Mitsubishi - nárůst prodeje o 28 %

V závěru roku, v němž značka Mitsubishi v Evropě dosáhla významného milníku (40 let oficiálního působení na evropském trhu + návrat k ziskovosti ve fiskálním roce 2013), pokračovala společnost Mitsubishi Motors Corporation v posilování svých pozic v regionu, kde na 34 trzích (oblast MME34 s výjimkou Ruska a Ukrajiny, a včetně pick-upu L200) zaznamenala se 136 928 prodanými vozidly nárůst prodeje o 28 % (oproti 106 712 vozům prodaným v kalendářním roce 2013).

Rychlý růst

Tyto výsledky odrážejí v první řadě celkovou ekonomickou situaci v Evropě, ať už jde o oživení (ve Španělsku, kde prodej značky vzrostl o 51 %, což představuje posun z 9. na 6. místo v TOP 10 trhů teritoria MME34), posílení prodeje (ve Velké Británii nárůst o 52 %) nebo trvalý růst v největší ekonomice Střední Evropy - v Polsku, které nyní vstoupilo mezi TOP 5 trhů MME34 (nárůst o 77 %). Na mnoha trzích Evropy však Mitsubishi zaznamenalo ještě rychlejší tempo růstu.

Výkonnost trhů regionu MME34 zároveň odráží dobré výsledky Mitsubishi zaznamenané na ostatních vyspělých trzích v průběhu kalendářního roku 2014 jako jsou např. USA  (nárůst o  24,8 %) či Kanada (nárůst o 7,6 %).

Žebříček nejlepších 10 trhů regionu MME34 za kalendářní rok 2014:
1 - Německo:   24 974 vozů (+ 14%)
2 - Velká Británie:        22 793 vozů (+ 52%)
3 - Izrael:                     13 154 vozů (+ 108%)
4 - Nizozemsko:            12 074 vozů (- 2%)
5 - Polsko:                    6 632 vozů (+ 77%)
6 – Španělsko:             6 147 vozů (+ 51%)
7 - Norsko:                    5 843 vozů (- 7%)
8 - Švédsko:                 5 778 vozů (+ 77%)
9 - Turecko:                 5 428 vozů (+ 6%)
10 - Francie:                5 106 vozů (- 3%)

Příznivý poměr výkon a cena přesvědčil zákazníky v Evropě

Nárůst prodeje vozů Mitsubishi Motors je odrazem atraktivní nabídky vozidel s logem tří diamantů s příznivým poměrem hodnoty a ceny, která přesvědčila zákazníky v Evropě. Ti mají v rámci regionu MME34 na výběr z různých modelů, počínaje bestsellerem Mitsubishi ASX (+ 33 %), přes legendární ikonu off-roadů Mitsubishi Pajero / Montero / Shogun (+ 26 %) až po současnou generaci pick-upu L200, který je lídrem ve svém segmentu na trhu v Turecku (trh č. 2 v regionu MM34 pro L200 s tržním podílem 33 % a se 4 205 vozidly).

Totéž se vztahuje i na úspěchy nejmenšího člena rodiny vozidel Mitsubishi - "Global Small" - na jeho klíčových trzích v Evropě, kterými jsou Německo (9 350 prodaných vozů Space Star) či Dánsko (1 732 prodaných vozů Space Star), přičemž právě v Dánsku tento model umožnil opětovný návrat značky Mitsubishi na scénu (celkově 2 624 prodaných vozů Mitsubishi, což představuje nárůst o více než 200 %). V Izraeli, kde je Mitsubishi Motors nejrychleji rostoucí značkou v místním žebříčku Top 25 už druhý rok po sobě, významně přispěl k úspěchu právě "Global Small" s 3 762 vozidly Space Star a 4 117 vozidly Attrage prodanými v kalendářním roce 2014.

Další indicii úspěchu značky Mitsubishi Motors lze nalézt také ve Velké Británii, kde síť autorizovaných prodejců a opravců Mitsubishi vygenerovala vyšší finanční výnos z prodeje, než kdykoliv předtím v historii značky v zemi.

TOP 5 modelů značky Mitsubishi Motors v obchodním teritoriu MME34 za kalendářní rok 2014:

1 - Outlander:                          38 617 vozidel (z nichž 19 980 vozidel byly plug-in hybridní verze PHEV)
2 - ASX:                                   36 702 vozidel (+ 33%)
3 - Global Small *:                   30 982 vozidel (+ 66% pro Space Star / Mirage)
4 - L200:                                  18 371 vozidel (+ 11%)
5 - Pajero / Montero / Shogun:            6 491 vozidel (+ 26%)

*Space Star/Mirage a Attrage

Plug-in vozy Mitsubishi výrazně přispěla k úspěchu značky v regionu

Relevantnost nabídky vozů Mitsubishi v teritoriu MME34 je také zřejmá i díky úspěchům plug-in hybridního modelu Mitsubishi Outlander PHEV (19 980 prodaných vozů):


1 - Nizozemsko:            7 666 vozidel
2 - Velká Británie:        5 370 vozidel
3 - Švédsko:                 2 289 vozidel
4 - Norsko:                    1 485 vozidel
5 - Německo:               1 060 vozidel

Mitsubishi Outlander PHEV, který se postupně dostal do prodeje na trzích v regionu "MME34", se umístil na vrcholu žebříčku jako nejprodávanější plug-in hybridní elektrické vozidlo v Evropě. Jeden z nejlepších příkladů je Švédsko, kde se prodalo 2 289 vozidel v průběhu kalendářního roku 2014, díky čemuž získal Outlander PHEV 50 % podíl na trhu ve třídě vozidel "Super Eco Car", daleko před svým konkurentem, který se umístil na druhém místě se 745 prodanými vozy.

Tento úspěch dosáhla značka Mitsubishi Motors díky vyspělé úrovni sofistikovaného inženýrství modelu Outlander PHEV a jeho uživatelským hodnotám určeným pro reálný život (SUV s pohonem všech kol 4WD se dvěma elektromotory a s technologií samo dobíjení, několik automatických režimů pohonu, 5 plnohodnotných míst k sezení při objemu zavazadlového prostoru 463 l, atd. ...), na rozdíl od jiných méně úspěšných plug-in hybridních modelů konkurence, které nabízejí pouze daňové zvýhodnění, které je však stejně dostupné pro všechny modely dané kategorie.

Pokračování už brzy…

Tento pozitivní trend pro značku Mitsubishi Motors v Evropě by měl pokračovat i v průběhu kalendářního roku 2015, kdy budou na trh uvedeny další důležité produkty, včetně zcela nové generace oblíbeného
pick-upu Mitsubishi L200 (thajská specifikace pod označením Triton), stejně jako i další pozoruhodné iniciativy značky Mitsubishi Motors ...

Mitsubishi Outlander 1.968
Rok výroby: 2007
Stav: 199 075 km
Cena: 124 000 Kč
Mitsubishi Colt 1.499
Rok výroby: 2006
Stav: 36 377 km
Cena: 74 000 Kč
Mitsubishi ASX 1.798
Rok výroby: 2010
Stav: 213 882 km
Cena: 204 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 48 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků