Mini pro Dakar má nádrž na 385 litrů a tři rezervy pod podlahou

Nový speciál značky Mini pro dakarskou rally, je sice stejně výkonný a těžký jako ten loňský, ale má lepší aerodynamiku a nová technická řešení.

Pokusit se navázat na čtyři dosavadní vítězství v Rally Dakar se letos budou snažit nové speciály Mini John Cooper Works Rally.

I když se téměř nezasahovalo do konstrukce pohonné jednotky, auto je oproti těm minulým změněné na mnohých místech. Podle tiskové zprávy automobilky se pracovalo zejména na aerodynamice, díky čemuž bude možné dosahovat na rovinkách vyšší maximální rychlosti (cca 184 kilometrů v hodině). Auto také bude stabilnější a úspornější.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ke snížení těžiště napomohlo také umístění všech tří rezervních kol a dvou hydraulických zvedáků do podlahy vozu. Dosud se tam stěsnaly jen dvě rezervy, to třetí kolo muselo být v interiéru.

Zatímco povrchové díly vozu jsou z kevlaru a uhlíkových kompozitů, pod povrchem jsou voštinové materiály, bezpečnostní rám podvozku pak je z ocelových trubek s kruhovým průřezem.

Zajímavosti | Video | Mini

Řidič Mini objel celý okruh Nürburgring. Po dvou kolech!

Přední část rámu, na které je umístěn motor, je od zbytku oddělena. Díky tomu je v případě potřeby vyměnit celou pohonnou jednotku za hodinu a pár minut.

Výkon motoru, kterým je vznětový, třílitrový a dvakrát přeplňovaný šestiválec, zůstal na úrovni 340 koňských sil. Maximální točivý moment dosahuje 800 Nm. Agregát je spojený se šestistupňovou sekvenční převodovkou.

Pro zajímavost dodejme, že do nádrže se vejde až 385 litrů paliva, délka auta je 435 centimetrů,  a na šířku a výšku měří dakarské Mini rovné dva metry. Tlumiče jsou schopné propružení 250 milimetrů a zadní brzdy jsou chlazené jak vzduchem, tak i vodou.

Hmotnost dosahuje úrovně 1952,5 kilogramů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 230 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků