Ministr dopravy Dan Ťok se seznámil s výsledky měření emisí

Ministr dopravy Dan Ťok se dnes v nezávislé zkušebně TÜV SÜD v Roztokách u Prahy seznámil s výsledky testů prvních dvou vozidel, testovaných v souvislosti s problematikou dieselových motorů z koncernu Volkswagen. Cílem testů bylo ověřit, že vybraná vozidla jako typ splňují emisní požadavky dané evropskými předpisy. Nezávislé testování na vzorových typech vozidel ověřilo tvrzení výrobce, že současné vozy koncernu VW s dieselovým motorem splňujícím normu Euro 6 jsou v pořádku. Testy budou pokračovat další etapou, která ověří, zda vozidla nemají zařízení zkreslující měření.

„Testovali jsme vůz Škoda Superb TDI 2.0 a Volkswagen Golf TDI 1.6, jako zástupce vozů s dieselovým motorem Euro 6. Tyto vozy podle standardního homologačního cyklu vyhověly homologačním podmínkám,“ řekl po seznámení s výsledky testů ministr dopravy Dan Ťok. Vozy s motory Euro 5, kterých by se údajně mělo falšování emisních testů týkat, chce ministerstvo otestovat v nejbližší době. Jakmile bude vyvinut speciální test, který bude simulovat podmínky normálního provozu (a měl by tak bránit zapnutí podvodného softwaru), ověří MD tyto typy vozů znovu, aby u nich ke zkreslování údajů o emisních hodnotách již nedocházelo. „Chceme mít jistotu, že homologační podmínky jsou splněny i tehdy, když by zafungoval podvodný software,“dodal Ťok.

Ministerstvo dopravy je v kontaktu s homologačními autoritami v Německu a Velké Británii a všechny postupy jsou koordinovány, aby došlo k co nejrychlejšímu vyřešení celé záležitosti.„Minulý týden jsem jednal se spolkovým ministrem dopravy Alexanderem Dobrindtem, který mě pozval na jednání speciální komise, která celou kauzu prošetřuje. Shodli jsme se, že musíme zajistit, aby se v budoucnu takové případy již neopakovaly,“ ujistil Ťok

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 230 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků