Ministr Ťok otočil, úprava aut z Dieselgate má být povinná i u nás

66 komentářů

Player
10. listopadu • 3:10

Jo jo, každej chtěl oktávku v dízlu se spotřebou 5,5 tak teď vám to ze zákona zkurví. Ono totiž to nic jinýho nebude. Víc bude žrát, pojede to hůř a míň to vydží. Ať žije VW a Škoda B-]

PK
5. listopadu • 20:56

...budu se bránit sahat si do zanovního yetika tdi a pokud se to nepodari predam renovovanym tunerum auto oni ten skodlivej zasah zmeni.... nejde o nic jiného nez pridat vic spalin zpet do cerstve smesi fuuuj skodi to motoru oleji i penezence 3-[

trx
6. listopadu • 11:02

Jasně, v USA se to předá právníkům (ušlý zisk, ztráta hodnoty), v ČR se to předá tunerům, kteří tomu navrátí ty správné dýmící Nm.!

gastronome
6. listopadu • 9:37

Jasne...doporucuju se po ranu projit po prechodu nejake vetsi krizovatky, zhluboka se nadechnout a treba se vam rozsvitu

Quebe
5. listopadu • 20:43

Já bych všechny ty diesly zrušil, člověka to akorát otravuje B-]

gastronome
6. listopadu • 9:36

😃

luboš
6. listopadu • 3:26

Bože, jak ty seš blbej...

Adolf
6. listopadu • 10:44

Bůh je mrtev

Adolf
5. listopadu • 21:26

Nejvíce člověka otráví debil. :-D Ale pokud je ten debil vlivný politik ,není to otrava . To je genocidaB-]

Jarda
5. listopadu • 20:21

VW udělal zbytečně jeden obrovský průšvih, který je bude stát zbytečné miliardy - neřekli "no a co, co jsme porušili, je to něco proti něčemu, není, tak si vyližte".
A myslím to vážně. Existuje nějaký zákon nebo nařízení, kolik auto smí nebo nesmí vypouštět oxidů dusíku? Není! Ano, jsou stanoveny nějaké hodnoty a je metodika, jak je měřit. Při měření dle této metodiky je vše OK a o hodnotách za provozu nebyla řeč. Minimálně proto, že i tato metodika je na hony vzdálená skutečnému provozu.
Takže vše je jen nafouklá bublina a VW měl říct, opakuji, no a, vyližte si.
A povinnost jet do servisu a nechat si něco měnit bude platit do prvního soudního řízení.
Auto totiž musí splňovat parametry deklarované při uvedení do provozu. Proto také plní emise kdejaký Favorit, protože při jeho uvedení byly normy měkčí, zatímco novější auto s polovičními emisemi projít nemusí, protože má sice emise poloviční, ale přesahuje již tvrdší normu. A jestliže motory VW v době uvedení do provozu splňoval dle v té době platné metodiky emise, bez ohledu na to jak, bude OK a nová metodika a předpisy s tím nebudou mít co dělat.
A za mě osobně? VW má a měl výborné diesely, ať se to hnůjdajákům, frantíkům nebo taliánům nelíbí jak chce. Jediný úlet byla kombinace TDi-PD motoru s filtrem pevných částic. Holt zase chyba VW, měli počkat na CR, kde je fakt třeba a nesnažit se ekoradikálům lézt do řiti předem. A je fakt nebe a dudy jet za pětiletou dieselovou Škodovkou nebo VW (tedy pokud neprošli rukama garážového tuniče) a třeba za Fiatem nebo Citroenem.

Tomáš
6. listopadu • 13:23

Jardo ,to nemyslíš vážně ,nikdo tady nezpochybňuje že auta při provozu vykazují něco jiného než při měřícím cyklu ,ale to jak si při měření k tomu pomohl VW ve nehorázný PODVOD!!!
Už jsem to tu někdy psal ,že vůbec nezávidim majitelům a když se to prokáže u dalších ,
tak to bude znovu jen PODVOD !!!!!!!!!!

niagibhdcúůnn)((,m
5. listopadu • 22:26

Demagogie stále dokola. Dotčené motory právě už při homologaci ve skutečnosti nesplňovaly emise díky upravenému SW který je tzv. vypínal, aby skutečné skryl a zlepšil přitom spotřebu a výkon. Je to tak složité to pochopit? Tzn. jednoznačný podvod na ostatní konkurenty, majitele, státy atd. Takže žádné výborné diesely, ale vyčůranej SW.

niagibhdcúůnn)((,m
5. listopadu • 22:41

Konečně se vše upraví do správných mezí a majitelé aut od koncernu se budou hořce smiřovat s tím, že už nebudou se svojí technikou na " technologické špici".

Ash
5. listopadu • 14:36

Hm, pěkné ....takže nejprve, slovy pana ministra, nic se neděje...
Potom hm, hm...
Následuje, slovy pana ministra, ono se něco děje ...
Že by nakonec, slovy pana ministra, platilo : Občane, mazej do servisu a na STK a hlavně to zaplať !Což o to, VW mám, benzín, takže zatím jsem v klidu. Jenže už se objevují články, že i benzínová turba také nejsou úplně košer.
Pokud to bude opravdu tak, no dobrá, budu zodpovědný a nechám opravit/upravit.Jenže ... Pak si přečtu článek, že oficiální emise v Číně jsou jenom "optimistická" čísla a skutečnost je někde jinde. Brutálně jinde! Do toho přirovnání, říkající, že kdyby Čína na jeden den vypnula celý svůj průmysl, může zbytek světa klidně jezdit po dobu příštích padesáti let ...Derou se mi pak na mysl otázky:
Má to smysl, chovat se zodpovědně? Má smysl třídit odpad, šetřit vodou, elektřinou a plynem, svítit úspornými žárovkami, obsahujícími rtuť a vydávajícími hnusné světlo? Není to zbytečné?Odpovím si sám, není. Jenže ten pocit, kdy si připadám jako entita, lidovou slovesností popisovaná jako tvor mdlého rozumu, zbaven druhotných pohlavních znaků a přežvykující biomasu, ten pocit tak nějak přetrvává ...
A skutečnost, že mám plné právo volit a být volen (volen, nikoli viz výše) mne jaksi nedokáže uspokojit ... Jsem divnej ?

ja2
5. listopadu • 20:08

úprava toho motoru aby splňoval měření je právě opak, dosáhne se toho že motor bude mít menší výkon a větší spotřebu takže bude produkovat více sraček. To je právě ta absurdnost emisních předpisů které nemají žádnou spojitost z reálným provozem auta.....

niagibhdcúůnn)((,m
5. listopadu • 22:06

Blbost, že emise budou větší, opak je pravdou. Aby emise byly co nejnižší, musí motor běžet v optimálním režimu spalování - poměr vzduchu a paliva, při kterém je spotřeba vyšší a výkon nižší, což u podvodného SW VW není.

gastronome
6. listopadu • 9:34

Tedy vetsi spotreba neznamena nutne "vice sracek" , pouze vice CO2

gastronome
6. listopadu • 9:32

Trochu pletete dohromady emise vsech plynu. Jasne emise CO2 budou nizsi, ale v dusledku chude smesi, vyssi teploty, budou vznikat z prebytecneho kysliku NOx, a o ty jde v cele Dieselgate kauze

Adolf
5. listopadu • 14:58

Je to zbytečné. Konec je neodvratný

Adolf
5. listopadu • 10:15

Když nikam nepojedu,seberou mi osvědčení o registraci,potom by správný USA muž zažaloval folksvágen a chtěl nové auto. A vyhrál by. Evropa má horší problém než blbé emise.

LOL
6. listopadu • 14:24

Myslím, že s takto postavenou žalobou bys neuspěl ani v U.S. Vlkohradčanům by stačilo prokázat, že tě pozvali na bezplatnou svolávačku..

kozlus
5. listopadu • 8:34

Kolik asi bude stat, ze si nejaka chiptuningova firma zazalohuje firmware z meho motoru a pak to tam nahraje zpatky?:-D

Ferohora
5. listopadu • 9:35

myslim ze presne tolko, kolko za nejaky rozumny chip v rozmedzi 10-15% :-P

hoj
6. listopadu • 0:11

Dal by se udělat slušnej byznys na tom, že ti TUNING firma v autě schová tlačítko, a když půjdeš na emise, tak budeš mít zapnutej ten schit SW ke měření, a když odjedeš tak si to přepneš a dva roky můžeš jezdit jako před tím, s původním SW a hodnotami výkonu a spotřeby. NOx ti mobilní hlídka policie nezměří.
Najde se nějaká TUNUNG firma, která by do toho šla? Slušnej byznys (10tis/auto)...

jo
5. listopadu • 9:34

Když ti tam dají nějakej přídavnéj katalizátor a jiný vstřiky tak ti to nebude moc platný

K86
5. listopadu • 8:15

A jak mě do toho servisu dostanou?

trgerger
5. listopadu • 19:58

Nedaji ti příští technickou?

KK
5. listopadu • 8:19

Jednoducho.Ak nepojdes na zvolavacku v stanovenom termine, na dalsej STK/EK ex offo neprejdes a tvoje auto bude deklarovane za nesposobile prevadzky.Jednoduche, krasne, ucelne.

K86
5. listopadu • 9:29

No...... uvidíme :-D

Antiautomat
5. listopadu • 8:23

...a hned na to im to vratis. Mas na to plny narok. Zo zakona.
Som zvedavy, ako by sa p.Tok zacal krutit a tocit do podoby vyvrtky, keby zacali zakaznici svoje pravo aj vyuzivat. To by sa potom ukazalo kto za koho a hlavne ZA KOLKO.

řidič
5. listopadu • 8:33

A proč Ťok? podvod udělal přece VW, a získal tak homologaci vozidla podvodem, teĎ se přiznal, takže to jde za VW..

kozlus
5. listopadu • 8:34

VW se uz priznal, ze nejaky podvodny software byl i v autech pro EU?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ja
5. listopadu • 8:44

Nezávislé test ukazují že ony "podvodné" auta naše evropské normy plni....jde jen o konkurenční boj a poškodit VW a vůbec nejde o motory 1.6 a 2.0 TDI ale o motory 3.0 TDI a 4,2 TDI kde konkurence (hlavně americká) nemá nic tak dobrého!

Aloa
5. listopadu • 17:50

Ale mají. Mají mnohem lepší motory - benzínové!

řidič
5. listopadu • 16:38

V tom případě VW v Evropě v rámci konkurenčního boje bojoval sám proti sobě.... a nejvíce na svém domácím písščku, v Německu :-/ a tomu asi sám nevěříte, že ...

ja2
5. listopadu • 20:05

Tak to jste celou "dieaselgate" nepochopil nikoho nezajímá nějaká evropa jelikož evropské normy tedy EURO V ony "podvodné" motory splňují, takže pro Evropu je to čirý nesmysl....jedná se o americký trh...a benzinové motory má VW taky lepší......kdo by chtěl americký osmiválec s obrovským objem, s obrovskou spotřebou a žádným výkonem.....a né jen osmiválce.

ja2
6. listopadu • 7:46

jinak celá slavná studie je tuším bakalářská práce na nějaké americké univerzitě (četl jsem na anglických stránkách a nemůžu najít odkaz :-( ) a na konci bylo napsané že experiment spolufinancoval general motors ;-) , jinak jezdili tam s passatem a bmw x5 tuším a všechny auta vykazovala stejný problém, tedy vypalování filtrů pevných částic. Kupř. BMW používá taky "podvodný" software, když navigace ztratí signál tak se motor nebo spíše jednotka přepne do "eco" režimu ;-)

řidič
5. listopadu • 8:44

za měsíc a půl by už od konkurence něco na povrch vyplulo, je ticho, takže to opravdu vypadá, že v tom jel VW sám...

Ales Beseda
5. listopadu • 7:27

Úsměvné. Německý smysl pro pořádek se střetl s českým smyslem pro bordel. A protože "majitelem" Česka je Německo, bordel prohrál. No a pan ministr může s klidným svědomím prohlásit, že on nic, to všechno oni. On je sice oddán bordelu, ale poslouchat se musí…:-))

*(62378Hvgfq^%R32t6())783
5. listopadu • 10:25

Nemecky smysl pro poradek? Probuh, na to jste prisel sam?Faktem je, ze Nemci tohle neustale vytrubuji do sveta. Nicmene, jedna se jen o vyplach mozku a narodni PR, jez s realitou nema prilis spolecneho.Afera Volkswagenu vam pripada v poradku? Uplatkova afera funkcionaru nemeckeho fotbaloveho svazu Vam pripada take v poradku? Sef Bayernu Mnichov v base za danove uniky se sice muze zdat v poradku, ale jen do okamziku nez zjistite, ze ho korumpovalo napriklad Audi.
A co teprve korupcni megaskandaly kolem stavby noveho berlinskeho letiste, ci hlavniho nadrazi v Düsseldorfu?
Pripada vam v poradku, ze predsedkyne vlady zve do zeme kvanta migrantu, zatimco nadpolovicni vetsina obcanu ma z budoucnosti strach. Atmosfera strachu je dokonce tak husta, ze se obcane boji vyjadrit nesouhlas s politikou vlady, aby nebyli oznaceni za xenofoby, mozna rasisty a nebo dokoce fasisty. Kde je ten Vami proklamovany poradek, kde je ustavnost?V CR to sice neni lepsi, ale ani tak zle, jak si mnoho obcanu mysli. Jen vetsina Cechu o nemeckych kauzach nevi. Nemci totiz nemaji prilis zajem prat sve spinave pradlo na verejnosti, takze se tomu ani media prilis nevenuji.

CNN
5. listopadu • 23:21

Teoreticky to mas zvladnute dobre, este by si to mal zvladnut aj prakticky. To jest v Nemecku takych 10 rokov zit. Potom by si videl, ze ten bordel je na vychod od neho predsa len o dost poznatelne vyssi, a to vo vsetkych sferach. ;-)

*&9613746ugsdg-*/1-*3/+qs
8. listopadu • 0:45

Panacek zije par let v Nemecku a uz je nemectejsi nez rodily Nemec. Diskutovat s nekym, kdo zije par let jen v Nemecku, je skutecne pod mou uroven. :-P

Fantomas
5. listopadu • 10:55

Selhání jednotlivců přece nejde brát za selhání celého systému. Naopak právě na tom jak se systém dokáže se selháním jednotlivců vypořádávat je pak dobře vidět míra jeho funkčnosti.

*(7y123uthdgKKah-/12-e/e
5. listopadu • 11:16

Toto je web o autech, takze bych tuto diskusi dale nerozvijel.

řidič
5. listopadu • 8:30

Myslím, že se částečně mýlíte, dle mého jde o strach z právních kanceláří, protože ty auta mají homologaci v rozpozu se zákony, takže teoreticky nesmí na silnici, a pokud by byť i nezaviněně byly účastníky dopravní nehody, pojišťovny by mohly právě na to, že na silnici neměly co dělat, poukazovat... bordel je jen v tom, že to MD došlo až po měsíci....

EL
6. listopadu • 14:04

To je podle mě nesmysl. To by ta chyba musela mít přičinnou souvislost s nehodou.

Ales Beseda
5. listopadu • 9:07

Pochopitelně. Jak už jsem zde jednou napsal, podveden byl hlavně stát, a stát ústy svého úředníka prohlašoval, že je mu to v zásadě jedno. Pan ministr stále nechápe, že není manažerem v soukromé firmě. Zřejmě mu to německý ministr připomněl. Pan Ťok prokazatelně není mužem na svém místě, chová se podivně a jeho postoje neodrážejí zájmy státu.

sokar
5. listopadu • 6:01

Nasrat! Nikam nejdu.B-]

Ludek_II
8. listopadu • 21:57

Ty hrdino. Ty je vsechny preperes B-)

trgerger
5. listopadu • 19:57

Naserou ti oni až budeš chtít technickouB-]B-]

jo
5. listopadu • 7:01

Tak ti přestřihnou růžek a máš po..
To bylo jasný hned od začátku že to bude povinný, proč by jinak ten debil chtěl všechnaV

jo
5. listopadu • 7:02

VINka z registrů.. A dost možná budem muset ještě sami zaplatit nějakou evidenčku po te úpravě

Mitch
5. listopadu • 7:09

Tak stacilo si koupit poradny auto a ne koncernovej shit. Mame tu prece Dacii, Hyundai...

jo
5. listopadu • 8:10

Bohužel dacie ani hyundai volkswagenu nekonkurují v ničem. Abych měl něco lepšího než je 125kw tdi s dsg v passatu, tak tam konkurence není..vše co je trochu lepší už je premiový-bmw,audi,mb,volvo. Stejně dobrý nic není a horší je všechno ostatní. Kdybych zvažoval škodovku tak bych dál hyundai přednost to jo,protože soused z boleslavi je jen naleštěná a předražená bída.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ota Jířík
25. listopadu • 19:22

Proto se vozím v Alfě Romeo 159 2.4 JTDM 154kW Q4

pacho
5. listopadu • 18:10

zrejme si sa zrazil s koňom, alebo si v inom aute ako pasat nesedel. Sadni, a prevez sa novou 308čkou, tak Ti padne sánka, a v živote nebudeš tvrdiť, že lepší interier, ako pasat má už len BMW..... Pritom 308čka je o triedu nižšie auto, a interier má hodnotnejší, a určite kvalitnejší ako pasat. Ešte si rypnem, tá 308čká má aspoň poriadný motor, a nie smradľavú zdochlinu.

LOL
5. listopadu • 12:23

Pokud je mi známo, Genesis se dá cenově stlačit někam na cenu 1,3mio ;-) To je Pašíkovi v plné palbě doslova na dohled. Za šestihrnek se trochu připlatit IMHO vyplatí.

kabbaidinbhbgd2ÍÁHS
5. listopadu • 18:27

Moje řeč.Až na to, že Genesis je proti střednětřídnímu Pašíku navíc luxusní třída. To se kvalitou nedá vůbec srovnávat, možná cenou. Jel jsem oběma a ten rozdíl je až neuvěřitelný. Pašík je proti Genesisu humpolácky zpracovaný, komfort bídný, všechno odtažité. Pašík výkon/cena absolutní mizérie.

Vojta
5. listopadu • 18:23

V podstatě máš pravdu,ale Genesis je přeci jen jiný svět kam se VW nikdy nedostane. Až servisy rozmrdají čoudometům motory,tak i taková i40 bude proti pašíkovi zlaté auto.

Ja
5. listopadu • 8:39

A superb 125kw s dsg?? To samé co Passat ale hezčí auto?? To máte potom i vy bídu!!! Ale težko soudí člověk který možná obě auta neřídil.....já ano a superb je komfortnější..

jo
5. listopadu • 9:27

Toho passata mam a superb jsem řídil taky - jak říká kolega interiér je v supu opravdu šmejdskej kromě plastů je obrovský rozdíl v sedadlech, el. ruční brzdu dostal sup 10let po
Passatu. Podvozek z octavie tomu fakt komfort říkat nemůžeme. Tak málo místa na šířku jako je v superbu má taky málo který auto střední třídy. Jestli ti superb přijde hezčí tak bych nechtěl vidět tvoji manželku nebo slečnu,protože vkus ti vážně chybí.

Bubaak
5. listopadu • 10:35

Elektrickou ručku dostal až po 10 letech, to dáváš jako plus pro superble? Nebo to bereš jako výhodu pro Passata? :D doufám že ne to druhý :D

Ja
5. listopadu • 10:06

Co to meleš?? Superb a podvozek s oktavie?? Superb používá stejnou techniku jako Passat a díky tomu že je těžší tak je komfortnější, je pravda že vzhled interiéru je stejný jako u oktavky ale materiály jsou dosti kvalitní (to jsis asi splestl s oktavii). Porovnával sem nového passata 110kw který je ale opravdu extrémně ošklivý a nového superba 140kw.

Aloa
5. listopadu • 17:53

Původně se tu zmiňovalo 125kW a to je minulá generace. Tam stál Superb na podvozku Golf/Octavia.

Antiautomat
5. listopadu • 16:06

No pozor, podvozok komponenty z oktavie pouziva naozaj.

Mitch
5. listopadu • 8:58

Superb ma natprosto otresne smejdskej interier. Porovnani Passa vs. Superb je jednoznacne. Superb je jen hezci prerostla Oktavka, ale kvalita mterialu uvnitr je bida a vubec. Jel jsem v kousku s 30tkm na hrbu a uz to cele povrzavalo a vypadalo jako Mercedes po 200tkm.
Dekuji, ale Skodovku at si nechaji.

Doporučujeme

Články odjinud