Ministr Ťok reagoval na naše dotazy. Zde jsou jeho odpovědi

66 komentářů

Lukáš
4. listopadu • 18:38

Ministr sorry ale je to pro me vul kteri to videl jen na papire a ne ve skutecnosti.

Adolf
3. září • 21:04

Ťok je pyča

nevada-tan
3. září • 12:03

Beztak ty odpovědi psal nějaký jeho asistent podle stranické příručky. Čekat, že se takový sockomoušský ANOzmrd bude účastnit diskuze je hodně naivní.

hero32
2. září • 21:21

Měli jste se pana (Ťuk) Ťoka zeptat, proč když podle něj české dálnice nevyhovují pro zvýšení rychlosti na 150 km/h, tak proč po nich tedy touto rychlostí jezdí policejní Hyundaie ix35 nejen bez zapnutého majáčku, ale navíc i bez SPZ/RZ.

666
2. září • 19:40

Obávám se, že pan ministr plní pouze zadání strany - stát jako firma => maximalizace zisku

Zelí
2. září • 16:22

Ten pán nás svou činností přesvědčuje o tom, že je na výplatnici kapsche. Zrušil veškeré iniciativy, které se snažily skandálně nevýhodné smlouvy s kapschem zrušit a dostat tam jiného levnějšího provozovatele (jenom připomenu, že v čr kapsch inkasuje dvojnásobek toho co v rakouisku a německu). Pan ministr bez uzardění dosáhl toho, že kapsch bude provozovat tento systém za tyto peníze do roku 2019- Navíc se snaží mu přihrát další balík peněz po zavedení úsekového měření rychlosti na dálnicích. Kapsch to může dělat hned, má veškeré technické vybavení jenom začít rozesílat složenky. Navíc, aby zvětšil balík peněz pro kapsch přišel s iniciativou ztrojnásobení výšky pokut, což značí ztrojnásobení inkasa firmy kapsch. A to všechno bez jakéhokoli výběrového řízení. Pokud má dohodnuté procento všimného z dosaženého zvýšení inkasa kapsche, tak je zajištěný do konce života.

Mulder
16. září • 14:15
nevada-tan
3. září • 12:06

Co se v mládí od Babiše o biopalivech naučíš...

Jouza
2. září • 12:31

Nedávno si jedu po silnici první třídy 90 km/hodině když tu náhle přes plnou čáru mě předjíždí černý superb s majákem snad 200 km/hod až jsem nadskočil! Mě napadá, zda to nebyl vůbec tento poloviční blázen Ťok! Zde platí tvrdé zákony jen pro lidi! Pro svině né! Bohužel!

eLzyx
2. září • 13:07

na silnici 1. třídy je to ještě v pohodě, já potkal letící kolonu Superbů skrz obec a na tachu měli přes 150 (jsem je na výjezdu z obce zkusil dojet). Letěli křižovatka nekřižovatka, než měli ostatní řidiči vůbec šanci je alespoň zaslechnout, tak byli v křižovatce. Mimo obec jeli ke 170 (je to tam celkem dost klikaté), nicméně to už nevypadalo nebezpečně, až na ty malé rozestupy mezi jednotlivými auty.

Vana666
2. září • 13:29

S nasazením života spěchali, aby nám mohli spravedlivě vládnout

Quebe
2. září • 14:21

Jj, jet takhle nějaký plebs, je to minimálně na 4 epizody krimi zpráv s dramatickou hudbou a fundovanými vyjádřeními psychologů, dopravních expertů a policejních mluvčích, že případ intenzivně řeší.

Kamil
2. září • 10:13

Mám pro Vás radu pane ministře!
Pokuty jak ve Finsku, rychlostní omezení jako mají v Norsku, s tím že rychlost v obci bych dal na 30. K tomu více dopravně-bezpečnostních akcí a s nimi víc passatů s nově přijatými policisty, a ještě užší spolupráci s poldama a besipem. Dále se samozřejmě počítá s pomalými a nedokonalými opravami silnic v letních měsících když je nejhustší doprava. Dále psychologické vyšetření pro všechny řidiče, jestli náhodou nemá nějaký rozum, a nebude chtít jezdit podle citu, ale vždy jen podle někdy nesmyslných omezení. Hlavně si do toho nenechte kecat

Hlinda
2. září • 21:39

Trochu bych to zlevnil, tu přebujelou byrokracii.
1) Každé auto bude mít eCall. Bude tedy sledovatelné.
2) eCall bude hlásit jakékoli porušení pravidel (červená, překročení rychlosti, špatné parkování, zákazy vjezdu, žel. přejezd na červenou, atd..)
3) Pokuty rovnou strhávat z účtu a body z bodového
4) STK a policie by pouze kontrolovali správnou funkčnost eCall. V případě odstranění systému by vozidlo bylo zabaveno a propadlo státu.
5) pochopitelně eCall by byl doplněn o čtečku otisku prstů aby bylo jasné kdo řídil.

eLzyx
2. září • 10:48

ještě bych poprosil o platy jako v Dánsku, ať máme i na ta bezpečná auta. Kdyby to mělo zachránit jeden lidský život ...

Hlinda
2. září • 22:10

"Those, who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety and evenually will lose both." (Ti, kteří se vzdají základní svobody, aby si zajistili bezpečí, si nezaslouží ani jedno a nakonec přijdou o oboje) - B. Franklin:-O:-O:-O:-O:-O

Ales Beseda
2. září • 9:35

Mohlo to proběhnout asi takto: Podatelna ministerstva doručila ministrovi dotazy redakce Autorevue. Ministr je zběžně přelítl očima, pomyslel si něco o debilních novinářích a klikl na poslat dál. Náměstek ministra obdržel e-mail s příkazem "vyřídit". Klikl tedy na tlačítko poslat dál a delegoval úkol na svého podržtašku. Podržtaška to přelítl očima, pomyslel si něco o debilních novinářích a zavolal si sekretářce o kafe. Mezi řečmi o počasí jí s rukou pod její sukní utrápeně sdělil, že toho má moc, a tak že jí pošle nějaké debilní otázky. Ať koukne do análů a nakopíruje z nich vhodné odpovědi. Sekretářka zavrtěla zadkem, vyndala podržtaškovi ruku z pod sukně, poplácala ho po pleši a zahlásila jasně brouku. V ten moment to pustila z hlavy. Asi za dva týdny objevila ve spamu e-mail s otázkami od podržtašky. Vzdychla, zavolala kámošce z tiskového oddělení, která jí ještě téhož dne poslala soubor s prefabrikovanými větami. Sekretářka z nich pár vybrala, překopírovala, klikla na odeslat a v ten moment na to zapomněla. Podržtaška to forwardoval náměstkovi, ten obratem ministrovi, a ten obratem sekretářce s pokynem pošlete to těm debilům...:-D

Vana666
2. září • 9:44

Souhlasil bych ale je otázkou, jestli to vůbec došlo až k samotnému ministrovi. Tipnul bych že ho s tím vůbec neotravovali takže celý řetěz začal i skončil o jeden nebo dva levely níže

puk123
2. září • 9:58

Je úplně jedno, jestli to dělal sám nebo jeho šimpanz. Rozhodující je, kdo se pod to podepsal.

Hlinda
2. září • 21:34

Není to rozhodující, to kdo to podepsal.
1) Ministr nemá za to zodpovednost. Nemá zodpovědnost ve své funkci za nic.
Je pouze zodpovědný, aby tlačil co mu jeho chlebodárce určuje. A chlebodárce může být kdokoli od premiéra, přes předsedy strany, po ředitele kdejaké firmy (v tomto případě specializované na dopravní stavby).
2) Volič si to stejně do voleb nezapamatuje a bude volit podle toho co mu aktuálně nakukají

puk123
2. září • 9:30

Mne přesvědčil, resp. portvrdil mé přesvědčení, že v té funkci nemá co pohledávat. Ptát se ho na statisky je naprosto zbytečné, protože on o jejich podstatě nemá páru.
"Stejně tak z policejních statistik vyplývá, že polovinu přestupků tvoří překročení povolené rychlosti, telefonování za jízdy nebo připoutání bezpečnostním pásem. "
To je, jako by si v obchodě kupoval vždy bílé ponožky a pak se doma divil, že nemá ponožky jiné barvy.
Na okraj včera na ČT24 běžela debata o tom, že krajům stále scházejí peníze na opravy a údržbu silic a některé se kvůli tomu chystají vydat dluhopisy, což je dost zoufalé řešení.

Hlinda
2. září • 21:28

Největší sranda bude když kraj vydá dluhopisy na třeba 10 let na opravu silnic (totální nesmysl) a spřátelené firmičky opraví silnice nekvalitně kdy za 2 ROKY bude třeba další oprava.
Prostě peněz na opravy a výstavbu silnic nebude nikdy dost, protože značné procento peněz sežere systém. Firmy si umí nastavit ceny (neofiko dohody s úředníky, atd...) a pokud bude na opravy víc peněz ceny porostou, takže se opraví zase stejně. :-D

pes
2. září • 9:09

Jak může dělat ministra dopravy, a vyjadřovat se k přestupkům, někdo, kdo ani neví, že nepřiměřená rychlost neznamená automaticky překročení nejvyšší dovolené rychlosti.

Hlinda
2. září • 21:24

Nedávno jsem jel o víkendu po úseku (čerstvě opravený) mimo obec, značka 30km/h. Zpomalím na 40km/h tacho. . Všechna ostatní auta se za mnou začala štosovat a předjíždět. No nezbylo mi nic jiného než zrychlit na jejich rychlost (ta byla 80km/h), abych nevytvářel nebezpečné situace. V protisměru byl docela rušnej provoz.
Prostě asi silničáři zapomněli sbalit značky. :-D

Jarda
3. září • 12:03

To se bohuzel stava pomerne bezne. Policie tam ovsem nezapomina merit :-/

Vana666
2. září • 8:53

Pan ministr sice tvrdí, že překračování povolené rychlosti patří k nejčastějším přestupkům, ale už nepovažoval vůbec za potřebné vyjádřit se k dotazu Autorevue u jakého procenta závažných dopravních nehod je tento faktor primární příčinouA co se týká nákadů na opravy silnic, musím konkrétních případu ve svém okolí konstatovat, že se úplně nesmyslně opravují trasy které jsou z pohledu řidiče v pořádku a bezproblémové, a naproti tomu rozbité úseky které by opravu potřebovaly vycházejí neprázdno. Takže proinvestovaným miliardám věřím, bohužel ale efekt to často nemá žádný

Sir CHerokee
2. září • 9:02

Co by taky z titulu funkce měl dělat jioného než stavby nových a opravy a údržbu starých cest. Ostatní mu vůbec nepřísluší. Max.honit kamiony za příliš těžký náklad-to ničí vozovky-a zrovna tohle je mu úplně fuk. Rychlostí žádnou cestu neponičíš, tak proč se do toho vůbec sere?

Vana666
2. září • 9:13

jo, trochu si spletl funkce a myslí si že je zároveň i ministrem vnitra

puk123
2. září • 9:53

Není v tom sám. Ani policii nepřísluší stanovovat výši pokut.

eLzyx
2. září • 8:29

trochu mi připomíná nadporučíka Mazurka z Černých baronů ... sice nikde neříká hlášku "tak je to správné, tak to má být", ale z jeho odpovědí tam tento postoj cítím. On absolutně nemá šajna, co způsobuje nehodovost na silnicích. Operuje tu nejčastějším přestupkem - překročením rychlosti. A čemu to pomůže, když se bude jezdit rychlostí v rámci zákona? Ničemu, lidi budou bourat stejně, nebo i více. Nastoupí v mnohem větší míře nepozornost řidičů, ať způsobená civěním na tachometr, vystresováním, že pokud dostane pokutu, tak může spadnout do dluhové pasti, nebo prostým "jedu podle předpisů, nic se mi nemůže stát".

Alex
2. září • 8:37

No, on ma aspon v ruce nejake statistiky. Zdroje tvych predpokladu o zvyseni nehodovosti po takovych pripadnych zmenach jsou kde?

eLzyx
2. září • 8:48

on má v ruce statistiky? Ale jen v ruce, co? Kdyby si je přečetl a snažil pochopit, tak takové blbosti ani nevypustí z pusy.
Co se týče statistik o překročení nejvyšší povolené rychlosti, tak ty jsou nic neříkající. Neříkají nic o tom, jak nebezpečné takové jednání bylo. 60 na výjezdu z obce? 110km/h na okresce dálničního typu (třeba I/13)?
Co se týče mých zdrojů, tak to mohou být třeba statistiky po zavedení bodového systému. Každý čuměl na tachometr, místo toho aby se věnoval řízení. Výsledek? O 18% větší úmrtnost na silnicích.

Marek Lutonský
2. září • 9:13 • CZECH NEWS CENTER

Že do toho vstupuji... Zde je statistika úmrtnosti kvůli dopravním nehodám – „People killed in road accidents“. Pro ČR se vyvíjí docela příznivě: http://ec.europa.eu/eurostat/tgm/refreshTable... ... Případně rovnou graf pro ČR: https://dl.dropboxusercontent.com/u/139930/umrtnost.png... Samozřejmě lze diskutovat, zda je příčinou bodový systém nebo něco jiného.

eLzyx
2. září • 9:22

hned po zavedení bodového systému v roce 2006, resp. 2007 došlo ke zvýšení úmrtnosti o nezanedbatelných 200 osob. To byla právě ta doba, kdy každý čuměl na tacho. Když pak každý zjistil, že policajta nevidí, jak je rok dlouhý, tak se zase začalo jezdit "postaru".

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marek Lutonský
2. září • 9:40 • CZECH NEWS CENTER

Můžete své tvrzení o příčině zvýšení nehodovosti v tomto období podložit nějakým zdrojem? Nepřijde mi po pravdě úplně věrohodné. Podobně by se dalo tvrdit, že zavedení bodového systému v polovině roku 2006 jen za půl roku snížilo meziroční úmrtnost o 223 osob zabitých při dopravních nehodách.Podle mého názoru by se ale důsledky těchto kroků neměly hodnotit z roku na rok, protože velmi hrozí ovlivnění různými anomáliemi. Spíš se dívejme na celou časovou řadu, kde se za deset let úmrtnost kvůli dopravním nehodám snížila na polovinu. To mi přijde velmi dobré.Opět: Netvrdím, že jde o důsledek bodového systému. Můžeme s ním ale asi uvažovat jako o jedné z možných příčin.

Jarda
3. září • 12:02

Je vhodne si vzpomenout, ze se zavedenim bodoveho systemu se zaroven razantne menila metodika pro statistiku nehod - vcetne parametru pro umrti pri nehode.
To ma podle mne nejvetsi dopad na tak rozdilna cisla.

eLzyx
2. září • 10:32

Marku nedívejte se do čísel, raději si vzpomeňte jaké to tenkrát bylo. Vždyť se tenkrát nedalo rozumně jezdit. Všude samý "raději pojedu 80", případně "nekoukám před sebe, hlídám rychlost".
ad snižování úmrtnosti ... za to mohou jednoznačně lepší auta. Počet nehod je pořád plus mínus stejný.

Net
2. září • 9:44

Podle mě snížení počtu smrťáků má jinou příčinu. Auta jsou rok od roku bezpečnější, přitom se na silnicích nejezdí rychleji. Jak se obnovuje vozový park, nehod i úmrtí ubývá, protože auta jsou bezpečnější.

Márty
2. září • 10:17

Souhlas!
Ze začátku byl každý z bodového systému hrozně ustrašený...pak všem došlo, že je to o ničem a že kdo se vyboduje je prostě hovado (nebo má velkou smůlu).
Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že vynucené dodržování rychlosti má negativní dopad na jízdu...aneb čumim na tacho; né před sebe. Takže bych se nedivil, že tím nehodovost stoupá.
Jinak k snižování úmrtí: existuje něco jako Vision Zero, podle které by automobily a infrasturktura měla být v roce 202(?) Na takové úrovni, že v evropě nedojde k jediné smrtelné nehodě....utopie..jasně, ale ten trend tu je :-)

Net
2. září • 10:48

Tak hlavně to, že někdo je vybodovaný (a přijde o řidičák) neznamená, že přestane řídit.Smrtelné nehody nejspíš nějaký čas zůstanou, dokud budou lidé schopní odstavit kamion před rozjetý vlak na přejezd apod., ale výrazné omezení smrťáků lze očekávat zejména s nástupem autonomních automobilů.

Márty
2. září • 10:24

Tak kecám..nehodovost při zavedení BS klesala (ikdyž nijak výrazně), zatím co úmrtnost stoupala.
Což ale nevylučuje např. srážení chodců ve městech při současném sledování tacha.

Net
2. září • 10:49

Chtělo by to podrobnou statistiku, ale myslím, že zrovna chodci doplácí na nepozornost řidiče nejčastěji.

Pavel
13. září • 13:46

Chodci doplácí na svoje chování. Když příjdu k přechodu a vidím přibližující se auto dám najevo, že chci přejít. Drtivá většina řidičů zastaví a pokynem ruky ukáže, že mohu. Určitě nevlezu dobrovolně pod auto.

Vana666
2. září • 12:57

NET: chodci hlavně doplatili na tu slavnou přednost na přechodech, po jejím zavedení markantně přibylo mrtvých

Márty
2. září • 11:24

Statistiky zde: http://k622.fd.cvut.cz/downloads/dp_burket_2013.pdf...
Od strany 14.
dále tam potvrzuje i tvoji teorii ohledně chodec+auto=velkej průser

Net
2. září • 8:29

Měl bych pár doplňujících otázek a komentářů:ad vyšší pokuty 1:
"Dokazují to mimo jiné záznamy z kamer na železničních přejezdech, kdy lidé často nerespektují červená světla a vjíždí na přejezd."
A kolik policistů měří rychlost, a kolik jich hlídá přejezd? Kolik těch lidí co projede přejezd na červenou dostane současnou pokutu?ad vyšší pokuty 2:
"Stejně tak z policejních statistik vyplývá, že polovinu přestupků tvoří překročení povolené rychlosti, telefonování za jízdy nebo připoutání bezpečnostním pásem"
Telefonování je problém, i když je skoro jedno, zda člověk drží mobil u ucha, používá handsfree nebose baví se spolujezdcem, či okřikuje dítě na zadní sedačce... (ne)poutáním ohrožuje především sám sebe, tohle by neměla řešit pokuta, ale pojišťovna by mohla po případné nehodě vymáhat část nákladů na léčbu zpět.
Pokud jde o překročení povolené rychlosti, v 99,9% jde o bezpečné překročení povolené rychlosti, která je stanovena nesmyslně nízko. Osobně jsem pro neomezenou rychlost kdekoli (a pokutování rizikového chování). Řidič má sledovat provoz a ne tachometr.ad Proč právě trojnásobné zvýšení:
Chybí mi smysluplná odpověď pana ministra, vypadá to, že se o výši pokut vlastně chce bavit a tak střelil nějakou výši od boku.ad nehodovost při překrčení nejvyšší povolené rychlosti:
Opět chybí odpověď.
Celkově mě pan ministr nepřesvědčil, vzhledem k současnému rychlostnímu značení (městské víceproudé komunikace osazené značením se snížením rychlostin a 50 km/h i 30 km/h, nesmyslné značky obce v polích (nebo dokonce obytné zóny!! se snížením rychlosti na 20 km/h), tendenci měřit rychlost plošně úsekovými radary, mi to celé přijde jako snaha přilepšit státní případně obecním kasám. Vyšší pokuty nejsou nutně špatné, ale chybí mi opravdová snaha pokutovat nebezpečné! chování a sledování provozu tak, jak je i kvůli prevenci, nejen kvůli výběru pokut.

Hlinda
2. září • 21:15

" Osobně jsem pro neomezenou rychlost kdekoli (a pokutování rizikového chování). Řidič má sledovat provoz a ne tachometr. "
Naši řidiči na to nejsou dostatečně vyzrálí. Jak jinak vysvětlíte chování kdy:
1) Místa pro invalidy jsou zabrána luxusními auty neinvalidů
2) Místa na parkovištích pro motorky jsou obsazena auty.
3) Když předjíždím auto tak v 50 procentech předjížděný řidič schválně zrychlí. Většinou dokončuju předjížděcí manévr v 140-160km/h rychlosti s tím, že jsem začínal na 85km/h.
4) Dojedu pomalu jedoucí auto a tam kde je plná či se nedá předjet, tak se plazí 70-80km/h tacho. Tam kde je možné předjíždět zrychlí na 100-105km/h tacho.
5) Řidiči mezi sebou na sebe bezdůvodně troubí a vulgárně gestikulují.Pochopitelně lze nalézt na silnicích dobré řidiče, ale skoro mi bohužel připadá, že jich je minorita.Nejsem pro skryté měření rychlosti u značky konec obce. Jsem pro to aby policajti byli vidět. Byli vidět tam kde je to nějak rizikové. Přejezdy, přechody, křižovatky, u škol, .... atd. . Prostě aby svou VIDITELNOU přítomností POMÁHALI A CHRÁNILI. Nemám moc najeto, cca 200 000km. A za tu dobu jsem nedostal ani jednu pokutu.

Pavel
13. září • 13:43

Všude ve světě jsou řidiči horší a lepší. Flegmatici a cholerici. Vaše sebemrskačství je mě k smíchu. Stačí si zajet do některých zemí Latinské Ameriky nebo Ásie, kde se nerespektují žádná pravidla. Troufám si tvrdit, že sebestředných troubů je u nás výrazná menšina. O víkendech bohužel jezdí dost lidí bez potřebné praxe a rutiny, ale to jen zdržuje a nikoho neohrožuje.

nevada-tan
3. září • 12:09

Lol, tohle mě vždycky dostane, co je nám do toho, že si najezdil 200K km bez pokuty? Znamená to, že řídíš jak debil, ale ještě tě nikdo nechytl? Řidiči u nás jsou vyzrálí dost, to že se na ně bude stále více tlačit fašistickými metodami jim určitě pomůže, žeano.

Hlinda
3. září • 21:18

nevada-tan, nevada-tan, nevada-tan .... nějak moc se rozčiluješ. Víš, že ti to nedělá dobře. :-)
Těmi 200 000km jsem myslel, že jsem toho moc nenajezdil, víš. :-) Co je to 200k km???Myslím, že nejsou u nás řidiči dostatečně vyzrálí. A rozhodně si myslím, že tyhle totalitní výmysly jsou akorát cesta do pekel krůček po krůčku. To je salámová metoda.
A co dělá většina populace? Hýká blahem, že se zavádí totalita, že řidiče budeme trestat jak na běžícím páse, že bude moci kdokoli z města přijít ke mě domu prověřit jakej mám kotel, atd... - ale nedochází jí souvislosti. :-(A democracy is a sheep and two wolves deciding on what to have for lunch. Freedom is a well armed sheep contesting the results of the decision."
(Demokracie, to jsou dva vlci a ovce hlasující o tom, co bude k večeři. Svoboda - to je dobře vyzbrojená ovce, zpochybňující výsledek hlasování.)"Those, who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety and evenually will lose both." (Ti, kteří se vzdají základní svobody, aby si zajistili bezpečí, si nezaslouží ani jedno a nakonec přijdou o oboje) - B. Franklin

Net
3. září • 10:09

1 a 2 s rychlsotí nesouvisí, pokud jde o body 3-5, tak to je přesně to chování, které by policie měla pokutovat, a které by mělo řidiče vybodovat.A jak jsem psal ve svém příspěvku, policisté by měli být vidět a měli by aktivně hlídat to nejhorší chování, nikoli jen rychlost (já uznávám, že se rychlost dobře měří a je jednoznačné určit, zda jel někdo jen 49,9 nebo 50,1, případně 54,9 nebo 55,1... určit, zda někdo brání předjíždění je složitější a hůř se to dokumentuje, ale právě proto musí být policistě na silnici a sledovat provoz přímo na místě.

st
4. září • 18:42

To zdali jedete v obci 52 nebo 55 nemá absolutně vliv na bezpečnost silničního provozu, ale to co popisuje pán v předchozím příspěvku ano. Bohužel to co je nebezpečné policie neřeší a řeší jen to co jí přináší rychlé výsledky. Bohužel se najde dost lidí, kteří něčemu takovému ještě tleskají...

martin
5. září • 22:45

no jestli jedete 52 nebo 55 zásadní vliv na bezpečnost nemá, přesto účinky nerostou lineárně. To jestli jedete v obci tolik, nebo tolik je o sebeovládání a chápání několika málo pravidel jako autority. Když dám pravidlo že budeme jezdit 55, tak se najdou jedinci, kteří budou chtít jezdit 60 "co to udělá", přece to nemá žádný vliv na bezpečnost. Až se zabydlí pravidlo 60, tak budou jedinci co budou chtít jet 65. Mimochodem 50 v obci je zavedené pravidlo ve většině zemí evropy. Již několik let se diskutuje mezi odborníky o snížení hranice na 30.

JirkaK
2. září • 8:07

Ne, pan ministr mě nepřesvědčil. Jeho odpovědi jsou typické odpovědi debila, který napřed koná, potom myslí a nakonec je následky zahnán do kouta.
Proti Slovensku je tady jeden naprosto zásadní rozdíl - slovenská policie je na silnicích vidět, její přítomnost působí preventivně. Po české policii není na silnicích vidu, slechu ani čuchu, pokud ano, snaží se pracovat v utajení. Civilní auta, stacionární radary, hlavně aby nás nikdo neviděl...... Prevence veškerá žádná, jen trapná saha o maximalizaci finančního zisku.

Kamil
2. září • 10:45

Přesně tak. Není žádné tajemství, že výše policistova platu se odvíjí od vybraných pokut. Takže ne pomáhat a chránit, ale schovat se

Sir CHerokee
2. září • 7:49

Ne, nepřesvědčil. Pořád si bude mlít svoje a hledat jiné argumenty. Tedy měřit, točit, buzerovat a vymačkat z řidičů další peníze. Podle naší agrárně levicové vlády je totiž člověk nesvéprávný a je tedy třeba, aby mu všude za zadkem stál státní úředník a dohlížel na něj ve dne v noci. A brát si za vzor Ficovo extrémní Slovensko....to mluví za vše, pokud je tedy to naším vzorem místo v otázkách zmíněného Německa.

martin
2. září • 20:05

vy jste zase nepřesvětšil mne. Očekával jsem diskuzi na téma, zpřísnit sankce a uvolnit pravidla. Vy ale naopak podporujete překračování zákonů

Hlinda
2. září • 21:03

Vidíte a to předřečník nepsal. Nenabádal k porušování zákonů. B-]

martin
3. září • 9:15

pokud policejní hlídka někoho změří a potom po něm chce pokutu, tak prokazatelně porušil pravidla, neby myslíte že jenom chtěli na pivo.

Quebe
3. září • 9:20

Svět není tak jednoduchý ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
martin
3. září • 9:38

v tomto ano. Policie prostě musí dbát dodržování pravidel. Měla by ktomu mít všechny prostředky. Pravidla by se měly trochu upravit, ale každy kdo je zastaven hlídkou za poprušení pravidel a tvrdí že policie buzeruje, by měl dostat ještě jednu pokutu za maření úředního výkonu.

Pavel
13. září • 13:37

Pane Martine Vy tady budete pořád mlet svou. Dokážete připustit, že stav, kdy řidič, který překročí rychlost proti té úředně nařízené a nikoho neomezí ani neohrozí, je změřen automatickým radarem a vlastníku vozidla je vyměřena dodatková daň a řidič, který nedá přednost, způsobí jinému škodu na vozidle ve výši 99 tis. sepíše evropský formulář a zůstává bez trestu nemá logiku?

Quebe
3. září • 10:42

Ne, není. Jelikož pouhé změření není dostatečným důkazem spáchání přestupku.Mimochodem, než budeš podporovat to, aby měla policie "všechny prostředky", tak si uvědom, že ti policisté jsou úplně stejní lidé, jako všichni ostatní a ne žádní spravedliví svatí. Jako všichni ostatní mají sklony si svou práci zjednodušovat na úkor kvality, zneužívat svého postavení a léčit si na ostatních své mindráky.Z toho důvodu je krajně nepřípustné, aby takoví lidé vládli "všemi prostředky", stejně jako kdokoliv jiný. Není možné, aby jednotlivec měl z titulu své pozice takovou moc nad ostatními.

martin
5. září • 14:14

Ano i policisté jsou lidé se stejnými, nebo podobnými charakterovými vadami. to ale neznamená, že pokud pojedu v obci 60, policajt mne změří, a když budou chtít po mě pokutu, tak nebu kolem sebe prskat co jsou to za buzeranti, že mají chytat na dálnici ....
pokud bude stát za bukem a já 0,5 m za tabulí obce ještě pojedu 70km/h tak jsem tak či tak jel v obci 70. Máte jiný názor o názvosloví?

pepa
3. září • 10:05

.... aha. A az zaplatíte pokutu ze stojíte 4.5m od hranice křižovatky a ne 5 m. Proste porušení pravidel, žádná buzerace.

martin
5. září • 14:09

Budete se divit, ale kdybych stál i 4,8m od hranice křižovatky, tak bych pokutu zaplatil. Taky jsem teď byl 2 dny v Praze a schodou okolností jsem vjel do míst, kde to bylo pro auta zakázané, značku jsem neviděl, akorát mi bylo podezřelé, že tam nebyl asfalt, ale dlažba. Na konci ulice už na mě čekali policajti, vybrali ode mne pokutu. Protože jsem byl tam kde jsem být neměl, taky jsem se mohl dohadovat, že tam značka nebyla, nebo nebyla vidět atp., taky by mi za takový výstup asi dali pokudu na horní sazbě. Prostě jsme se na sebe usmáli, já se ho zrovna zeptal kde jsem a kam potřebuji a vše proběhlo v klidném a přátelském duchu. Prostě jsem pokutu zaplatil, a budu si pamatovat, že si na to mám dávat pozor.

Doporučujeme

Články odjinud