Mini zahajuje prodej svého nejdůležitějšího vozu. Je tu Countryman II

Nová generace stylového vozu se oproti té minulé zvětšila na délku o dvacet centimetrů. Také v ostatních směrech došlo k nárůstu velikosti.

Již 431 centimetrů měří na délku druhá generace modelu Countryman. Je to o plných dvacet více než v případě prvního provedení tohoto vozu.

Za rozhodnutí uvést malé SUV na trh si vedení značky, která spadá do koncernu BMW, určitě blahořečí. Od roku 2010 se ho totiž prodalo již přes 540 tisíc kusů, a třeba v České republice se jedná o nejžádanější typ Mini.

Mini sice tvrdí, že teď jde o automobil vhodný pro pět cestujících, my bychom po krátkém seznámení se stojícím vozem jednu osobu raději ubrali. Nicméně, faktem je, že dospělý člověk i s výškou nad 180 centimetrů nemá problém usednout na zadní sedačku za stejně vysokého jedince sedícího vpředu.

Testy | Kombi | Mini

Rychlý test Mini Clubman Cooper S: Lepší, než si myslíte

Zadní sedačky je teď navíc možné posouvat v rozsahu třináct centimetrů, lze také polohovat jednotlivá opěradla, která jsou rozdělena v praktickém poměru 40:20:40.

Objem kufru dosáhl teď na 450 litrů, což je hodnota dostačující pro rodinný víkendový pobyt. Díky možnosti nechat si namontovat pohon všech kol (standardem je pohon přední nápravy), pak lze podnikat výpravy i do poměrně nepřístupných míst.

Tam se pak může hodit zajímavá "vychytávka", což je jakési polstrování umožňující pohodlné sezení na nakládací hraně zavazadlového otvoru.

Mini zatím začíná s prodejem základních i "S" verzí se zážehovými i vznětovými motory, za měsíc ale bude na trhu také John Cooper Works a plug-in hybridní varianta. U ní bude benzinový motor pohánět přední kola, roztáčení těch zadních obstará elektromotor. Půjde tedy také o "čtyřkolku", která v čistě elektrickém režimu zvládne ujet čtyři desítky kilometrů.

Základní pohonnou jednotkou je tříválec 1,5 s výkonem 100 kW (136 koňských sil), všechny ostatní agregáty pod kapotou jsou čtyřválce. Zážehová verze S má výkon 141 kW. Dieselový countryman "D" rozpohybovává turbodiesel 110 kW, verzi "SD" pohání až 140 kW.

Motory jsou propojeny buď se šestistupňovými manuálními převodovkami, případně s osmistupňovým automatem.

Život řidiče | Technika | Kombi | Palivo | Seat

Změřili jsme benzin s oktanovým číslem 95, 98 a 100. Výsledek překvapil

V základní výbavě je manuální klimatizace, šestnáctipalcová kola z lehkých slitin, tempomat, šest airbagů, systém varování před čelním nárazem, multifunkční kožený volant, rádio, šest airbagů, startovací tlačítko a elektrická parkovací brzda.

Za příplatek je možno vůz vybavit například LED předními světlomety, multimediálním systémem s dotykovou obrazovkou, adaptivními tlumiči a samozřejmě spoustou komfortních a bezpečnostních elektronických asistenčních systémů.

Základní cena vozu je nastavena na úroveň 664 300 Kč, nejlevnější vůz s pohonem 4x4 je za 716 300. Nejdražší je pak zatím (do příchodu John Cooper Works) Mini Cooper SD ALL4. Na něj je třeba si připravit 930 800 Kč. 

Obsáhlou fotogalerii představující druhé provedení vozu Mini Countryman si můžete prohlédnout níže:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 230 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků