Mini se vrací do světových rally, s crossoverem

Automobilka Mini oficiálně oznámila, že se chystá k velkému návratu do automobilových soutěží. Výchozím modelem se ale nestává klasické Mini, ale překvapivě nový crossover Countryman a o vývoj se postará legendární firma Prodrive. Novinka se objeví na vybraných závodech během příští sezóny, aby pak nastoupila do kompletního seriálu v roce 2012.

Countryman WRC bude osazen přeplňovaným čtyřválcem s objemem 1,6 l připravovaným u BMW Motorsport a trvalým pohonem všech kol a pustí se do soubojů především s Fordem Fiesta a Citroënem DS3. První prototyp vznikne během letošního podzimu a po náběhu výroby si tento model budou moci objednávat i soukromé týmy.

Připomeňme, že původní stroje Mini se s výtečnými úspěchy účastnily světových rally, zatímco společnost Prodrive se podepsala například pod vítězné stroje Subaru Impreza (Colin McRae a Richard Burns si s nimi dojeli pro tituly) nebo BMW M3 na sklonku osmdesátých let.

Klepněte pro větší obrázek
Mini Countryman WRC
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 120 097 km
Cena: 125 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků