Ministr chce, aby mýtné brány měřily rychlost. Prý hlavně na uzavírkách

Budou mýtné brány na dálnicích měřit rychlost? Ministr dopravy by to tak chtěl.

Ministr dopravy Dan Ťok (ano, ten, který nechce na dálnici 150 km/h) hodlá využít mýtné brány na dálnicích a rychlostních silnicích i k měření rychlosti vozidel. Informují o tom novinky.cz a připomínají, že ministerstvo chce do roku 2020 utratit asi 20 miliard korun za moderní technologie sloužící k měření rychlosti a dohledu nad provozem. Na opravy a stavbu silnic ale prý peníze nejsou...

Zajímavosti | Život řidiče | Bezpečnost

Na dálnicích bude možné jezdit 150 km/h. Návrh prošel sněmovnou  

Občanské sdružení OSBID na svých facebookových stránkách upozorňuje, že věc má trochu jiný rozměr a cituje vyjádření pana ministra: „Použití klasických mobilních radarů v těchto místech je podle Ťoka zatím problematické, protože se nedaří pokuty za rychlou jízdu efektivně vybírat. S tím by měly takzvané kontrolní mýtné brány vybavené mimo jiné citlivými kamerami výrazně pomoci.“

Tady je úplně vidět snaha o zautomatizování výběru pokut za přestupky, které vlastně ani nemusí být přestupkem. Ale to bychom se dostali do úvah o naplnění materiálního znaku přestupku, zkrátka jestli je porušen nějaký právém chráněný zájem, že jedete na prázdné a přehledné suché dálnici třeba 150 km/h.

Zajímavosti | Život řidiče | Bezpečnost | Statistiky | Názory

Policejní statistika: Rychlost NENÍ nejčastější příčinou nehody

Ministerstvo nyní zadalo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) za úkol vypracovat zprávu o možnostech využití mýtných bran k měření rychlosti. Ministr i ŘSD tvrdí, že má jít především o dohled nad uzavírkami, kde prý narůstá počet nehod vlivem nepřiměřené rychlosti, roste počet srážek se stavební technikou a ŘSD uvádí, že za poslední tři roky zemřeli při kolizích dva jeho pracovníci.

Otázka je, jestli za těmito nehodami skutečně stojí vysoká rychlost, nebo spíše jen nepozornost nebo špatné odhadnutí situace. Jak praví policejní statistika, právě nevěnování se řízení a nepozornost jsou nejčastějšími příčinami nehod. Jenže systém odpustků za údajné přestupky se ve městech osvědčil a lidé ochotně platí. Tak proč nerozšířit stejný systém i na dálnice?

Mini Cooper 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 88 460 km
Cena: 349 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 240 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

včera | Stanislav Kolman | 72 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků