Mitsubishi ČR varuje

Na českém trhu se objevily dovezené vozy Mitsubishi, které nejsou určeny pro evropský trh. Od konce roku 2007 se na českém trhu začaly vyskytovat individuálně dovezené vozy značky Mitsubishi, které nejsou určeny pro evropský trh a neplní základní homologační požadavky nutné pro registraci jak v České republice, tak na celém evropském trhu.

Společnost M Motors CZ s.r.o., která na českém trhu japonskou značku Mitsubishi Motors oficiálně zastupuje, podala po zjištění uvedeného nezbytné oznámení na ministerstvo dopravy, aby podniklo další kroky a informovalo také všechny městské úřady s rozšířenou působností, zodpovědné za registrace nových vozů a STK stanice.

Ve většině případů jde o modely Pajero a L200. Jedná se o vozy určené pravděpodobně pro trhy Spojených arabských emirátů. Jejich specifikace však neodpovídají evropským směrnicím a tedy ani schváleným modelům Mitsubishi. Tato skutečnost má několik dalších závažných důsledků:

- na tyto vozy se v žádném případě nevztahuje celoevropská záruka Mitsubishi Motors;

- vozy neplní emise dle normy Euro IV a nejsou vybaveny systémem E-OBD;

- při opravách vozů nelze použít evropské dílenské příručky, platné příručky pro výše uvedené vozy nejsou u autorizovaných servisů k dispozici;

- při kontrole vozů nefunguje diagnostika, neboť není k dispozici potřebný software;

- homologační štítek nesplňuje požadavky EU směrnic;

- vozy nejsou schváleny dle příslušné směrnice pro elektromagnetickou kompatibilitu;

- vozy nemusí být vybaveny imobilizérem, často nemají airbagy (platí pro L200);

- vozy neplní směrnice pro zadní ochranná zařízení proti podjetí (nárazníky) – (platí pro L200);

- vozy nejsou vybaveny systémem naklápění světel z místa řidiče a nemají zadní světlomet do mlhy
(platí pro L200).

Všechny tyto uvedené skutečnosti ve svém důsledku způsobí, že takto individuálně přivezený vůz nemůže být v České republice registrován. Některé tyto vozy mohou být vybaveny i německými registračními doklady, ale to v žádném případě není důkazem plnění evropských směrnic a není možné tyto vozy ztotožnit s dosud schválenými modely na českém trhu.

Vozy jsou sice na první pohled velice podobné těm evropským, nicméně jejich původ je rozpoznatelný podle identifikačního štítku, který má část údajů uvedenou v arabštině, v některých případech i podle identifikačního čísla vozu tzv. VIN.

Mitsubishi Lancer 1.798
Rok výroby: 2008
Stav: 79 401 km
Cena: 135 000 Kč
Mitsubishi Colt 1.332
Rok výroby: 2009
Stav: 112 458 km
Cena: 80 000 Kč
Mitsubishi Colt 1.124
Rok výroby: 2010
Stav: 64 099 km
Cena: 84 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků