Ministerstvo dopravy ČR vs. Dieselgate: Mnoho povyku pro nic

Ministr dopravy se vložil do emisní kauzy koncernu Volkswagen s tím, že se hodlá všechno prošetřit. Zaslali jsme na ministerstvo několik otázek typu „co se má vlastně na dotčených autech opravovat, když normálně projdou na STK a tedy jsou v pořádku“. Bohužel odpovědi jsme zatím nedostali, ale ministerstvo zaslalo k tomuto tématu několik jiných otázek a svých odpovědí. Z nich vyplývá důležitá věc. Provozovatelům dotčených automobilů může být tato kauza úplně ukradená.

Ministerstvo totiž chce svolat prostřednictvím své organizace Centrum služeb pro silniční dopravu dotčená auta do servisu, aby provozovatel dostal možnost nechat si vůz zkontrolovat, ale pokud na výzvu reagovat nebude, nic se neděje. Provozovatel totiž nemá povinnost se do servisu dostavit. Přesně řečeno, v souvislosti s takzvanou kauzou Dieselgate neplynou pro provozovatele dotčených vozů žádné povinnosti a auta mohou dále jezdit po silnicích. Celou tiskovou zprávu MDČR najdete níže.

Byznys

Švýcaři zastavili prodej části aut z koncernu VW včetně škodovek

Škoda pak na náš přímý dotaz napsala, že se intenzivně pracuje na technickém řešení. „Technický vývoj skupiny Volkswagen intenzivně pracuje na technickém řešení. Jakmile budou známa relevantní fakta, budeme odpovídajícím způsobem informovat zákazníky. S všemi našimi obchodními partnery značky ŠKODA v ČR jsem v úzkém kontaktu, jsou informováni. Zachování důvěry zákazníků, obchodních partnerů značky i veřejnosti je pro nás záležitostí maximální důležitosti.

Všechna dotčená vozidla jsou naprosto bezpečná a plně schopná dalšího provozu. Celá kauza se týká výhradně složení emitovaných výfukových plynů. Je zcela bez diskuze, že přijímáme plnou zodpovědnost na řešení této nesrovnalosti včetně případné zákaznické péče,“ píše se doslova v odpovědi. Společnost Porsche Česká republika coby importér VW, Audi a Seat se k tomuto problému vyjadřovat nechce. 

Zobrazit tiskovou zprávu
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 230 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků