Mini Rocketman pro Olympiádu v Londýně v novém hávu

Koncern BMW Group jakožto jeden z hlavních sponzorů letošní Olympiády v Londýně mobilizuje své síly. Aby ze své investice „vytřískal“ co nejvíce, vytahuje ze skříní i různé kostlivce včetně konceptu „mini Mini“ Rocketman.

V živé paměti máme ještě speciální olympijské série Mini i olympijskou BMW Performance Edition. Svoji roli v propagaci ale sehraje také prototyp Mini Rocketman Concept s nezvyklou konfigurací sedadel 3+1, o němž se svého času uvažovalo jako o novém základním modelu značky Mini. Tato studie slavila svoji výstavní premiéru vloni v Ženevě a vyznačovala se poněkud unyle působícím lakováním v různých odstínech šedé.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mini Rocketman Concept pro londýnskou Olympiádu v novém zbarvení. Do výroby se však stále nechystá...

Pro londýnskou Olympiádu však koncept Mini Rocketman, o nějakých 300 mm kratší než stávající Mini, poněkud ožil a má pomoci propagovat BMW Group bez ohledu na to, že plány na jeho sériovou výrobu byly již dávno zrušeny. Pokud si vzpomenete na šedý Rocketman ze Ženevy, pak jistě zaznamenáte, že Rocketman pro Londýn je vyveden v podstatně veselejších barvách.

Premiéry | Mini

Mini v edici pro Olympijské hry v Londýně

 

Vyznačuje se schématem odstínů odrážejícím vlajku Velké Británie, v němž dominuje tmavomodré lakování převážné většiny povrchových dílů karoserie doplněné rudými a bílými prvky na voze i v jeho interiéru. Zvenčí si všimneme především červených okrajů jinak průhledné a obrysem britské vlajky zdobené střechy, masky chladiče a linek na bocích nízkoprofilových pneumatik. Bílé jsou pak třeba kryty zrcátek, ráfky kol, středová koncovka výfuku, lišta nad zadní SPZ nebo rámečky okolo masky a předních světlometů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Také interiér odráží barevné kombinace vlajky Velké Británie

Stejně veselou (byť stále docela decentní) barevnou kombinaci najdete také uvnitř vozu, přičemž pozornost byla věnována hlavně detailům. Na to, že se Rocketman vůbec vyrábět nebude, si s ním u Mini dali opravdu práci. Na částech obkladů dveří a palubní desky najdeme například stylizované nápisy měst a letopočtů předchozích Olympiád a v útrobách středové loketní opěrky pak také miniaturní streetbalové hřiště s malinkými hráči.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vtipně působí řada zajímavých detailů

Tento vůz bude během letošních Olympijských a Paralympijských her k vidění v pavilonu BMW Group poblíž olympijské vesničky.

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 230 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků