Ministr ŽP chce rozšířit ekologickou daň i na mladší auta včetně Fabií

[Komentář] Jásali jste při zavádění ekologické daně, že vám na silnicích konečně nebudou překážet „socky“ ve starých škodovkách? Dobře vám tak. Jakmile se nějaké opatření tohoto typu zavede, jeho působnost se už jenom rozšiřuje.

V minulých týdnech jsme si prošli dalším kolem mediální masáže o tom, jak jsou auta v Česku strašně stará (průměrně 14,49 roku) a že by se s tím mělo něco dělat. Nejlépe zkomplikovat dovoz ojetin nebo jinak ztížit už tak těžkou životní situaci lidem, kteří na nové či novější auto nemají. 

S „řešením“ údajně neuspokojivé situace nyní přispěchalo i ministerstvo životního prostředí, které vede Richard Brabec z hnutí Ano 2011. A to řešení má spočívat – jak jinak než v uvalení dalšího poplatku na motoristy z nižších příjmových skupin!

Život řidiče | Názory

Praha vážně chystá nízkoemisní zóny, ohání se neexistujícími studiemi

Ministerstvo životního prostředí navrhuje, aby se takzvaná ekologická daň při převodu vozidla nově vztahovala i na auta, jež plní emisní normu Euro 3. Za ty by se mělo platit tři tísíce korun a stávající kategorie mají podražit, v případě Euro 1 dokonce dvojnásobně. Informuje o tom třeba E15.cz.

Pokud by návrh prošel, postihl by i auta z první poloviny minulé dekády – tedy například první generaci Fabie, která patří k nejrozšířenějším ojetinám na českých silnicích.

Měl bych pro ministra Brabce a všechny jemu podobné jedno překvapivé odhalení: až na naprosté výjimky nejezdí lidé starými auty z plezíru. Jezdí jimi proto, že na novější nemají. Ekologická daň i další podobné poplatky efektivně fungují jako trest za chudobu – zvyšují životní náklady a snižují individuální mobilitu lidí s podprůměrnými příjmy. 

Americká auta | Byznys

Americký vozový park rekordně stárne  

Průměrné stáří vozového parku navíc neříká vůbec nic, dokud ho nevztáhneme k průměrnému nájezdu. Čistě na základě vlastních pozorování bych se odvažoval tvrdit, že čím starší auto, tím méně kilometrů ročně najede. Průměrné stáří vozového parku uměle zvyšují stařičké škodovky, které vyrážejí jednou týdně na nákup do nejbližšího Penny Marketu.

A jak tedy přimět lidi, aby přesedli ze starých aut do novějších? Ujišťuji vás, že pokud si je budou moci dovolit, naskáčou ochotně do nových aut sami. Nejlepší cestou k omlazení vozového parku by bylo vládnout tak, aby ekonomika rostla a lidem se dařilo lépe. Pro začátek by stačilo nezatěžovat motoristy stále novými poplatky a daněmi.

Titulní foto: Profimedia.cz

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 75 000 Kč
Mini One 1.397
Rok výroby: 2008
Stav: 75 406 km
Cena: 139 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2001
Stav: 208 156 km
Cena: 65 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

dnes | Stanislav Kolman | 45 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků