Ministr Bárta obrátil. Hands-free za volantem se nebude zakazovat

Přestřelil, ustoupil tlaku veřejnosti, policie, mobilních operátorů nebo výrobců komunikační techniky? Těžko říct, ale jisté je, že telefonování při řízení automobilu s pomocí sady hands-free, jak to chtěl prosadit ministr dopravy Vít Bárta, se nebude postihovat.

„Stahuji svůj návrh na zákaz telefonování s hands-free při jízdě. Jsem velmi rád, že jsem tím rozpoutal vášnivou debatu,“ obrátil Bárta nečekaně v poněkud kontroverzní části zákona o silničním provozu.

Klepněte pro větší obrázek

Od začátku byli z předkládané novely rozpačití policisté, kteří tvrdili, že pro ně bude problém dokazovat, zda dotyčný řidič skutečně telefonoval. I když nyní může debata utichnout, ministerstvo dopravy ji považuje za užitečnou. „Domníváme se, že naším úkolem není jen předkládat dokumenty, s nimiž je stoprocentní souhlas, ale i nabízet témata k diskuzi,“ řekl AutoRevue.cz tiskový mluvčí ministerstvo dopravy Jakub Ptačinský.

Záměrem bylo otevřít téma?

„Ministr rozvířil debatu proto, že měl po vyhodnocení testů a vyjádření dopravních psychologů na mysli ochranu života a zdraví cestujících. Za poslední měsíc ale přešla diskuse až do osobních ataků, které přestaly opouštět odbornou rovinu, a to byl okamžik, kdy se ministr rozhodl debatu ukončit,“ vysvětlil situaci mluvčí.

Odpor proti zákazu hands-free byl prý ze strany veřejnosti tak silný, že by nebyla šance na jeho prosazení. „Teď nemá cenu jitřit emoce a chodit hlavou proti zdi s dokumentem, s nímž je tak masivní nesouhlas. Záměr otevřít toto téma se podle nás naplnil, ale v této chvíli od návrhu upouštíme,“ uzavřel Ptačinský.

Přitroublý nápad

Kdyby se zákaz podařilo prosadit, byl v Evropě patrně ojedinělý, navíc některé vozy mají systém zabudovaný již v palubní desce. „Pokud by pan Bárta na omezení telefonování s hands-free trval, logicky by mělo skončit i poslouchání rádia a CD přehrávače při jízdě, mluvení se spolujezdcem a také by se měl vymezit prostor řidiče od zbytku vozu, aby ho nic nerušilo,“ poznamenal pro AutoRevue.cz ekonom a analytik Liberálního institutu Miroslav Ševčík.

„Odvolání zákazu je určitě i důsledek ekonomického tlaku ze strany výrobců telefonů. Podle mě mají někteří ministři občas přitroublé nápady,“ vyjádřil svůj názor.

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 230 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků