Mitsubishi Evo a Subaru Impreza STi: těšte se na nafťáky a hybridy

Ekologické mánie se v blízké budoucnosti bohužel nevyhnou ani odvěkým rivalům v podobě Lanceru Evo a Imprezy STi. Zvláště u Mitsubishi nás poněkud překvapí informace o tom, že běží vývoj hybridní soustavy, jejímž středem se stane vznětový motor. Nejhorší je, že jinou volbu zákazníci mít nebudou, což nelibě ponesou zvláště na naftu alergičtí Američané nebo Japonci, navíc to zřejmě bude znamenat konec sportovních ambicí. Cílem Mitsubishi bude stlačit hodnotu emisí CO2 pod hranici 200 g/km. Přesto by měla nová dieselelektrická verze modelu EVO zrychlit z klidu na 100 km/h pod 5 s a zachová si i pověstnou soustavu pohonu všech kol S-AWC.

A podobně tomu bude u Subaru, které hodlá již v roce 2012 představit novou Imprezu STi osazenou vylepšeným dieselovým „boxerem“ známým ze stávajících velkoprodukčních modelů značky. Zároveň je však ve hře i možnost zmenšení stávající zážehové jednotky na hranici 1,5 l. To by možná nezmnamenalo vyšší počet sebevražd příznivc Subaru, ovšem i tento krok by Impreze zabránil znovu startovat v rallye...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nad Subaru Impreza WRX STi se stahují mračna? Ne, ta se brzy objeví až za její zádí...
Mitsubishi Lancer 1.798
Rok výroby: 2008
Stav: 79 401 km
Cena: 135 000 Kč
Mitsubishi Colt 1.332
Rok výroby: 2009
Stav: 112 458 km
Cena: 80 000 Kč
Mitsubishi Colt 1.124
Rok výroby: 2010
Stav: 64 099 km
Cena: 84 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků