Tento tzv. zpřísněný bezpečnostní test je jenom onanie o ničem. To, co je zásadní nikdo neřeší :- smrtelné nebezpečí při nárazech pod kamion viz. dnešní nehoda v prágluhttp://video.idnes.cz/... - provoz autobusů, pro které platí nesmyslně mírné až žádné bezpečnostní pravidla viz. devastující následky po nehodě u Nažidel... a v tom by se dalo pokračovat.
Tak na takovéhle nehody je jen jediné řešení - nejezdit.
Co na to říct, z testů bezpečnosti se stal prostě marketing. Když už jsme pod nátlakem opustili staré "Jezdi a nebourej" a začali stavět rakve ze kterých není vidět ven pod heslem "Bourej a neumři", tak teď vlastně zjišťujeme, že je nám to celé na houby. Tyhle testy dokazují jediné, pokud nabouráte jinak než podle toho jak bylo vaše auto testováno, je vlastně po vás, test netest. Možná by bylo lepší zase se vrátit k tomu "Jezdi a nebourej". Jenže ono to jaksi nejde, protože to bychom se museli znovu naučit řídit a vyndat z aut veškeré ty asistenty o kterých se většina lidí myslí, že dokážou řádit auto sami a taky ho dokážou přimět aby porušovalo fyzikální zákony.
To je přesně ono - vše, na co se dnes podíváme, je už pouze a jen marketing, obchod a něčí kšeft.
MEGALOL!!!!Jáj to je perdel..., tak tohle snad ani amici nemyslí vážně, to je výsměch... Narvat auto v podstate krajem karoserie do nedeformovatelné železobetonové překážky..., se nedivím, že žádné auto neuspělo, možná leda tank, případně (jak je jistě už běžné) auto, které na tento typ havárie je navrženo... Je to jejich ostuda a je vidno, že si tito ammici mohou podat ruce s ADACem... No jejich status a nezávislost jsou vlastně v zásadě shodné s tím, co nyní požívá ADAC.TAkže Amici fuj... (ten Spark jako jediný bourající půlkou auta a na polystyren... dobrej joke)...:-D:-D:-D
Ber to tak, že v reálném provozu tě takto může líznout kamion. Ano ten je do určité míry deformovatelný, jenže nestojí - jede proti. Následky nárazu budou podobné.Jinak tím testem prochází i auta, která na tento test nebyla navržena (byla navržena 10let před zavedením tohoto testu)
je to pitomost a zrovna se divím, že ty si na tom honíš triko, když se podíváš jak dopadla třeba XC 90... Ta při tom testu ztratila i kolo...Jinak na výsledek figuríny pak v případě bodů je to jen o tom, že jestli ji chytl bag na 100% a nebo ne...Pokud ten test budu u jakéhokoliv auta nestavěného zase na tento test zkoušet opakovaně, tak bych i věřil, že budu mít 8 různých výsledků... Stačilo by jen mírně změnit úhel.Ano možná má test opodstatnění, ale to nic nemění na tom, že takhle simulovaná srážka je prasárna... Viz nehody z posledních dnů... Je nefér psát něco o tom, že s F 500 nepřežiješ střet s kamionem. To je logický... Jenomže ten střet (napíšu to speciálně tobě, když už tady ze sebe děláš toho blba) nepřežiješ ani v tom NEJVĚTŠÍM VOLVU na světě...Prostě je nefér vyvolávání podobné paniky a není to nic jiného než nečistý obchodní boj...
Nijak překvapivý výsledek, i větší auta propadla, neboť byla postavena dle specifikace testu, který byl prováděn do roku 2012. Nejnovější typy aut s novým testem problém vesměs nemají. Nové testy mají svoji logiku. Auta se málokdy střetnou čelně. Např. předchozí generace Lexusu IS na nové testy také doplatila (německá konkurence na tom byla stejně, aby se germanofilové škodolibě neradovali). Při provedení nového testu se v tomto případě ukázalo, že hlava řidiče mine airbag. A to je problém, který původní testy neodhalily.
kecy, prošla i auta vyrobená 10let před tímto testem. Navíc auta se nemají stavět na testy, ale na reálný provoz, reálné nehody atp. Bohužel to umí málokdo. Se zbytkem souhlas - tento test přínos má, ukáže jak kvalitně je konstruováno uchycení volantu. Minout částečně airbag a ještě navíc jím dostat ránu do rotace - to je o zlomení vazu.
Nevíte někdo, proč ten chevy bourá při předsazení do deformovatelné překážky, zatímco ostatní do tvrdé, železné?
Bo by to ta korejsko-americká nevydržela ;)
ked si pozriem taketo videohttps://www.youtube.com/watch... tak mi je jasne ze by som si radsej sadol do toho "maleho"ziadne americke auto nie je bezpecnejsie ako europske (v rovnakej kategorii), ziadne nie je lepsie spracovane, jedine v com su "lepsie" je cenovka :)
To video ma tolik disliku z jednoho zasadniho duvodu a to je ten ze volvo nema motor.
Nebo to dopadne takto:http://mercede.s.cz/gallery/v/sony_policka/Fo... ... A to bych řekl, že Corsa ještě celkem obstála. Kdysi bylo na netu video crashtestu Mamuta s trojkovým golfem. Ten v podstatě až po B-sloupek přestal existovat.
Nemůžete ale srovnávat 20 let starý design s moderním. Volvo je sice větší a těžší, ale v té době technika nebyla na úrovni, na jaké byla při vývoji Modusu. Navíc tohle Volvo existovalo dávno před tím, než byly zavedeny nárazové zkoušky EuroNCAP a jim podobné, který svými na tehdejší dobu velmi vysokými požadavky posunuly bezpečnost evropských vozů o míle vpřed tím, že úspěch v nich byl pro automobilky obrovský marketingový tah.Na druhou stranu auta je nebezpečí, že se cílem vývoje auta místo bezpečnosti stane plnění bodů v testech ...
Volvo má v tomto případě vymontovaný motor, jak lze na první pohled vidět. V opačném případně by z modusu zbyly jen atomy.
pan bude asi odbornik....volvo ma predovsetkym motor ulozeny pozdlzne a pri havarii s polovicnym prekrytim to vyzera tak ako v tom videu. tak z velkeho volva "zbyly jen atomy" :)http://www.euroncap.com/results/renault/modus.aspx... neviem ci nahodou nebol modus prve male auto co dostalo 5*
Už jsem to tu psal jednou, vždy je to o konkrétních dvou autechViz.:No ono to ani s tou bezpečností není až tak uplně pravda, nejspíše se odkazujete na na tento crash test https://www.youtube.com/watch... kde Volvo 940 dopadlo opravdu o hodně hůře, než Renault. Ale byl proveden i crash test s Toyotou Yaris, kde už to nebylo tak jednoznačné. Konkrétně https://www.youtube.com/watch... (kdyby měl někdo zájem, mohu dodat i odkaz na podrobné výsledky) a Volvo sice hůře ochránilo nohy, ale zase oblast hrudníku na tom byla lépe. Osobně si myslím, že to nejsou až tak špatné výsledky na auto z roku 1996 (konstrukčně ještě starší). Ale cosi budem nalhávat, nejbezpečnější je auto tehdy, když se s ním nebourá :D
je medzi nimi 14 rokov...dal som to sem len preto aby niekto dokola netvrdil ze male musi byt zakonite "malo bezpecne"myslim ze realna zrazka aut ukaze daleko viac ako NCAP alebo IIHS, v tejto zrazke obstal modus celkom slusne.
dle IIHS je Chevrolet z vybrané desítky nejbezpečnější, ale dle Euro NCAP získal jen 4*. Fiat 500 dopadl dle IIHS nejhůř, podle Euro NCAP má ale nejvyšší hodnocení 5*. Tak a teď babo raď, komu věřit?
rash testy od IIHS jsou daleko reálnější než umělé crash testy od Euro NCAP
Umělý je spíš ten od IIHS ... nebo spíš zmanipulovaný v tomto konkrétním případě. Všechny auto jdou do železné stěny a MIMO výztuhu, a jediný Spark jde do defomovatelné překážky a NA výztuhu. Což je hodně zásadní záležitost
Spíš to bude špatně vybrané video, on ten Spark samozřejmě prošel i tím testem do tvrdé překážky, ale ve videu to je vloženo jako porovnání, jak dopadnou auta při klasickém testu a v tom jejich "novém". Video Sparku je zde http://www.youtube.com/watch... a už z videa jde poznat, že tam řidič aspoň trefil airbag...
To je spíš "správně" vybrané video. O rozdílu mezi těma testama mluví uplně na začátku, tam kde je video se Sparkem, tak mluví o tom, jak Spark dopadl v jejich testu. A ani ho tam neukážou. Detroit prostě potřebuje "nezávisle" mediálně podpořit.
Kdyz to nevyslo s toyotou a zaseknutym pedalem, zkusi to jinak.
Ony jsou ty crash test IIHS nějaké "přirozené"? Vždyť se v podstatě změnil jen jeden parametr, o kterém ovšem obě organizace tvrdí, že vychází ze statistik reálných nehod.
Proč se mi zdá že jediný auto který to zvládlo je Chevrolet tj. americká značka i když to jinak je to Daewoo. A ostatní auta neprošli. Přijde mi to jak zmanipulovaný pro posílení prodeje Chevroletů protože američani si na bezpečnost potrpí a všechny americký automobilky vyráběj samý velký auta jedině.
A co je na tom tak překvapivého? Auto, kde má posádka nohy půl metru od nárazníku, mezi tím nedeformovatelný motor a navíc je o několik metráků lehčí než průměr toho co po silnicích jezdí, nemůže být při havárii pro posádku bezpečné. I kdyby byla karosérie tak pevná, že by vydržela, zpomalení bude pro posádku kvůli absenci deformační zóny smrtící. Na to stačí selský rozum....
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.