Mini Vision Concept: takto bude vypadat nové Mini?

Šéfdesignér značky Mini dnes světu představil studii Mini Vision, jež má naznačit, jakým směrem se budou v dohledné budoucnosti ubírat kroky jeho týmu.

Stávající provedení základního modelu značky Mini One/Cooper není na trhu již žádným nováčkem (ve svém aktuálním provedení se Mini prodává již déle než tři roky), takže představení jeho nové generace je již spíše otázkou týdnů. Špionážní snímky z testování nového Mini jsme vám nabídli již před několika dny, dnes zvědavost veřejnosti podpořila oficiální premiéra koncepční studie Mini Vision Concept.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová generace Mini bude vycházet z tohoto konceptu

Jak pohled na zmíněné špionážní snímky, tak i kresby nové studie dokazují, že po stylistické ani koncepční stránce se žádné revoluce obávat nemusíme. Studie Vision Concept má být jakousi do detailů propracovanou ukázkou celkového pojetí nového Mini, nejde přitom zatím o skutečný prototyp, ale o trojrozměrný počítačový model. Šéfdesignér značky Mini Anders Warming a jeho tým díky tomu mohli rychle a levně zkoušet různé nápady.

Testy | Zajímavosti | Design | Premiéry | Sportovní auta | Příslušenství | Mini

Test: Mini Cooper S Rauno Aaltonen - Eldorádo na dosah

Také nová studie Mini Vision Concept do značné míry vychází z historické předlohy v podobě prvního Issigonisova Mini. Návaznost na něj i novodobé Mini je u konceptu dobře patrná už z proporcí karoserie. Přídi dominuje šestiúhelníková maska chladiče, jež nese nejen náznakový nárazník, ale také mlhovky. Elipsovité hlavní světlomety jsou sice složeny výhradně z LED, ale opět jde o typický prvek Mini, nevšimnout si nelze ani opticky průběžného zasklení karoserie kol dokola.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Od prvního pohledu je příslušnost ke značce Mini dobře patrná

Je samozřejmé, že značná pozornost byla věnována rovněž aerodynamice této studie, o čemž svědčí také jemné prolisy a sada úzkých ventilačních otvorů v předních blatnících před i za koly, jež zřejmě vycházejí z trendů, které u svých sériových modelů již uplatňuje mateřský koncern BMW Group. Ke snížení odporu vzduchu a optimalizaci proudění mají přispět také poměrně malá zpětná zrcátka nebo výrazný, do střech včleněný spoiler nad zadním oknem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Středu palubní desky vévodí typický kruhový přístroj, ovšem pro sérii se jistě dočkáme ještě řady úprav (snad ne k horšímu...) 

Neméně masivním dojmem působí také zadní část karoserie studie Mini Vision Concept, která nese dvojici koncovek výfuků uprostřed pod zadním nárazníkem a velké sdružené svítilny, jejichž vnitřní tvarování ale jasně odkazuje na aktuální Mini. Také interiér si zachovává typické znaky svých předchůdců, mohutný kruhový prvek uprostřed palubní desky byl oproti původním předpokladům zachován, ovšem analogovému tachometru již zřejmě sloužit nebude...

Mini Cooper 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 88 460 km
Cena: 349 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 240 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek