Ministr Ťok otočil, úprava aut z Dieselgate má být povinná i u nás

Servisní zásah, který by měl uvést emise motorů TDI skupiny Volkswagen do souladu s podmínkami homologace, bude i pro české řidiče povinný. Uvedlo to ministerstvo dopravy v tiskové zprávě:

Zobrazit tiskovou zprávu

Ministr Dan Ťok přitom původně počítal s tím, že účas na svolávací akci ponechá na rozhodnutí jednotlivých majitelů:

Život řidiče | Škoda | Volkswagen | Dieselgate | Názory

V ČR je 148 tisíc aut dotčených kauzou VW. MDČR chce vlastní testy

To se jevilo jako rozumné. Úprava softwaru a v některých případech i hardwaru motorů TDI se totiž může odrazit nejen ve zhoršení provozních parametrů (spotřeba paliva), ale také ve zvýšené poruchovosti. Alespoň si to myslí specialista na emise a diagnostiku Libor Fleischhans: 

Technika | Volkswagen | Dieselgate | Názory

Odborník na emise říká: Software bych si aktualizovat nenechal

Dan Ťok změnil názor po schůzce se zástupci německých úřadů. V Německu naopak počítali s tím, že majitelé inkriminovaných aut nebudou mít na výběr. Ministr chce sladit postup i se všemi zeměmi Visegrádské skupiny. 

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 230 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 11 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků