spotřebu o třetinu níž.
to jogurt: Já ji chápu a vím co tím chtěla světu říct, ale to je vedlejší.Nicméně mě docela pobavilo to ultimativní "větší a tedy i těžší." - To je naprostá demagogie. Stačí se podívat na Mazdu, ta jako jedna z mála světu ukázala, že to vaše "pravidlo" neplatí a je to jedině dobře. Když se chce, všechno jde. A přesně toto je část z toho principu o kterém mluví Petra. To, že valná většina automobilek dělá větší a zároveň težší auta není výmysl a přání zákázníků, ale libovůle automobilek, které na snižování hmotnosti víte co. No a co potom zbývá zákazníkovi? Holt se s tím spokojit protože nemá jinou alternativu. Já ze svého okolí neznám jediný případ, že by někdo chtěl větší a zároveň težší auto. Všichni by si přáli větší, ale lehčí, Vy ne? A že toho lze dosáhnout už víme, viz. Mazda.Takže se ptám. Podle čeho usuzujete a z čeho vycházíte, když tvrdíte, že je to na základě poptávky zákazníků? Podle prodejů? No to težko, protože když není na výběr ze dvou totožných aut, ale každé z jinou hmotností, tak není relevantní statistika.
zas nakej komous co presne vi co by nadnarodni korporace mely vyrabet. proc bych mel chtit vetsi a lehci auto? protoze driv auta vazili 500 kg? a co jako? co vam brani si takovy auto postavit nebo si koupit ariel atom? cela zemekoule ceka na blbecky co je prijdou osvitit se svymi jedinymi zpravnymi nazory B-]
Rostoucí rozměry jsou zcela jednoznačně reakcí na poptávku. Automobilka nemá žádný jiný důvod auta zvětšovat, než ten, že je klienti žádají.Rostoucí hmotnost je daní za bezpečnost. Samozřejmě lze jít cestou alternativních konstrukcí a materiálů, jenže to zatím holt nikdo nezaplatí.Ale výjimky existují. Například Touareg 2. generace. Je větší, lehčí a podstatně úspornější než ten první. Ovšem za cenu rezignace na některé vlastnosti první generace.
Souhlas.
Souhlas. Ono fakt není z čeho. Proto si líp vyberu jen ve starších autech. Problém je ten, že za pár let nebude už vůbec z čeho :-/
S tou unifikací bych si docela dovolil nesouhlasit. Můžeš mít Nissana Juke, Cube, Mitsubishi ASX, Mercedes GLK, z těch levnějších Hondu CRZ nebo jak se to jmenuje.Místo tradičního schematu mini / malé (supermini) / nižší střední /střední /vyšší / luxusní / supersportovní máš nyní navíc - city cars / malé MPV, střední MPV/ velké MPV, city SUV /malé SUV / střední SUV / velké SUV a témeř nekonečnou řadu různých crossoverů.Kdepak, tady jsi střelila vedle.Například Škoda:Původně - Fabia / Octavia / SuperbNyní - Fabia supermini / Roomster MPV / Yeti SUV-crossover / Octavia nižší střední / Superb střední................ a city car se také chystá, low end za 2 roky, takže další 2 modely....Myslím že vybírat je z čeho, to tedy je.
Je zjevné, že si pan Duchoň chtěl poplakat a to taky udělal. Ať radši pláče nad některými modely BMW, to udělá lépe, to jsou větší zhůvěřilosti.
Je úplně jedno, nad čím místní diletnanti pláčou. Profesionální redaktor by se k podobným obskurním výlevům neměl snížit, a to ani v e-periodiku tak pokleslé úrovně, jakou již delší dobu autorevue.cz je.Na druhou stranu ovšem berme jako pozitivum, že takové lowendové panoptikum, jakým je tento web, se na internetu najde docela málo a kdo to nebere vážně, kdykoli se tu nad koncentrovanou lidskou hloupostí se zárukou pobaví.
Takže jim tu ze soucitu "naklikáváš" reklamu nebo máš "ze solidarity" zapnutej ad-block? Protože jinak jsi tím, co jíš...
Je to můj příspěvek za to, že se tu zadarmo pobavím. Platí to za mě hlupáci, co jim dávají vydělat za zbytečnou reklamu.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.