Mini sází na elektřinu. Představilo svůj první plug-in hybrid

Vedení britské značky ukázalo světu svůj vůbec první plug-in hybridní vůz, který má kombinovat potěšení z jízdy s nulovými emisemi.

První hybridní počin značky Mini ukázali světu viceprezident společnosti Sebastian Mackensen a produktový ředitel Peter Wolf. Vývojový proces sériové podoby je už téměř u konce, vůz bude pohánět spalovací motor kombinovaný s elektromotorem. Ten je v modelu značky Mini obsazen vůbec poprvé a umožňuje jízdu výhradně na elektřinu.

Testy | Kabriolety | Mini

Test Mini Cabrio Cooper S – Klukům vstup povolen!

„S tímto modelem chceme zákazníky značky Mini přesvědčit o výhodách hybridního pohonu,“ uvedl při představení novinky Mackensen, který zároveň informuje, že výrobce si chce i u nového automobilu zachovat své tradiční DNA. „Na ty, kteří už mají s hybridním vozem zkušenost, chceme zapůsobit motokárovým pocitem z řízení.“

Vůz byl zatím ukázán pouze v kamuflážní fólii, víme alespoň pár drobností. Nabíjecí zásuvka pro akumulátor je integrována do mřížky na levém boku. Tlačítko start/stop se nachází uprostřed palubní desky, avšak namísto klasické červené barvy nyní svítí žlutě. Automobil vždy startuje v elektrickém režimu, takže celý tento proces je opravdu tichý.

Elektromobily | BMW

BMW nabídne nové generace X3 i Mini s elektrickým pohonem

„Pokud jde o podvozek, oproti verzím s konvenčním pohonem se nic nezměnilo,“ řekl Wolf. „Díky komponentům eDrive se nám podařilo snížit těžiště a dosáhnout lepšího rozložení hmotnosti mezi nápravami.“

Hybridní uspořádání přináší i další výhodu: elektrický motor přenáší svůj výkon na zadní kola, spalovací motor na přední. Protože je systém inteligentního řízení spotřeby spojen s elektronickým stabilizačním systémem DSC, jsou trakce a jízdní stabilita vzájemně optimalizovány. „Jakmile nastane jakékoliv riziko prokluzu kol, je aktivována druhá pohonná jednotka, která zajistí doplňkovou trakci při rozjezdu nebo obstará dokonalou přesnost při průjezdu zatáčkou,“ vysvětluje Wolf.

I když to zatím není oficiální, dá se předpokládat, že Mini do svého nejnovějšího počinu nakombinuje pohonné jednotky z automobilů BMW. Z i8 by tento hybrid mohl dostat 1,5litrový zážehový tříválec o výkonu až 170 kW. Hybridní systém si pak s největší pravděpodobností vypůjčí z modelu 225xe Active Tourer.

Tajné | Sportovní auta | Kupé | Honda | Hybridy

Honda ZSX bude slabší a dostupnější hybridní sourozenec NSX

O dojezdových vzdálenostech vedení společnosti zatím mlčí. Informovalo alespoň o maximálních rychlostech. Ve standardním režimu Auto eDrive vyvine vůz rychlost až 80 km/h, v případě Max eDrive pak 125 km/h. Pro Mackensena je důležitým faktem i to, že elektrického pohonu lze využívat i ve vyšších rychlostech, ne jen v případě pomalejší jízdy po městě.

Zajímavou novinkou je také režim Save battery. V něm je automobil poháněn spalovacím agregátem, zatímco vysokonapěťový akumulátor si drží svou úroveň nabití, případně se pomocí generátoru může i dobíjet.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 120 097 km
Cena: 125 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků