Mini si patentovalo značky Maxi a Mini-Maxi, bude stavět i auta pro hasiče

Ženevská studie Mini Clubman Concept potvrdila, že značka Mini bude expandovat i mezi větší kategorie automobilů. Ale tím to pouze začíná…

Už při prvním svezení s novým Mini (F56) jsme konstatovali, že vůz je oproti svému předchůdci ve všech ohledech větší. To bývá u mezigeneračních obměn celkem běžné, i když se tento trend postupně zpomaluje s důrazem na omezování spotřeby paliva a emisí CO2. Značka Mini ale opravdu míří výše směrem k větším a dražším vozům, na nichž má mateřský koncern BMW Group větší marže.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mini-Maxi jako kompaktní hasičský speciál Clubman Forte a nově registrované logo značky Maxi

Jedním z prvních hmatatelných důkazů se stal letos v Ženevě prezentovaný a sériové verzi již blízký koncept Mini Clubman, jenž oproti stávající generaci disponuje čtveřicí plnohodnotných bočních dveří a základními proporcemi karoserie nemá daleko ke Škodě Fabii Combi. Nový Clubman sice zachová typický kruhový element na středu palubní desky, ten je však menší než dosud, přičemž vlastně design celého vozu míří k „dospělejším“ kategoriím automobilů.

Design | Autosalony | Kombi | Premiéry | Mini | Ženeva 2014

Mini Clubman vyroste v regulérní kombík, „mini“ není ani náhodou

Právě nový Clubman by se měl stát vůbec prvním automobilem značky, jenž bude nabízen v nově zřízené divizi Mini Commercial Vehicles reprezentované nově zavedenou značkou Maxi, jež bude lépe odpovídat povaze připravovaného sortimentu. Jak je vidět ze snímku z patentového úřadu, nové vozy budou disponovat původním znakem Mini, ovšem se středem opatřeným již jménem Maxi.

Design | Sportovní auta | Hatchbacky | Premiéry | První svezení | Mini

První svezení – Mini (F56): civilizace, přesto legrace

Nový Maxi Clubman se ve své sériové verzi představí zřejmě již na podzimním autosalonu v Paříži, ale tím to nekončí. Už na příštím autosalonu v Ženevě má být uvedena nová podskupina Mini-Maxi specializovaná na výrobu speciálních automobilů pro hasičské sbory. Ty mají oslovit zejména příznivou cenou danou přímým odvozením speciálů z velkosériových vozů. Prvním modelem značky Mini-Maxi se stane typ Mini-Maxi Clubman Forte, jehož zatím jediný snímek vám jako vůbec první a zcela exkluzivně přinášíme.

Tajné | Zajímavosti | Design | Škoda | Sportovní auta | Fascinace | Paparazzi | Škoda Superb

Škoda Superb Sportback takřka bez maskování (spy photos)

Expanze automobilek mimo zavedená teritoria je dnes v zápase o každého zákazníka běžným jevem. Připomeňme, že česká automobilka Škoda Auto v okolí finského města Vuouppjärvi stále ještě testuje své první sériové „čtyřdveřové kupé“ Škoda Superb Sportback
 

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 230 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků