Ministerstva se dohodla na modernizaci dálnice D1. Konečně

Zahájení generální opravy dálnice D1 mezi Prahou a Brnem by už nemělo nic bránit. Ministerstva dopravy a životního prostředí dnes podepsala generální dohodu o podmínkách modernizace z hlediska migrace velkých živočichů; smlouvu podepsali náměstci obou ministerstev.

Na dohodu s ministerstvem životního prostředí čekalo vydání stavebních povolení na úseky Loket - Hořice, Větrný Jeníkov - Jihlava a Velká Bíteš - Devět křížů o celkové délce 23 km.

 

„Přes dálnici D1 se postaví nové koridory pro migraci zvěře. Dálnice je jednou z největších umělých bariér pro zvěř v ČR,“ uvedl náměstek ministra životního prostředí Tomáš Tesař.

 

Při rekonstrukci dálnice vzniknou dva 40 metrů široké nadchody na 94. a 175. kilometru a další dva menší přechody. Přechody budou ze dřeva namísto původně plánovaného betonu, což sníží náklady ze 300 na 30 milionů korun.

Oprava D1 mohla být zcela zastavená kvůli chybějící dokumentaci právě k aktuálně zahájené stavbě nových migračních koridorů. MŽP vyšlo projektu vstříc a pro změny v projektu uznalo původní posouzení vlivu stavby na životní prostředí z roku 2010. Dohoda navíc zajišťuje, že MŽP nebude požadovat další opatření k migraci zvěře v rámci projednávání jednotlivých stavebních povolení.

Při modernizaci bude vyměněna a rozšířena vozovka, renovace čeká dálniční mosty i kanalizační systém. ŘSD má nyní stavební povolení na části mezi Lhotkou a Velkou Bíteší a nepravomocné povolení na úsek mezi Šternovem a Psáři.

Začátek v září?

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) již vypsalo tendry na modernizaci prvních pěti úseků v celkové délce 40 km v hodnotě 4,4 miliardy korun. Nedávno kvůli zpřesnění kvalifikačních předpokladů prodloužilo termín pro podání nabídek o měsíc na 12. června. Stavět by se tak mohlo začít v září a oprava prvních úseků má skončit do konce roku 2013, uvedl náměstek ministra dopravy Lukáš Hampl.

Modernizaci ve Středočeském kraji by mohlo pozdržet odvolání provozovatele motorestu U Rybiček na 42. kilometru. Ten se obává, že kvůli modernizaci dálnice přijde o příjezd k motorestu a ten skončí.

Opravu nejstarší tuzemské dálnice ŘSD připravuje tak, aby mohla být spolufinancována z peněz Evropské unie. Ze strany Bruselu v současnosti není patrný žádný problém, uvedl Hampl. Na modernizaci dálnice je v plánu staveb dopravní infrastruktury vyčleněno 23,6 miliardy korun.

Zdroj: E15.cz
 

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 230 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 10 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků