Mini: výroba současné generace skončila, překonala 1 mil. kusů

Je čas na střídání stráží a výměnu technologických prvků. Produkce stávajícího Mini byla ukončena.

Výroba aktuálního Mini, jako základního prvku této divize koncernu BMW Group, byla v oxfordské továrně zahájena v roce 2006. Z jejích linek od té doby sjelo 1 041 412 vozů tohoto typu, včetně předchozí generace uvedené v roce 2001 tam pak vzniklo celkem 1 863 289 těchto třídveřových hatchbacků. Pokud jde o celkovou produkci všech vozů značky Mini, které se v Oxfordu vyrábějí, ta od roku 2001 překročila 2,4 mil. automobilů.

Zcela nové Mini Cooper (F56) bylo představeno teprve před měsícem a v Evropě se začne prodávat na jaře roku 2014, ovšem výroba bude zahájena už za několik týdnů. Přípravy na její start si vyžádaly investice ve výši přibližně 900 milionů eur, které putují do všech tří britských továren Mini. Kromě Oxfordu, kde probíhá konečná montáž vozů, to jsou lisovna ve Swindonu a motorárna Hams Hall.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 120 097 km
Cena: 125 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků