Mitsubishi ASX: spása Mitsu v plné parádě

O klíčové novince značky Mitsubishi na evropském trhu jsme psali již několikrát, konečně však známe všechny podrobnosti.

Mitsubishi ASX totiž bylo jednou z těch významnějších novinek letošního autosalonu v Ženevě, takže již nyní můžeme probrat nejvýznamnější rysy nové řady, která bude především v Evropě jedním ze zásadních modelů značky s trojicí diamantů ve znaku. Podle vlastního vyjádření této značky by jí tento model měl v očích veřejnosti přesunout z koncentrace na velká SUV „mezi producenty zaměřující se na výrobu specifických automobilů třídy crossover přátelských k životnímu prostředí, jež přitom zůstanou na poli kategorie off-roadů.“ Zkrátka spása pro svět i samotnou firmu...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Recept ASX je jednoduchý a sází na vesměs osvědčené ingredience. Nový model tak kloubí dojem poměrně rozložitého Outlanderu s novým Lancerem, přičemž si zachovává trvalý pohon všech kol. V Evropě se stane strategickým nový vznětový čtyřválec 4N13 série MIVEC s objemem 1 798 ccm, jenž má ve svém úsilí směřujícím ke snižvání zátěže životního prostředí používat standardně dodávané soustavy ClearTec. Ta zahrnuje především sustavu Start/Stop, filtr pevných částic, elektrický posilovač řízení, energeticky úsporná zadní světla složená z LED, šestistupňovou převodovku s manuálním řazením nebo pneumatiky se sníženým valivým odporem. Motor se má vyznačovat výkonem 150 koní (110 kW) pří 4 000 ot./min., točivým momentem 300 Nm v rozmezí od 2 000 do 3 000 ot./min., vybírat bude možno ze soustavy s pohonem předních, nebo všech kol, přičemž hodnota zryhclení z klidu na 100 km/h nemá v žádném případě přesáhnout hodnotu 10 s.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zastánci benzínu mohou sáhnout po kompaktním čtyřválci MIVEC s objemem 1 590 ccm, jenž však bude k dispozici pouze s pohonem předních kol. Jeho výkon je naladěn na 117 koní (86 kW) při 6 000 ot./min. a točivý moment vrcholí hodnotou 154 Nm při 4 000 ot./min.

Novinka má být dlouhá 4 295 mm, široká 1 770 mm a vysoká 1 615 mm, rozvor náprav činí 2 670 mm a rozchod kol vpředu/vzadu činí 1 525/1 525 mm. Pohotovostní hmotnost se má pohybovat v rozmezí od 1 270 do 1 525 kg, koeficient odporu vzduchu je přjatelných 0,32 a Mitsubishi ASX obouvá pneumatiky o rozměru 215/65 R16. Zavazadlový prostor má zákaldní objem 416 l. 

Vůz se i na evropském trhu objeví ještě letos a pokud vás zaujal natolik, že se jej nemůžete dočkat, zkraťte si chvíli třeba prohlížením nedávno publikované galerie snímků japonské verze.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Mitsubishi ASX
Mitsubishi Lancer 1.798
Rok výroby: 2008
Stav: 79 401 km
Cena: 135 000 Kč
Mitsubishi Lancer 1.798
Rok výroby: 2010
Stav: 179 604 km
Cena: 145 000 Kč
Mitsubishi Colt 1.332
Rok výroby: 2009
Stav: 112 458 km
Cena: 80 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků