Ministr ŽP chce rozšířit ekologickou daň i na mladší auta včetně Fabií

[Komentář] Jásali jste při zavádění ekologické daně, že vám na silnicích konečně nebudou překážet „socky“ ve starých škodovkách? Dobře vám tak. Jakmile se nějaké opatření tohoto typu zavede, jeho působnost se už jenom rozšiřuje.

V minulých týdnech jsme si prošli dalším kolem mediální masáže o tom, jak jsou auta v Česku strašně stará (průměrně 14,49 roku) a že by se s tím mělo něco dělat. Nejlépe zkomplikovat dovoz ojetin nebo jinak ztížit už tak těžkou životní situaci lidem, kteří na nové či novější auto nemají. 

S „řešením“ údajně neuspokojivé situace nyní přispěchalo i ministerstvo životního prostředí, které vede Richard Brabec z hnutí Ano 2011. A to řešení má spočívat – jak jinak než v uvalení dalšího poplatku na motoristy z nižších příjmových skupin!

Život řidiče | Názory

Praha vážně chystá nízkoemisní zóny, ohání se neexistujícími studiemi

Ministerstvo životního prostředí navrhuje, aby se takzvaná ekologická daň při převodu vozidla nově vztahovala i na auta, jež plní emisní normu Euro 3. Za ty by se mělo platit tři tísíce korun a stávající kategorie mají podražit, v případě Euro 1 dokonce dvojnásobně. Informuje o tom třeba E15.cz.

Pokud by návrh prošel, postihl by i auta z první poloviny minulé dekády – tedy například první generaci Fabie, která patří k nejrozšířenějším ojetinám na českých silnicích.

Měl bych pro ministra Brabce a všechny jemu podobné jedno překvapivé odhalení: až na naprosté výjimky nejezdí lidé starými auty z plezíru. Jezdí jimi proto, že na novější nemají. Ekologická daň i další podobné poplatky efektivně fungují jako trest za chudobu – zvyšují životní náklady a snižují individuální mobilitu lidí s podprůměrnými příjmy. 

Americká auta | Byznys

Americký vozový park rekordně stárne  

Průměrné stáří vozového parku navíc neříká vůbec nic, dokud ho nevztáhneme k průměrnému nájezdu. Čistě na základě vlastních pozorování bych se odvažoval tvrdit, že čím starší auto, tím méně kilometrů ročně najede. Průměrné stáří vozového parku uměle zvyšují stařičké škodovky, které vyrážejí jednou týdně na nákup do nejbližšího Penny Marketu.

A jak tedy přimět lidi, aby přesedli ze starých aut do novějších? Ujišťuji vás, že pokud si je budou moci dovolit, naskáčou ochotně do nových aut sami. Nejlepší cestou k omlazení vozového parku by bylo vládnout tak, aby ekonomika rostla a lidem se dařilo lépe. Pro začátek by stačilo nezatěžovat motoristy stále novými poplatky a daněmi.

Titulní foto: Profimedia.cz

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 240 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků