Ministr chce, aby mýtné brány měřily rychlost. Prý hlavně na uzavírkách

Budou mýtné brány na dálnicích měřit rychlost? Ministr dopravy by to tak chtěl.

Ministr dopravy Dan Ťok (ano, ten, který nechce na dálnici 150 km/h) hodlá využít mýtné brány na dálnicích a rychlostních silnicích i k měření rychlosti vozidel. Informují o tom novinky.cz a připomínají, že ministerstvo chce do roku 2020 utratit asi 20 miliard korun za moderní technologie sloužící k měření rychlosti a dohledu nad provozem. Na opravy a stavbu silnic ale prý peníze nejsou...

Zajímavosti | Život řidiče | Bezpečnost

Na dálnicích bude možné jezdit 150 km/h. Návrh prošel sněmovnou  

Občanské sdružení OSBID na svých facebookových stránkách upozorňuje, že věc má trochu jiný rozměr a cituje vyjádření pana ministra: „Použití klasických mobilních radarů v těchto místech je podle Ťoka zatím problematické, protože se nedaří pokuty za rychlou jízdu efektivně vybírat. S tím by měly takzvané kontrolní mýtné brány vybavené mimo jiné citlivými kamerami výrazně pomoci.“

Tady je úplně vidět snaha o zautomatizování výběru pokut za přestupky, které vlastně ani nemusí být přestupkem. Ale to bychom se dostali do úvah o naplnění materiálního znaku přestupku, zkrátka jestli je porušen nějaký právém chráněný zájem, že jedete na prázdné a přehledné suché dálnici třeba 150 km/h.

Zajímavosti | Život řidiče | Bezpečnost | Statistiky | Názory

Policejní statistika: Rychlost NENÍ nejčastější příčinou nehody

Ministerstvo nyní zadalo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) za úkol vypracovat zprávu o možnostech využití mýtných bran k měření rychlosti. Ministr i ŘSD tvrdí, že má jít především o dohled nad uzavírkami, kde prý narůstá počet nehod vlivem nepřiměřené rychlosti, roste počet srážek se stavební technikou a ŘSD uvádí, že za poslední tři roky zemřeli při kolizích dva jeho pracovníci.

Otázka je, jestli za těmito nehodami skutečně stojí vysoká rychlost, nebo spíše jen nepozornost nebo špatné odhadnutí situace. Jak praví policejní statistika, právě nevěnování se řízení a nepozornost jsou nejčastějšími příčinami nehod. Jenže systém odpustků za údajné přestupky se ve městech osvědčil a lidé ochotně platí. Tak proč nerozšířit stejný systém i na dálnice?

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 230 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků