Mitsubishi ASX poprvé s kombinací vznětového motoru a „automatu“

Kompaktní crossover Mitsubishi ASX je od této chvíle na českém trhu k dispozici konečně také s automatickou převodovkou.

Oblíbené lehké SUV Mitsubishi ASX prošlo faceliftem naposledy v půli loňského roku, ovšem výrobce se jej snaží držet v kondici také průběžnými technickými modifikacemi. Vůbec poprvé je tak nyní Mitsubishi ASX k dispozici také s automatickou převodovkou. Dodávána bude výhradně v kombinaci s větším vznětovým motorem 2,2 DI-D. Ve skutečnosti má objem 2,3 l a dosahuje sice stejného výkonu jako již známý 1,8 DI-D (150 koní/110 kW), ale nabízí o 60 Nm vyšší špičku točivého momentu (360 Nm) při nižších otáčkách (1 500 až 2 750 ot./min. vs. 2 000 až 3 000 ot./min u 1,8 DI-D).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mitsubishi ASX dostalo motor a automatickou převodovku z většího Outlanderu

Šestistupňová automatická převodovka INVECS-II je převzata z většího a konstrukčně novějšího modelu Mitsubishi Outlander. Oproti provedení ASX 1,8 DI-D s manuální převodovkou je nové ASX 2,2 DI-D/AT o 0,8 s pomalejší ve zrychlení z 0 na 100 km/h (10,8 s) a nejvyšší rychlost je o 8 km/h nižší (190 km/h), ovšem průměrná spotřeba v kombinovaném cyklu má být i přes o 25 kg vyšší hmotnost jen o 0,2 l/100 km vyšší (5,8 l/100 km).

Testy | SUV | Technika | Premiéry | Mitsubishi

Test: Mitsubishi ASX 1,6i - jde to i úsporně

Ve výbavovém stupni Intense stojí Mitsubishi ASX 2,2 DI-D/AT v akčním ceníku 630 000 Kč, což je o celkem přijatelných 45 000 Kč více než u ASX 1,8 DI-D s manuálně řazenou převodovkou. Pohon všech kol je u obou variant samozřejmostí, „předokolka“ je totiž vyhrazena jen zážehové variantě ASX 1,6i s pětistupňovou manuální převodovkou.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mitsubishi Lancer 1.798
Rok výroby: 2008
Stav: 79 401 km
Cena: 135 000 Kč
Mitsubishi Lancer 1.798
Rok výroby: 2010
Stav: 179 604 km
Cena: 145 000 Kč
Mitsubishi Colt 1.332
Rok výroby: 2009
Stav: 112 458 km
Cena: 80 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků