Mini sází na elektřinu. Představilo svůj první plug-in hybrid

Vedení britské značky ukázalo světu svůj vůbec první plug-in hybridní vůz, který má kombinovat potěšení z jízdy s nulovými emisemi.

První hybridní počin značky Mini ukázali světu viceprezident společnosti Sebastian Mackensen a produktový ředitel Peter Wolf. Vývojový proces sériové podoby je už téměř u konce, vůz bude pohánět spalovací motor kombinovaný s elektromotorem. Ten je v modelu značky Mini obsazen vůbec poprvé a umožňuje jízdu výhradně na elektřinu.

Testy | Kabriolety | Mini

Test Mini Cabrio Cooper S – Klukům vstup povolen!

„S tímto modelem chceme zákazníky značky Mini přesvědčit o výhodách hybridního pohonu,“ uvedl při představení novinky Mackensen, který zároveň informuje, že výrobce si chce i u nového automobilu zachovat své tradiční DNA. „Na ty, kteří už mají s hybridním vozem zkušenost, chceme zapůsobit motokárovým pocitem z řízení.“

Vůz byl zatím ukázán pouze v kamuflážní fólii, víme alespoň pár drobností. Nabíjecí zásuvka pro akumulátor je integrována do mřížky na levém boku. Tlačítko start/stop se nachází uprostřed palubní desky, avšak namísto klasické červené barvy nyní svítí žlutě. Automobil vždy startuje v elektrickém režimu, takže celý tento proces je opravdu tichý.

Elektromobily | BMW

BMW nabídne nové generace X3 i Mini s elektrickým pohonem

„Pokud jde o podvozek, oproti verzím s konvenčním pohonem se nic nezměnilo,“ řekl Wolf. „Díky komponentům eDrive se nám podařilo snížit těžiště a dosáhnout lepšího rozložení hmotnosti mezi nápravami.“

Hybridní uspořádání přináší i další výhodu: elektrický motor přenáší svůj výkon na zadní kola, spalovací motor na přední. Protože je systém inteligentního řízení spotřeby spojen s elektronickým stabilizačním systémem DSC, jsou trakce a jízdní stabilita vzájemně optimalizovány. „Jakmile nastane jakékoliv riziko prokluzu kol, je aktivována druhá pohonná jednotka, která zajistí doplňkovou trakci při rozjezdu nebo obstará dokonalou přesnost při průjezdu zatáčkou,“ vysvětluje Wolf.

I když to zatím není oficiální, dá se předpokládat, že Mini do svého nejnovějšího počinu nakombinuje pohonné jednotky z automobilů BMW. Z i8 by tento hybrid mohl dostat 1,5litrový zážehový tříválec o výkonu až 170 kW. Hybridní systém si pak s největší pravděpodobností vypůjčí z modelu 225xe Active Tourer.

Tajné | Sportovní auta | Honda | Hybridy | Kupé

Honda ZSX bude slabší a dostupnější hybridní sourozenec NSX

O dojezdových vzdálenostech vedení společnosti zatím mlčí. Informovalo alespoň o maximálních rychlostech. Ve standardním režimu Auto eDrive vyvine vůz rychlost až 80 km/h, v případě Max eDrive pak 125 km/h. Pro Mackensena je důležitým faktem i to, že elektrického pohonu lze využívat i ve vyšších rychlostech, ne jen v případě pomalejší jízdy po městě.

Zajímavou novinkou je také režim Save battery. V něm je automobil poháněn spalovacím agregátem, zatímco vysokonapěťový akumulátor si drží svou úroveň nabití, případně se pomocí generátoru může i dobíjet.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 75 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2002
Stav: 300 000 km
Cena: 40 000 Kč
BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 180 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák | 8 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků