Ministr ŽP chce rozšířit ekologickou daň i na mladší auta včetně Fabií

[Komentář] Jásali jste při zavádění ekologické daně, že vám na silnicích konečně nebudou překážet „socky“ ve starých škodovkách? Dobře vám tak. Jakmile se nějaké opatření tohoto typu zavede, jeho působnost se už jenom rozšiřuje.

V minulých týdnech jsme si prošli dalším kolem mediální masáže o tom, jak jsou auta v Česku strašně stará (průměrně 14,49 roku) a že by se s tím mělo něco dělat. Nejlépe zkomplikovat dovoz ojetin nebo jinak ztížit už tak těžkou životní situaci lidem, kteří na nové či novější auto nemají. 

S „řešením“ údajně neuspokojivé situace nyní přispěchalo i ministerstvo životního prostředí, které vede Richard Brabec z hnutí Ano 2011. A to řešení má spočívat – jak jinak než v uvalení dalšího poplatku na motoristy z nižších příjmových skupin!

Život řidiče | Názory

Praha vážně chystá nízkoemisní zóny, ohání se neexistujícími studiemi

Ministerstvo životního prostředí navrhuje, aby se takzvaná ekologická daň při převodu vozidla nově vztahovala i na auta, jež plní emisní normu Euro 3. Za ty by se mělo platit tři tísíce korun a stávající kategorie mají podražit, v případě Euro 1 dokonce dvojnásobně. Informuje o tom třeba E15.cz.

Pokud by návrh prošel, postihl by i auta z první poloviny minulé dekády – tedy například první generaci Fabie, která patří k nejrozšířenějším ojetinám na českých silnicích.

Měl bych pro ministra Brabce a všechny jemu podobné jedno překvapivé odhalení: až na naprosté výjimky nejezdí lidé starými auty z plezíru. Jezdí jimi proto, že na novější nemají. Ekologická daň i další podobné poplatky efektivně fungují jako trest za chudobu – zvyšují životní náklady a snižují individuální mobilitu lidí s podprůměrnými příjmy. 

Americká auta | Byznys

Americký vozový park rekordně stárne  

Průměrné stáří vozového parku navíc neříká vůbec nic, dokud ho nevztáhneme k průměrnému nájezdu. Čistě na základě vlastních pozorování bych se odvažoval tvrdit, že čím starší auto, tím méně kilometrů ročně najede. Průměrné stáří vozového parku uměle zvyšují stařičké škodovky, které vyrážejí jednou týdně na nákup do nejbližšího Penny Marketu.

A jak tedy přimět lidi, aby přesedli ze starých aut do novějších? Ujišťuji vás, že pokud si je budou moci dovolit, naskáčou ochotně do nových aut sami. Nejlepší cestou k omlazení vozového parku by bylo vládnout tak, aby ekonomika rostla a lidem se dařilo lépe. Pro začátek by stačilo nezatěžovat motoristy stále novými poplatky a daněmi.

Titulní foto: Profimedia.cz

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 230 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků