Ministerstva se dohodla na modernizaci dálnice D1. Konečně

Ministerstva se dohodla na modernizaci dálnice D1. Konečně

Zahájení generální opravy dálnice D1 mezi Prahou a Brnem by už nemělo nic bránit. Ministerstva dopravy a životního prostředí dnes podepsala generální dohodu o podmínkách modernizace z hlediska migrace velkých živočichů; smlouvu podepsali náměstci obou ministerstev.

Na dohodu s ministerstvem životního prostředí čekalo vydání stavebních povolení na úseky Loket - Hořice, Větrný Jeníkov - Jihlava a Velká Bíteš - Devět křížů o celkové délce 23 km.

 

„Přes dálnici D1 se postaví nové koridory pro migraci zvěře. Dálnice je jednou z největších umělých bariér pro zvěř v ČR,“ uvedl náměstek ministra životního prostředí Tomáš Tesař.

 

Při rekonstrukci dálnice vzniknou dva 40 metrů široké nadchody na 94. a 175. kilometru a další dva menší přechody. Přechody budou ze dřeva namísto původně plánovaného betonu, což sníží náklady ze 300 na 30 milionů korun.

Oprava D1 mohla být zcela zastavená kvůli chybějící dokumentaci právě k aktuálně zahájené stavbě nových migračních koridorů. MŽP vyšlo projektu vstříc a pro změny v projektu uznalo původní posouzení vlivu stavby na životní prostředí z roku 2010. Dohoda navíc zajišťuje, že MŽP nebude požadovat další opatření k migraci zvěře v rámci projednávání jednotlivých stavebních povolení.

Při modernizaci bude vyměněna a rozšířena vozovka, renovace čeká dálniční mosty i kanalizační systém. ŘSD má nyní stavební povolení na části mezi Lhotkou a Velkou Bíteší a nepravomocné povolení na úsek mezi Šternovem a Psáři.

Začátek v září?

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) již vypsalo tendry na modernizaci prvních pěti úseků v celkové délce 40 km v hodnotě 4,4 miliardy korun. Nedávno kvůli zpřesnění kvalifikačních předpokladů prodloužilo termín pro podání nabídek o měsíc na 12. června. Stavět by se tak mohlo začít v září a oprava prvních úseků má skončit do konce roku 2013, uvedl náměstek ministra dopravy Lukáš Hampl.

Modernizaci ve Středočeském kraji by mohlo pozdržet odvolání provozovatele motorestu U Rybiček na 42. kilometru. Ten se obává, že kvůli modernizaci dálnice přijde o příjezd k motorestu a ten skončí.

Opravu nejstarší tuzemské dálnice ŘSD připravuje tak, aby mohla být spolufinancována z peněz Evropské unie. Ze strany Bruselu v současnosti není patrný žádný problém, uvedl Hampl. Na modernizaci dálnice je v plánu staveb dopravní infrastruktury vyčleněno 23,6 miliardy korun.

Zdroj: E15.cz
 

Doporučujeme

Články odjinud