Mitsubishi ČR varuje

Na českém trhu se objevily dovezené vozy Mitsubishi, které nejsou určeny pro evropský trh. Od konce roku 2007 se na českém trhu začaly vyskytovat individuálně dovezené vozy značky Mitsubishi, které nejsou určeny pro evropský trh a neplní základní homologační požadavky nutné pro registraci jak v České republice, tak na celém evropském trhu.

Společnost M Motors CZ s.r.o., která na českém trhu japonskou značku Mitsubishi Motors oficiálně zastupuje, podala po zjištění uvedeného nezbytné oznámení na ministerstvo dopravy, aby podniklo další kroky a informovalo také všechny městské úřady s rozšířenou působností, zodpovědné za registrace nových vozů a STK stanice.

Ve většině případů jde o modely Pajero a L200. Jedná se o vozy určené pravděpodobně pro trhy Spojených arabských emirátů. Jejich specifikace však neodpovídají evropským směrnicím a tedy ani schváleným modelům Mitsubishi. Tato skutečnost má několik dalších závažných důsledků:

- na tyto vozy se v žádném případě nevztahuje celoevropská záruka Mitsubishi Motors;

- vozy neplní emise dle normy Euro IV a nejsou vybaveny systémem E-OBD;

- při opravách vozů nelze použít evropské dílenské příručky, platné příručky pro výše uvedené vozy nejsou u autorizovaných servisů k dispozici;

- při kontrole vozů nefunguje diagnostika, neboť není k dispozici potřebný software;

- homologační štítek nesplňuje požadavky EU směrnic;

- vozy nejsou schváleny dle příslušné směrnice pro elektromagnetickou kompatibilitu;

- vozy nemusí být vybaveny imobilizérem, často nemají airbagy (platí pro L200);

- vozy neplní směrnice pro zadní ochranná zařízení proti podjetí (nárazníky) – (platí pro L200);

- vozy nejsou vybaveny systémem naklápění světel z místa řidiče a nemají zadní světlomet do mlhy
(platí pro L200).

Všechny tyto uvedené skutečnosti ve svém důsledku způsobí, že takto individuálně přivezený vůz nemůže být v České republice registrován. Některé tyto vozy mohou být vybaveny i německými registračními doklady, ale to v žádném případě není důkazem plnění evropských směrnic a není možné tyto vozy ztotožnit s dosud schválenými modely na českém trhu.

Vozy jsou sice na první pohled velice podobné těm evropským, nicméně jejich původ je rozpoznatelný podle identifikačního štítku, který má část údajů uvedenou v arabštině, v některých případech i podle identifikačního čísla vozu tzv. VIN.

Mitsubishi ASX 1.798
Rok výroby: 2010
Stav: 213 882 km
Cena: 185 000 Kč
Mitsubishi Lancer 1.798
Rok výroby: 2008
Stav: 79 401 km
Cena: 135 000 Kč
Mitsubishi Lancer 1.798
Rok výroby: 2010
Stav: 179 604 km
Cena: 145 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 38 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků